Valgets kval Panna 700 eller Benq 7800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval Panna 700 eller Benq 7800

Hvilken er best av disse? Skal ikke brukes til pc, hd matriale. Bare se film og tv på den. Det som er viktigst for meg er farge dynamikk og kontrast. Har sett benq i aksjon og så ikke regnbuer på den. Har sett panna 500 og så ikke vb på denne, men jeg har ikke sett 700'en.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, smaken er som baken 2-delt: 7800 har mest dynamikk og kontrast, mens 700 har fager og plasseringsvennlig. Ellers så har vel du sett dem og selv kan bedømme, stol på det du ser. Ja, også tilslutt: 7800 er utgått, men har hatt lite feil.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for panasonic-en.
    Bedre specs på billedbrikken. Mer plasseringsvennlig. Lager lite lyd og høyere verdi ved framtidig bruktsalg.

(Tenk om du plutselig skulle falle for HD-materiale, eller en XBox360 havnet i fanget ditt).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Vel, smaken er som baken 2-delt: 7800 har mest dynamikk og kontrast, mens 700 har fager og plasseringsvennlig. Ellers så har vel du sett dem og selv kan bedømme, stol på det du ser. Ja, også tilslutt: 7800 er utgått, men har hatt lite feil.
    Har ikke sett 700'en. Vet ikke om noen som har den oppsatt på et demorom her i distriktet. Er litt redd for å kjøpe en uten å se den først, tenker da på vb og kontrasten. Plasseringen er ikke noe problem uansett, så det betyr ikke noe. Ikke HD heller siden det er så lenge til jeg gidder å bale med det at pj'en sikkert er klar for å skiftes ut da allikeve.l

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, glemte at det var 500 du hadde sett, etter kommentarer å bedømme skal 700 ha mindre med VB. Men regner med at Pana-folket gir snart lyd fra seg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, glemte at det var 500 du hadde sett, etter kommentarer å bedømme skal 700 ha mindre med VB. Men regner med at Pana-folket gir snart lyd fra seg ;-)
    Hehe, regner med det Hadde en 700 i hånden idag, var millimeter fra å kjøpe, men for en gang skyld så klarte jeg å holde meg. må gjøre det rette valget. Har helt hvite vegger i stuen min så jeg trenger anbefaling av lerret også, ikke noe dyrt men greit nok. Sitter vel ca 3.5 m ifra der som bildet kommer så størrelsen av bildet er jeg ikke helt sikker på.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg anbefale deg et Adeo greyline 215cm rammelerret til 2.870,-.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Da vil jeg anbefale deg et Adeo greyline 215cm rammelerret til 2.870,-.
    Tror nok Tor her snakker om Greyvision, og ikke greyline.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min PTA-E700 nå snart i en mnd uten å se VB. Men så skulle jeg se Flight of the Phoenix i går med store ørkenscener. Det var VB så det holder. Ser noen hevder at man får VB av la den stå i stand bye noe som jeg har gjort hele tiden. Har slått den av med hovedbryter nå og skal teste senere i kveld om det fortsatt er der.

Jeg har en hvit stue og bruker Adeo Tab Tension som er et grått lerret. I en hvit stue er grått nesten et must for å ha ok sortnivå.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett andre, nye LCD-prosjektorer? Eks Z3 eller HS-50? AE-700 har vel ikke mer VB en de.

Når det gjelder VB så er vel det like personavhengig hvor mye du legger merke til som regnbuer.

De beste tipsene mine er:

1. Få en demo hos en privatperson i området der du bor e.l. De beste demoer får du i private hjem der PJen forhåpentligvis er kalibrert og innstil bedre enn i alle butikker.

2. Du kjøper en Pana AE-700 på nettet, her har du mulighet for 14 retturrett dersom du ikke blir fornøyd. No harm, no foul. Jeg tror du beholder den...;-)

Har ikke sett Pana AE-500, men det ville være rart om det var masse VB på 700en kontra 500.......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt fått tilbud på en brukt 700. 250 timer på pæra, proson komponent, supra dvi/hdmi, universalt takoppheng. Tror vel det ligger på en rundt 16k nytt idag, fått tilbud på 10k for alt.

Når det gjelder kontrast forholdet mellom 700 og ae300 som jeg har hatt tidligere, er det enormt stor forskjell eller er det bare litt?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var utvilsomt en god deal du fikk tilbud om der, vil anbefale deg den. Får neppe mer for pengene, og irriterer du deg over VB så kan du selge den igjen (gjerne med litt fortjeneste).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både AE500 (ikke 700) og PE7800. Jeg synes PE7800 er klart bedre enn AE500. Begge gjør seg klart best med grått lerret. Kanskje AE700 er en del bedre enn AE500? Jeg kunne ikke utstå VB på mitt eksemplar av AE500. Bortsett fra VB synes jeg også PE7800 har et klarere og renere bilde.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har du sett andre, nye LCD-prosjektorer? Eks Z3 eller HS-50? AE-700 har vel ikke mer VB en de.
    Var det ikke her de kom fram til at HS-50 hadde andre lcdpaneler enn panasonic, og kom fra det med mindre VB i HS-50s favør?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 700'en i boks

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke her de kom fram til at HS-50 hadde andre lcdpaneler enn panasonic, og kom fra det med mindre VB i HS-50s favør?
    HS50 har ihvertfall vesentlig mindre regnbuer enn AE700. (Og de har ikke samme panelene)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    HS50 har ihvertfall vesentlig mindre regnbuer enn AE700. (Og de har ikke samme panelene)
    Håper at du mener VB her, Ak?? Ingen av disse er vel spesielt plaget med regnbuer.....;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •