Toshiba MT500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Toshiba MT500

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba MT500

Toshiba har jo tidligere hatt prosjektorer som har tilsvart Infocus sine (MT-8 skal tilsvare IF 7200 og MT-100 skal tilsvare IF X1). Nå kommer Toshiba med MT500 som skal tilsvare IF5700. Er det noen som kjenner til denne?
    Er det slik at modellene fra IF og Toshiba egentlig er/har vært identiske?
    Hi-Fi klubben sier at Toshiba har valgt å selge sine prosjektorer til en lavere pris enn Infocus. Dersom dette er riktig kan det være mulig å få IF5700 kvalitet billigere, snart!?
    Har forresten hørt at Toshiba har gått vekk fra Faroudja og gått over til Silicon Image linjedobler. Hva betyr dette for kvaliteten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke stolt på Hi-fi klubben og det de sier ihvertfall. Har fått slett service og fryktelig mange dårlige forklaringer fra dem om mye rart.

At mange produsenter selger projektorene sine som OEM produkter for at andre kan sette sitt navn på dem er helt vanlig. Dette er ikke spesielt for Infocus.

Om en annen linjedobler har stor betydning er jeg usikker på, men Faroudja har liksom vært det beste. Vet ikke om dette valget er for å få den billigere, eller om Silicon Image har kommet med noe bedre...

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Hadde ikke stolt på Hi-fi klubben og det de sier ihvertfall. Har fått slett service og fryktelig mange dårlige forklaringer fra dem om mye rart.
    hahahaha, jeg var innom klubben i dag, og der var det en fortalte meg at komponent var digital utgang ! Jeg nektet og fortalte at det er DVI, det. Selv om DVI-pluggen har (var det 4?) analoge plugger

Videre fortalte han at linjedobler og progressiv PAL var det samme. Det er jo ikke det, men er jo to sider av samme sak, ikke sant ?

Videre selger de Denon DVD-2900 som er progressiv PAL spiller, men den må først moddes, og det koster ekstra.

Buuuuuuuu, klubben !

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sammenlignet spec'en på IF 5700 og Toshiba MT500 og jeg ser at det er mye som skiller dem, både i lysstyrke, kontrast, levetid på pære og valg av komponenter.

OK, da er det bare å vente på en demo! Har avtalt en hjemmedemo/hjemmelån av Toshiba MT500, Infocus 5700 og Optoma H56 ila oktober. Sliter litt med de jæ... regnbuene og disse tre prosjektorene er jo alle DLP............ Dersom disse ikke gir ønsket resultat, må jeg smøre meg med litt tålmodighet og vente på de nye LCD kanonene. Både Sanyo, Sony og Panasonic skal jo komme med nye modellen før jul.

HI-FI klubben har i den siste avisen gått ganske tøfft ut i forhold til service og spisskompetanse på de som jobber der. Det er synd at de ikke klarer å leve opp til det. Her i Bergen har jeg imidlertid fått både god service og god hjelp.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompetanse og servicenivå kan varierer veldig hos Hifi-klubben.

Da DVD var ny hadde de første spillerne til Hifi-klubben ikke komponentutgang. De startet derfor en stor kampanje og alle som jobbet der ble innprentet at s-video var bedre enn komponent. Siden mange sluker rått alt som kommer fra Klubben går det visst fremdeles enkelte personen rundt og tror på dette.

Robert-

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint om dere disk. hifi-klubben i en ny tråd..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Toshiba MT500

Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Toshiba har jo tidligere hatt prosjektorer som har tilsvart Infocus sine (MT-8 skal tilsvare IF 7200 og MT-100 skal tilsvare IF X1). Nå kommer Toshiba med MT500 som skal tilsvare IF5700. Er det noen som kjenner til denne?
    MT500 lages av Mitsubishi og ikke InFocus.
    Sjekk Mitsubishi LVP-D1208

Robert-

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Har du en link til Mitsubish'n? Jeg ser at den ikke er til salgt i USA enda.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye har allerede vært postet her så det er lurt å søke først.

Her er den uansett:
    http://www.mitsubishielectric.co.jp/.../home/top.html

Robert-

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De andre infocus projectorene til Toshiba har vært indentiske bortsett fra utseendet ( logoen ).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Kompetanse og servicenivå kan varierer veldig hos Hifi-klubben.

Da DVD var ny hadde de første spillerne til Hifi-klubben ikke komponentutgang. De startet derfor en stor kampanje og alle som jobbet der ble innprentet at s-video var bedre enn komponent. Siden mange sluker rått alt som kommer fra Klubben går det visst fremdeles enkelte personen rundt og tror på dette.

Robert-
    Jeg vet ikke hvor du har dette fra, men det kan du kanskje utdype? Jeg jobbet i HiFi Klubben da DVD først kom, og hverken jeg eller de jeg jobbet med fikk noen form for "innprenting". Så iallefall når det gjelder butikken jeg jobbet i er det du sier helt galt.

Det du derimot har helt rett i er at kompetanse og servicenivå varierer i HiFi Klubben. Personlig scoret jeg nok høyere på service enn kompetanse.. :lol: Det er et faktum at de ikke satser like mye på opplæring av de ansatte (eller gjorde det ikke da jeg jobbet der) som de en gang gjorde.

Likevel vil jeg påstå at kompetansen og servicen er bedre der enn mange andre steder. Min erfaring er også at du ikke møter HiFi "snobbene" blant betjeningen på HiFi Klubben, noe du risikerer flere andre steder. Men hey, jeg er kanskje ikke helt objektiv..

Hågen

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tema, folkens

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen her som har testet Toshiba MT500?Det ser ut som en bra projektor?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en kort "syning" av den hos Hi-Fi klubben Bergen, men kun med s-video kabel.
    Det jeg i første omgang så etter var hvor vidt jeg ble plaget av regnbuene og det ble jeg ikke - ikke mer enn med HT1000, SP5700 eller H56. Det betyr at jeg ser regnbuer, men de vil forhåpentligvis ikke plage vettet av meg.
    Ellers er inntrykket mitt at bildet ikke har samme WOW faktor som HT1000, SP5700 eller H56, men den skal være med når jeg skal kjøre hjemmetest ila oktober før jeg velger meg prosjektor.
    Prosjektoren jeg så på ble tatt rett opp av esken og koblet til en Denon 2900?? DVD spiller.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må prøve å få testet den jeg også se om jeg ser regnbuer eller ikke. litt info.....

Aspect Ratio : True 16:9
    Projector Type : DLP
    Picture Sizes : 1.27 - 4.57
    Contrast Ratio : 2500:1
    Colours : 16.7 Million
    Resolution : 1024 x 576
    Noise Level Produced : <31db
    ANSI Lumen: 700
    Projection Distance : 1.8 - 7.8
    Input Signal : PAL , NTSC, SECAM
    Inputs : DVI - DVI-D
    15 Pin D-sub VGA via DVI Convertor
    Component
    S-Video
    Composite
    Serial Interface : RS-232
    Weight : 3.2kg
    Dimensions : 308 x 108 x 290mm
    Features : Silicon Image SI504 Line Doubler
    Åssen fargehjul er det i denne projektoren?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvilket fargehjul som står i MT500. Jeg har lest at det ikke er TI, men de enkelte produsentene som utvikler disse. Jeg har også lest at enkelte av de (oss) som plages av regnbuer har funnet prosjektorer med "like" fargehjul, men hvor effekten på regnbuene er ulik. Jeg tester derfor ulike prosjektorer med "like" fargehjul i håp om at noen gir bedre effekt enn andre.
    MT500 er ikke en ekte 16:9, men en permanent "maskert" 4:3 - stemmer ikke det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4:3 XGA chip with 192 lines deactivated,

MT500 er ikke en ekte 16:9, men en permanent "maskert" 4:3 - stemmer ikke det?
    Ifølge www.projectorcentral.com bruker MT500 en 4:3 XGA chip med 192 linjer maskert.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så MT500 hos Hifiklubben igår når de hadde åpen kveld i forbindelse med laseringen av siste Matrix DVD. Det er fint at de har slike kvelder hvor en i ro og mak kan se samme film på forskjellig utstyr.

Grei prosjektor, men overbeviste ikke helt:

-Lite futt i fargene sammenlignet med MT8 / 7200
    -ikke plaget med synlige pixler som på MT100 / X1
    -ikke plaget med regnbuer som på MT100 / X1
    -mekanisk støy fremdeles plagsomt selv om det ikke var like ille som MT8 / 7200
    -kan ha vært problem med lerret, men det var ikke uniformt lys
    -så flere ganger "blaffring" i større lyse områder. La ikke merke til dette med de andre prosjektorene.

Mener det var komponent video fra Denon 2900 som ble brukt.

Veil prisen er for forøvrig 29,999,-

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectorcentral har lagt ut test av Toshiba MT500. Testen finner du her .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •