Panasonic TH-AE500 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 174
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Here u go :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, kanskje jeg er meget dum nå, men offset= H1= SW/29 , står der. Den de "/" er det dividert med ? I så fald ender jeg op med at på et 190 cm bredt bilde er offset 190 : 29 = 6,55 cm. Dette syns jeg er lite ?
    Hilsen Niels.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å være rett det ja

Viss du skal ha den i taket så er det jo berre fint at det er lite, så får du den nærmere taket og den er mindre i vegen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, det må da være bedre med "mye" offset hvis den skal takmonteres, ellers får man jo bildet alt for høyt på veggen, eller ? Det er jo det der er problemet med ikke å vite offset på forskellige projektorer, for mig betyr dette mer enn å vite hvor stort bilde den kan kaste. Jeg kan ikke montere en AE500 3 meter fra en vegg 35 cm under taket og så få bildet i "øjehøyde". Bildets øverste kant vil da være 35 plus ca. 6 cm under taket og det blir høyt når jeg bare har et bilde på 180x101 cm. Jeg har 2.31 fra loft til tak. Jeg er redd det blir Sanyo PLV-Z2 på mig nå så....,
    Hilsen Niels.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stengt tatt så er det best med lite offset. grunnen til det er at man med et takstativ kan heve og senke pj op og ned. noen bruker også en hylle bakerst i rommet og monterer pj opp ned under hylla. er derimot offset for stor, så får man jo ikke pj høyere opp en takhøyden, og hvis det ikke er nok, hva gjør man da? bruker digital keystone, som bør ungås så mye som mulig. så liten offset bør ikke være et argument mot denne prosjektoren. de fleste pj stativ leveres med forlengelses stag 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Eh, det må da være bedre med "mye" offset hvis den skal takmonteres, ellers får man jo bildet alt for høyt på veggen, eller ? Det er jo det der er problemet med ikke å vite offset på forskellige projektorer, for mig betyr dette mer enn å vite hvor stort bilde den kan kaste. Jeg kan ikke montere en AE500 3 meter fra en vegg 35 cm under taket og så få bildet i "øjehøyde". Bildets øverste kant vil da være 35 plus ca. 6 cm under taket og det blir høyt når jeg bare har et bilde på 180x101 cm. Jeg har 2.31 fra loft til tak. Jeg er redd det blir Sanyo PLV-Z2 på mig nå så....,
    Hilsen Niels.
    Bildets øverste kant vil være 35cm - 6cm, altså 29cm fra taket

Da passer offsettet på x1 ypperlig for deg, da den lyser nedover også i øvre kant ved takmontering

Har lagt med offset på x1

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting. med den offset'en og størrelsen på lerretet dit, så vil bildet komme 1 meter over gulvet. hvis du ikke sitter på en sackosekk fra tidlig åttitall, så er det en fornuftig høyde(mao, 1m over gulvet er ikke langt opp på veggen) man vil jo gjerne ha plass til noe utstyr under lerretet? sub, center, evt stereorack etc 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en god stol hvor man kan lene seg litt bakover, er vel 1 meter opp på veggen nesten et minimum. Lavt bilde på veggen betyr jo det samme som ubekvem sittestilling. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Har man en god stol hvor man kan lene seg litt bakover, er vel 1 meter opp på veggen nesten et minimum. Lavt bilde på veggen betyr jo det samme som ubekvem sittestilling. :wink:
    Enig, har sjølv lerretet godt opp på veggen

Takhøgde er litt over 260cm

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil skrev:
    Har man en god stol hvor man kan lene seg litt bakover, er vel 1 meter opp på veggen nesten et minimum. Lavt bilde på veggen betyr jo det samme som ubekvem sittestilling.

Enig, har sjølv lerretet godt opp på veggen
    oppsettet som dere har blir liksom som å sitte på første rad på kinoen Må jo bruke tannlegestol for å unngå nakkeskader

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    oppsettet som dere har blir liksom som å sitte på første rad på kinoen Må jo bruke tannlegestol for å unngå nakkeskader
    "Tannlege stolen" min, finner du på hjemmesiden min. Håper du sitter godt, der du sitter foroverlent på en kjøkkenstol og ser film. :wink:

Denne tråden bør kanskje tilbake til topic. ops:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har den kommet på lager! For en helg dette kan bli

Nilz

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH-AE500

Når det gjelder avstand til lerret og hvor prosjektoren må siite ved takmontering har jeg laget et lite excel regneark ut ifra manualens opplysninger. Ikke fancy akkurat, men funker (tror jeg).

Personlig synes jeg det er en uting med disse short throw linsene som alle putter på prosjektorene i dag, likedan offset som må til for ikke å få keystone. Short throw gir dessuten et litt dårligere lysutbytte (pga. vinkelen på lyset som kommer inn på lerretet for så å bli reflektert til seer).

I mitt rom (hvor jeg i dag har en gammel CRT) må prosjektoren henge ca. 70 cm under tak for å unngå å bruke keystone og det er jo helt hinsides. Sakse lift eller lignende er kanskje løsningene?

Ellers virker jo projectoren meget bra, men har desverre ikke fått sett den ennå. Er det noen som har denne med et grått lerret ala greyhawk eller firehawk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH-AE500

Sorry fikk ikke til å legge ved det excel arket av ene eller annen grunn??

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du noe i bruksanvisningen om hvor stor avstand man må ha til veggen bak prosjektoren?

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Fant du noe i bruksanvisningen om hvor stor avstand man må ha til veggen bak prosjektoren?

Robert-
    Sjekk nedenfor. Fra denne omtalen anbefales ca. 30 cm. klaring bak prosjektor. (Fra shootout mellom Sanyo Z2 og Panasonic 500).

Siden disse karene har fysisk testet utstyret går jeg ut i fra at det er et godt tips.

"Fan exhaust. We noted in the Z2 review that its fan exhaust is out the side of the unit, making shelf mounting a viable option. The L500 exhausts out the rear, but just out the right rear quarter panel. Shelf mounting is an option for this unit as well, but you will want to give it about a foot of rear clearance and install a deflector that redirects hot exhaust away from the rear of the unit and out to the side. As with all digital projectors, a little bit of attention to proper heat dissipation during installation will prevent overheating and promote longer lamp life."

http://www.projectorcentral.com/sany...ic_pt_L500.htm

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til AE300 ble det anbefalt 50cm klaring bak, men jeg har ikke mer enn 30cm og det går helt fint. Den har gått i 170 timer nå.

Hvis 30 cm er anbefalt for AE500, så tipper jeg den kan plasseres nærmere om nødvendig.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic TH-AE500

Sitat Opprinnelig postet av HD
    Sorry fikk ikke til å legge ved det excel arket av ene eller annen grunn??
    HD sendte meg regnearket. Det kan lastes ned her :

http://www.cripos.com/panasonic.xls

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen settings/tweaking for AE500'n?

Bør vel legges under Tweaking kategorien.

:?:

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er AE500'en i hus og montert. Har sittet og lekt meg litt i kveld, og må så langt si meg fornøyd. Jeg er tydligvis en av de heldige som ikke har noe særlig VB problemer. Sjekket ut en Z2 på HiFI Centeret og den hadde kraftig VB, så jeg vet åssen det kan være. Det er bittelitt på ensfargede flater av og til, men jeg må se virkelig godt etter for å få øye på det. Er nesten litt usikker på om jeg virkelig har sett det.
    Kjører 70" tommer av mangel på større vegg. Har så langt ikke sett noe til rutemønster heller i en sitteavstand på ca. 3 m.
    Har den kobblet til pc med vga i mangel på DVI-kabel for øyeblikket. Skal skaffes, da enkelte visstnok har merket en dramatisk økning av bildekvaliteten og en eliminasjon av VB.
    Er dog ikke helt fornøyd med kontrast og lysstyrken. Jeg regner med at dette i all hovedsak skyldes at jeg bruker et grått laken som lerret i pengemagel over å kjøpe noe skikkelig for øyeblikket. Spesielt ved mørke scener har ting en tendens til å flyte sammen. Kan noen bekrefte at det er dette som lider ved lakenbruk? Vil kontrast og lysstyrken øke dramatisk ved f.eks. Greyline?
    Ellers så må jeg få legge til at folk som mener divx er for dårlig til å vises på projektor, ikke har sett AE500. Jeg må si jeg ser liten eller ingen forskjell sammenlignet med DVD. Ingen pixlering av det jeg kan se. Kanskje det er denne smootshscreen som ordner det eller det rett og slett er "lerretet" mitt som er så dårlig at detaljer (og støy) forsvinner. Time vil skjåw...

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •