NY PROJEKTOR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: NY PROJEKTOR

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY PROJEKTOR

Har for tiden en Sony VPL VW 11 HT som skal byttes ut. I og med at jeg bare har 3 m fra front av proj. til et lerret på 2,04 m bredde, har jeg bare funnet to alternativer. Dette er Nec HT 1000 og Infocus SP 7200 / Toshiba TLD-MT8. Lurer på om det er noen som har andre alternativer i noenlunde samme klasse som de forannevnte ? Ser forøvrig at Hi-fi klubben selger Toshiba'en for 63K. Har et 16:9 lerret, så jeg lurer også på hvordan dette blir om jeg ev. kjøper Nec'en som jo er i 4:3 ?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm hva med Infocus Screenplay 5700?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SP 5700 har en throw ratio på 1.89 mot 7200'ens 1.49 (maks. verdier). Dette betyr at jeg med min avstand til lerrettet kun får en bildebredde på 1,5-1,6 m. Dette er for lite til skikkelig kinofølelse for min del (sitteavstand ca. 3,3 m). Snakket forøvrig med presentasjonsdata i dag. De varsler et prisfall på 7200 pga. 7205'en og at Hi-fi klubben selger Toshiba'en til 63K. Det er veldig "surt" med den korte throw ratio'en på 5700. Hadde den vært lik med 7200 så hadde jeg kjøpt denne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med en NEC HT 1000+ en anamorfisk linse?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer slike linser og hva koster de (ca.) ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info her http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...er=asc&start=0
    og her www.prismasonic.com
    Arendal på forumet her har en NEC HT 1000 og han skal kjøpe seg en anamorfisk linse.jeg selger en linse nå se her http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2347
    jeg har hørt att denne linsen funker veldig bra på NEC HT 1000.info her også http://www.filmhemma.com/ http://www.filmhemma.com/prismasonic_screenshots.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt nå, men jeg er generelt litt skeptisk til sånne "petter smart" løsninger uten å få det demonstrert selv. Er det noen på forumet som har prøvd dette på HT 1000 ? Det høres jo ut som en interessant kombinasjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vente til Arendal kommer med en test av NEC HT 1000 og anamorfisk linse

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler og tenker så det gjør vondt for tiden. Får ikke sove skikkelig heller. Skulle ønske at jeg heller likte turer i skog og mark slik at man kun trengte å kjøpe et par nye joggesko i året til hobby'en sin. Men, men nok om det. Jeg tror at jeg kommer til å gå for 7200. Den har riktig throw ratio (for min del) + at den er i 16:9 format. Det er også viktig at den har en oppløsning på 1280 x 720 i og med at dvd-spillerne nå kommer med dvi. Leste i alle fall i testen på Samsung'en at den oppskalerer signalene til 720 P på dvi-utgangen. Så nå er det bare å vente i spenning på prisreduksjonen og se hva det blir til. Hadde vært moro med synspunkter på 7200. Er det noen på forumet som har denne ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gjør et søk her på forumet på screenplay 7200, det står en del om den... Jeg har personlig testet/sett denne ved flere anledninger, og det er en utrolig god projektor. Bildemessig ligner den mye på 5700'en, med utrolig korrekt fargegjengivelse og en skikkelig punch i bildet. Ulempen med all den punchen (lysutbyttet på godt norsk), er at sortnivået og den tilhørende kontrasten er relativt lav (1400:1). Se hele Ringenes Herre II i går på Screenplay 5700, som har samme kontrast, og jeg hadde jo en utrolig flott filmopplevelse. Imidlertid vil jeg anbefale at du maskerer godt, da dette bidrar til økt kontrastfølelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt lest de gamle postene om 7200. Dette var i tilfelle noen hadde ny input/erfaring med den, som f.eks. du som bla. har testet 5700 i etterkant av de fleste innleggene med 7200. Det var like før jeg kjøpte Action i og med at jeg har oppfattet det slik på forumet at den bla. har bedre sortnivå. Begrensningen der var også throw ratio'en som er på 1,75 :cry: . Jeg vurderte både mindre lerret og vidvinkellinse (kostet 35k !!), men jeg liker bildestørrelsen jeg har. Har vel oppfattet det slik som du også skriver at det er 7200 som er svakest på sort-/kontrastnivå av "high-end" proj'ene. Alternativt så vurderer jeg etter hvert å kjøpe Greyline da jeg har hvitt lerret i dag. Uansett så regner jeg med at det blir stor forskjell på denne og Sony'en jeg har i dag (kontrast 700:1 + LCD) . Jeg lurer også på om det er noen som vet om det kommer nye proj'er i samme kvalitetsklassen til høsten ? Det hadde vært surt å kjøpt en nå, for så å fått noe mye bedre til samme pris om en mnd.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action kan bestilles med short throw linse dersom jeg husker rett, ta kontakt med de å spør.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev ovenfor så koster vidvinkellinsen til Action 35k. Prisen ble da (før 1. sept.) samlet 85k. Dette sprengte budsjettet mitt til himmels. Linsen var i følge Anders L. mer beregnet på det proffesjonelle markedet der dette visstnok ble ansett som en lav pris :roll:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Action

Hva er prisen på action One om dagen? Om den har steget til 75000 så ville jeg tro at 5700 er ett bedre kjøp, i allefall med min lommebok?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    lekkase lekkasje... Etter stor suksess med introtilbudet, vil Action! fortsatt selges for introprisen en liten stund til...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor er dette tilbudet tilgjengelig?? Starter forresten nytt tema: Action vs screenplay 5700 med tanke på kjøp. Noen som har noen synspunkter så kom hit da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Systemteknikk i dag ang. Optoma H76. Selgeren regnet med at den kom for salg i slutten av oktober. Pris visste han foreløbig ikke, men han skulle sjekke litt og ringe meg på mandag. Det ser unektelig fristende ut med bla. 25 db i eco mode og 2000:1 i kontrast

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    lekkase lekkasje... Etter stor suksess med introtilbudet, vil Action! fortsatt selges for introprisen en liten stund til...

Ser man det

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gitt f... i all grublingen og bestilt meg en SP 7200. Får den ant. til fredag. Er spent som en unge

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1