Tre gode prosjektorer med motorisert lerret - tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tre gode prosjektorer med motorisert lerret - tips?

heisann!

Skal muligens starte en bowling (det er bare helt i starten av planleggingsfasen nå men) og trenger i den sammenheng tre prosjektorer.

2 av de skal brukes hovudsaklig til å vise musikkvideoer, og muligens tv, men 95 % av tiden til musikkvideoer. Disse 2 må ha motoriserte lerret...

Den tredje skal brukes mest til å vise fotballkamper, og muligens noen filmer.. trenger ikke motorisert lerret..

De 2 som må ha motorisert lerret, må ha ganske shvære lerret, hvordan blir det med bildet når det er stort bilde, blir det uklart? Avstanden fra lerretet til der folk ser, er ca. 12-13 meter.

Er ganske så grønn på hjemmekino, det jeg kunne ønske meg var om noen hadde hatt tid til å sette opp disse tingene i et regnestykke, slik at jeg kunne ha sett det inn på budsjettforslaget

mvh

Twarr

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke uklart. De fleste projektorer takler fint store bilder ,men problemet er uten tvil det at projektorene må være meget lyssterke. Det må være ganske lyst i en bowlinghall og når man også skal ha et stort bilde så kan dette bli veldig vanskelig med de presentasjonsprojektorene jeg har sett. Hvor stort lerret tenker du på? 4meter bildebredde?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den bruken du nevner er det kanskje ikke det lureste å gå for rene hjemmekinoprojektorer, men heller maskiner med litt mere lysstyrke. Hvilke lysforhold vil der være? Skal projektorene vise musikkvideoer på dagtid med dagslys?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, de skal vise musikkvideoer når det er "cosmic bowling" - diverse når all vanlig belysning er slått av, og det er kun diskolys av forskjellige verisjoner som står på.

Når det gjelder den som jeg trenger til å vise fotball, så skal den være i et ganske mørkt rom..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og når det gjelder hvor stort bilde jeg trenger, så er det 3-4 meter bredde, høyde vet jeg ikke ennå. Dette kan jeg finne ut etterhvert..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at +/- 1500 ansilumens burde holde siden det ikke ville være mye lys i rommene/hallene. Etter hva jeg kan forstå er det heller ikke nødvendig med hjemmekinoprojektorer da kvaliteten på musikkvideoene nok vil være mer begrensende på bildekvaliteten enn selve projektoren. Hvilken prisramme snakker vi om?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør være under 100k for alle 3 inkl. lerret..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....helst så billig som mulig egentlig, siden alle utgifter er en stor utgift når det er nyåpning

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Ak sir. Her er det bare å gå for en presentasjonsprojektor og et lerret med masse gain. Kvaliteten på bildet er nok ikke så veldig farlig og en billig modell fra benq (6200 har vell 1700 Ansi?). Lerretet burde være hvitt siden jeg tror et grått lerret vil reflektere for lite lys.

Dette lerretet ser jo ut som et godt valg. Det er dog 16:9 ,men projektoren har 16:9 mulighet (selvom den er 4:3) http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=426

10k for lerret og rundt 10k for projektor blir jo 20k pr "skjerm". ALtså 60k totalt.
    Ikke så veldig gal pris ,men nå ville det vært en fordel med en projektor med enda sterkere lysstyrke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Som Ak sir. Her er det bare å gå for en presentasjonsprojektor og et lerret med masse gain. Kvaliteten på bildet er nok ikke så veldig farlig og en billig modell fra benq (6200 har vell 1700 Ansi?). Lerretet burde være hvitt siden jeg tror et grått lerret vil reflektere for lite lys.

Dette lerretet ser jo ut som et godt valg. Det er dog 16:9 ,men projektoren har 16:9 mulighet (selvom den er 4:3) http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=426

10k for lerret og rundt 10k for projektor blir jo 20k pr "skjerm". ALtså 60k totalt.
    Ikke så veldig gal pris ,men nå ville det vært en fordel med en projektor med enda sterkere lysstyrke..
    Men jeg trenger 3-4 meter bredde på bildet

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha prøvd BenQ PE6210 som kan vise opptil 300 tommersbilde er xga, 2000AL, er stillegående, god garanti og 3000 timer på pæra i eco-modus. Koster ca 10000 kr stykk.

http://www.benq-eu.com/products/Proj...specifications

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... men hva med motorisert lerret på denne størrelsen? må jeg da kjøpe et vanlig lerret på denne størrelsen, og modifisere det slik at det blir motorisert?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang lerret kan du sende en mail til AVshop og høre om de kan skaffe større motoriserte lerret. (Evt. sende PM til Lygren)
    Med tanke på projektor tror jeg at LCD projektorer ville være det beste mtp regnbueproblematikken. Projektorene som er nevnt her har trege fargehjul, og produserer mye regnbuer. Dette kan i verstefall bli plagsomt for noen kunder. Man ofrer litt bildekvalitet og dynamikk i bildet, men hvor viktig er det?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    .... Dette kan i verstefall bli plagsomt for noen kunder.....
    Er nå ikke akkurat hjemmekino han lager og det er litt pussig at ingen bemerker rengbueproblematikken når det gjelder presentasjon. Vi har selv 2 sånne (6210) på jobben og en ASK som også genererer problemet, men har til gode å høre dette nevnt av kollegaer og deres møtedeltakere. Har også en Pizza-bar her som bruker 6110 (fotball/TV) og eier har ikke fått noen bemerkninger.

Edit: Lerret, hør med Osnes Industri AS som lager tavler og lerret tilpasset kunden. www.osnes.no.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå ikke akkurat hjemmekino han lager og det er litt pussig at ingen bemerker rengbueproblematikken når det gjelder presentasjon. Vi har selv 2 sånne (6210) på jobben og en ASK som også genererer problemet, men har til gode å høre dette nevnt av kollegaer og deres møtedeltakere. Har også en Pizza-bar her som bruker 6110 (fotball/TV) og eier har ikke fått noen bemerkninger.
    Det var egentlig bare en antakelse fra min side, så det er mye mulig du har rett Bidda. Jeg så en DLP sak hos Allianse for en tid tilbake, tipper det var en 2x fargehjul sak. Den hadde ihvertfall ikke jeg kunnet se på mer enn 2sek.. :shock: Men folk flest er vel mindre følsomme for regnbuer enn meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg ville gått for noe HP eller noe jeg Kjenner ikke til noen av modellene. Men vet at den ene hadde 5000 ansi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann!

Her er noen bilder av noen amerikanske bowlinghaller som har installert lerret:

http://www.brunswickbowling.com/uplo...4/Palasad4.jpg
    http://www.brunswickbowling.com/uplo.../Gameworx3.jpg
    http://www.brunswickbowling.com/uplo.../Jillians1.jpg

Så det er noe i den duren jeg vil ha det, bare at det skal være motoriserte lerret, slik at jeg kun bruker de under "cosmic bowling".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twarr
    heisann!

Her er noen bilder av noen amerikanske bowlinghaller som har installert lerret:

http://www.brunswickbowling.com/uplo...4/Palasad4.jpg
    http://www.brunswickbowling.com/uplo.../Gameworx3.jpg
    http://www.brunswickbowling.com/uplo.../Jillians1.jpg

Så det er noe i den duren jeg vil ha det, bare at det skal være motoriserte lerret, slik at jeg kun bruker de under "cosmic bowling".

Det er de peneste bowlinghallene jeg har sett vertfall!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud!.....typisk amerikansk, masse lys og juggel.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ut til å være en grei hall det Forøvrig vil avstanden til lerretene bli så lang at det nok uansett ikke vil bli noen problemer med regnbuer på DLP projektorer. Som Bidda skriver, kan det nok da være lurt å kikke på BenQ sine 6xxx modeller for å komme rimelig ut av det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •