Panasonic TH-AE500 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 174
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, husk teknisk diskusjon her! Leveringstider og annet diskuteres under pris -og produktjakt! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tiger spurte om noen hadde prøvd DVI fra HTPC:

Siterer meg selv:
    Kjørte også med DVI fra PC i 1280x720. Her ble det mer lys og litt mer detaljer enn med DVD/RGB (HK DVD25). Allikevel var inntrykket at man nesten like godt kan kjøre med DVD/RGB og ikke trenger bruke DVI med native oppløsning. Forskjellen er ikke stor.
    Brukte ved dette tilfellet WinDVD5 og ATI 7200 + Powerstrip satt opp til 1280x720. Det kan nevnes at bildet virket kanskje litt mer detaljert - eller kanskje man skulle si kornete (digitalt?)

Min konklusjon ble at jeg ikke ville bry meg om å kjøre HTPC bare på grunn av billedkvaliteten.

Noen som har erfart større forskjeller?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter såpass mye med VB at jeg nå vurderer å bytte PT-AE500 ut med en annen prosjektor, kanskje Z2, hvor det virker som om at man kan redusere VB betydelig ved å justere i system og fabrikk menyene.

Jeg har imidlertid kommet i kontakt med produktsjefen hos Panasonic Norge (gjennom to kanaler) og han har rettet en formell henvendelse til fabrikken (i Japan??). Han sier at så lenge det er mulig å redusere dette problemet på Sanyo Z2, så må det også være mulig å ordne det på Panasonicen. Håper han har rett! Han venter imidlertid ikke noe svar fra Japan? før tidligst i neste uke.

Dersom andre også plages av VB, så er det bare og maile til panasonic. Dette vil understreke at VB er et problem og at det må løses!

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse VB problemene dere snakker om kun ved bruk av HTPC? eller forekommer det også ved bruk av dvd-spiller?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er der med alle typer signalkilder (slik er det ihvertfall på min Z2 som bruker samme paneler).

BB

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dessverre! Jeg har til nå kun testet DVD spillere og X-box. Har i tillegg testet mange forkjellige DVD spillere og jeg har vekslet mellom compsit, s-video, RGB og component. VB på alle DVD spillerne og uavhengig av signal.
    Jeg har ikke forsøkt DVI eller VGA fra HTPC, men ila neste uke vil dette bli testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom andre også plages av VB, så er det bare og maile til panasonic
    Ikke att VB plager meg noe, men jeg kan jo se det, og i interesse av å få mest mulig ut av AE500en, har du mailddressen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Jeg har ikke forsøkt DVI eller VGA fra HTPC.
    Hm, jeg har bare kjørt DVI 1280x720, og der er det ihvertfall VB. Ikke mye akkurat, men jeg ser det nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    VB, som etter hva jeg har forstått er det samme som de gamle vertikale stripene, har etter hva jeg forstår med synk å gjøre (uten at jeg er sikker på hva som synkes, antar det er panel x 3 mot kilde x 1...?). LCD har alltid hatt disse stripene til en viss grad, noe DLP ikke på langt nær har like mye av (dermed min antagelse tidhen at de har med antallet paneler å gjøre, kan selvsagt også være en generell LCD greie, men det virker jo litt rart, ser jo ikke noen slik effekt på min LCD skjerm, selv om denne selvsagt representerer er en helt annen måte å benytte teknologien på). Ved å redusere spenningen på panelene, kan også detaljer og annet reduseres, vet ikke hvor lurt det er! Hvis disse stripene har med synkronisering av panel samt mot kilden, bør det imidlertid være mulig å løse problemet. Jeg klarte iallfall redusere dette problemet mye ved å manuelt finstille synken, uten at jeg har klart å fjerne fenomenet helt.

LCD har fremdeles helt klart sine svakheter... Fargekorrekthet er et annet områder LCD fremdeles sliter litt med, blir litt pastellfargeaktiv enda. I tillegg har en problemet med noe svakt sortnivå.

PLV-Z2 og AE500 har imidlertid trukket mye godt ut av LCD teknologien, selv om det etter min mening er mye å ta tak i! Men noe må en ha å bruke opp pengene på!

DLP har helt klart en styrke når det kommer til uniformitet og totalt fravær av bl.a. "VB". Her kommer selvsagt problemet med regnbuer inn, men totalt sett vil nok DLP også fremover spille en viktig rolle i hjemmekinoen. Screenplay 4805 er en utrolig spennende sak for de av dere som synes VB blir for plagsomt på LCD. Husk imidlertid at støynivå, flyttbar linse, oppløsning og pris også er faktorer som bør telle tungt i vurderingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Screenplay 4805 er en utrolig spennende sak for de av dere som synes VB blir for plagsomt på LCD. Husk imidlertid at støynivå, flyttbar linse, oppløsning og pris også er faktorer som bør telle tungt i vurderingen!
    Har de greid å dempe støyen på denne da ? X1/4800 bråket for mye for mine ører. Det ble ihvertfall ganske avgjørende for mitt valg. Synes ikke 4805 virker som om den har noe særlig å tilby PAL folket, bla lavere oppløsning en 4800 på 4:3 materiale, og bare en smule høyere på DVD.

Tror DLP kommer til å utkonkurere LCD etter hvert (2-3 år ?) i budsjett klassen, men for min del er det avhengig av disse punktene:

- lavere støynivå
    - høyere oppløsning
    - mindre regnbuer (stort sett løst vel med nyere modeller)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Alt du nevner er selvsagt viktig, og vi bør forsåvidt ikke gjøre dette til en LCD vs. DLP tråd, da begge teknologier har vist seg å tilby sine egne unike fordeler og ulemper.

Når det gjelder DLP pg bildekvalitet, mener jeg at selv med lavere oppløsning, gir DLP et mer "glassaktig" bilde, men som nevnt er det andre faktorer enn kun de rene bildemessige! For meg er det eksempelvis helt uaktuelt med en projektor som kjører på 32 db, og da spiller det ikke noen rolle om den har all verdens kontrast!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Innleggene om pixelfeil flyttes i sin helhet til ny tråd HIT. Vennligst fortsett teknisk diskusjon her!

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tufsurf:
    Dersom du ønkser å ta dine evt problemer opp med Panasonic Norge, så kan du gå inn på hjemmesiden deres www.panasonic.no og legge inn en henvendelse der. Da jeg gjorde det fikk jeg imidlertid svar fra denne mailadressen i Panasonic Nordic Morgan.Thornberg@eu.panasonic.com. Det kan kanskje være en ide å maile direkte til ham.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Når det gjelder DLP pg bildekvalitet, mener jeg at selv med lavere oppløsning, gir DLP et mer "glassaktig" bilde, men som nevnt er det andre faktorer enn kun de rene bildemessige! For meg er det eksempelvis helt uaktuelt med en projektor som kjører på 32 db, og da spiller det ikke noen rolle om den har all verdens kontrast!
    Jeg er helt enig. Kunne jeg velge mellom en projektor til 100k eller en plasma til 100k hadde svaret blitt plasma.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman skrev:
    Kunne jeg velge mellom en projektor til 100k eller en plasma til 100k hadde svaret blitt plasma.
    Ja takk begge deler...
    Jeg hadde valgt en plasma til 50k og en proje til 50k...
    Eller kanskje 60/40

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags skruer er det som passer baksiden av AE500 for å skru den fast i et feste?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hva slags skruer er det som passer baksiden av AE500 for å skru den fast i et feste?
    M4

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilde i senter

Hvis jeg har skjønt det rett så prosjekterer ae500 bilde både over og under senterakser. Vil da 50% av bilde være over senterakse, og 50% under?

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: bilde i senter

Sitat Opprinnelig postet av Eiv
    Hvis jeg har skjønt det rett så prosjekterer ae500 bilde både over og under senterakser. Vil da 50% av bilde være over senterakse, og 50% under?

Takk for svar
    Når prosjektoren er satt på f.eks ett bord, vil mesteparten av bildet være over senteraksen, 5-7 cm vil være under. Motsatt montert i tak, selvfølgelig.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet... Langbein, ta pris -og produktjakt under egnet forum. Denne tråden omhandler tekniske aspekter på AE500.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •