benq pe7800 VS. benq pe7700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Nullings sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

benq pe7800 VS. benq pe7700

Ja da har jeg å min kjære bror lincoln (på formet) bestemt oss for å bestille prosjektor, han har allerede valgt sin favoritt benq pe7700
    mens jeg sitter med valget 7800 eller 7700. jeg har hørt sinnsykt mye positivt om 7700 men pengene strekker liksom ikke heelt til. er 17 år å har sommer jobb som jeg får 30k for, men så var jeg ikke sikker om jeg burde kjøpe den dyre eller den litt billigere viss det ikke er store forskjellen.
    så om dere kunne komme inn med noen tips om hva jeg burde gjøre hadde jeg vært kjempe fornøyd;-)

edit: forresten hjemme på rommet så er det ca litt over 3 meter fra vegg til vegg, hvordan lerret burde jeg ha til di prosjektorene og hvilken lerret anbefaler dere

mvh Nullings

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største forskjellene mellom de to projektorene er støynivå, bildebehandling og oppløsning (i den rekkefølgen). Alt går selvsagt i 7700's favør.
    Når det gjelder lerret, bør du absolutt velge et grått til disse projektorene. Et meget godt valg er Adeo Greyvision, det er veldig bra og i tillegg billig.

Med 3 meter vegg til vegg, gir det deg en lengde fra linse til lerret på ca 2.7 meter. På denne avstanden klarer 7800 maksimalt å fylle et lerret på ca 1.65 meter bredde. 7700 derimot, fyller uten problem et 2 meter bredt lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nok sette pris på at PE7700 støyer en del mindre en PE7800!! med PE7700 så får du jo oxo høyere oppløsning, bedre bildebehandling, men du trenger da i tillegg grått lerret! som da Gorm sier! men du bør oxo vurdere å bestille et Hoya filter om du går for PE7700

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er veiledende pris på disse to maskinene nå? Hvor stor forskjell er det på dem? (Veiledende pris er det vel lov å spørre om i teknisk uten at det blir prisjakt? Hvis ikke, beklager jeg)

PS! På projectorreview.com (tror jeg) ble PE7800 testet av en som eide en PE8700. Han ble overrasket over hvor vanskelig det var å se forskjell på de to maskinene med HD-materiell, selv om den ene var 1024x576 og den andre var 1280x720! Begge så fantastisk ut med HD. Det er tydeligvis mer til HD enn oppløsning.

Newcomer Nullings sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men da tror jeg kanskje jeg spytter i litt penger til 7700 pga kvalitet osv og at den fyller rommet mitt fint;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva er veiledende pris på disse to maskinene nå? Hvor stor forskjell er det på dem? (Veiledende pris er det vel lov å spørre om i teknisk uten at det blir prisjakt? Hvis ikke, beklager jeg)
    Tror ikke veil. har noe stort for seg på disse enhetene, som har endret pris omtrent hver uke siden de kom på markedet;

BenQ 7700 AVnytt.no:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/291

BenQ 7800 AVnytt.no:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/all/page/1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •