Filter til AE700 (og andre rimelig projektorer) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer TeeKay sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Tips! Ikke bestill på post oppkrav da tar Posten 180kr i gebyr for overføring av utenlands valuta.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Har ikke tatt bilde av hårnål-trikset. Dersom dette fungerer på mitt nye 67mm filter, skal jeg legge ut et bilde. Må bare vurdere om jeg må søke patent først ;-) Er forresten spent på hva ekte WAF er ! Blomstervase oppå projektoren ? ;-)
    Nei, oppå sub'en delvis foran venstre bakhøyttaler. Og ikke nok med det: en dag jeg kom hjem fra jobben lå det hvite duker med blondekanter på fronthøyttalere og rack. Det siste var gudsjelov bare en grusom spøk ;-)

Anyway; bestilte 77mm ND2 på ddmr, og lover utførelig beskrivelse/bilder under "Min hjemmekino" når ny DVD-spiller og projektor er operative.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeeKay
    Tips! Ikke bestill på post oppkrav da tar Posten 180kr i gebyr for overføring av utenlands valuta.
    Det koster 198kr uansett å bestille fra dette stedet (jeg sjekket over tlf). Dette var minste sats for å sende utenlands. Filteret blir da i dyreste laget, spør du meg !

Jeg har sjekket med Elite Foto i Bergen, og det koster ca kr 500 for et NDx2 filter 62mm. De har det ikke på lager i Oslo (grossist), og leveringstid er minst 2 uker.

Jeg har bestilt NDx2 62mm filter fra denne adressen http://www.wibergsfoto.se/. Her koster det SEK 232 (ex moms) og SEK 40 å sende (brev). De hadde det på lager og skal sende det i posten i løpet av dagen. Muligens må jeg fortolle/moms, men det tar kortere tid før jeg får det samt at det blir billigere.

Men, dere må sende fax til dem om bestillingen. Ikke følg bestillingsanvisning på nettet, da minste sendepris da blir SEK 153.

For øvrig har jeg bestilt tilpasningsring fra UK (62-77mm) på følgende adresse http://www.vintagecameras.co.uk/. Koster ferdig tilsendt ca £8.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henta filteret mitt i dag! kom på 320kr!

så i morra kan jeg kansje si noen ord!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da er filteret i bruk! kommer nok til å bli sittende! i motsetning til NDx4 er ikke filteret for mørkt! det er bittelitt bedre sortnivå, men uten at hvitt blir for tamt!

må få ut fingeren å montere opp det sorte stoffet i taket igjen, da det hvite taket vasker ut bilde ganske mye!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått NDx2 filteret i posten, i tillegg til tilpasningsringen. Det første som må nevnes er at tilpasningsringen 62mm til 77mm ikke er å anbefale ! Dette skyldes at gjengene er på "feil side" av ringen, og en får ikke skrudd ringen på projektorlinsen. Jeg har dog brukt dobbelsidig tape til å feste ringen med, og det ser meget elegant ut. Filter med tilpasningsring kom på ca NOK 300 ferdig levert i posten.

Wiborg Foto kan anbefales. Profesjonell og kort leveringstid.

Legger ved noen bilder av NDx2 montert på tilpasningsring (festet med dobbelsidig tape)

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått NDx2 filteret i posten, i tillegg til tilpasningsringen. Det første som må nevnes er at tilpasningsringen 62mm til 77mm ikke er å anbefale ! Dette skyldes at gjengene er på "feil side" av ringen, og en får ikke skrudd ringen på projektorlinsen. Jeg har dog brukt dobbelsidig tape til å feste ringen med, og det ser meget elegant ut.
    Jeg lukket øya, trakk pusten og kjøpte 77mm ND2 på ddmr for 798kr. Fikk det to dager etter, og det passer tilnærmet perfekt! Gjengebredden på filteret er litt annerledes enn på linsa, og filteret vil derfor kunne roteres etter at det er skrudd på. Man må derfor også trekke litt i det ved utskruing for å få gjengene til å "ta". Det funker uansett veldig bra, og ser ikke minst mye proffere ut enn både tape, hårnåler og adaptere med gjenger på feil side ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Jeg lukket øya, trakk pusten og kjøpte 77mm ND2 på ddmr for 798kr. Fikk det to dager etter, og det passer tilnærmet perfekt! Gjengebredden på filteret er litt annerledes enn på linsa, og filteret vil derfor kunne roteres etter at det er skrudd på. Man må derfor også trekke litt i det ved utskruing for å få gjengene til å "ta". Det funker uansett veldig bra, og ser ikke minst mye proffere ut enn både tape, hårnåler og adaptere med gjenger på feil side ;-)
    Hadde jeg kunne skrudd tiden tilbake, ville jeg kjøpt 77mm direkte. Men jeg trodde at tilpasningsringen ville fungere (anbefalt av en her på forumet). At jeg ikke kjøpte 77mm direkte, skyldtes at jeg tenkte jeg kunne bruke tilpasningsringen også på NDx4 filteret mitt, dersom dette skulle bli aktuelt. Kjekt med 2 filtre dersom jeg senere skulle kjøpe en projektor som er mer lyssterk enn AE700.

Når det er sagt, synes jeg resultatet ble bra (se bildet over), og mye bedre enn hårnål-trikset. Kan du ikke ta et bilde Jodan slik at vi får se hvordan resultatet blir med 77mm filter ?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke ta et bilde Jodan slik at vi får se hvordan resultatet blir med 77mm filter ?
    Etter å ha prøvd det litt grundigere, viser det seg at det kan skrues helt fast bare man gjør det lenge nok ;-) Mao: 100% perfekt :-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •