NY PROJEKTOR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: NY PROJEKTOR

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    gratulerer med ny projektor.håper du blir fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt den i en uke og nesten ikke fått tid til å se på den :evil: . Fikk sett min første hele film i går samt tid til å justere litt. Dette er min første DLP-proj. og jeg var veldig spent på dette med regnbuer. Jeg har sett mange klipp og musikkvideoer uten å se noe til dette, men da jeg puttet inn THX-optimizeren fra Star Wars II så jeg regnbuer over det hele. Ble faktisk så ille at jeg ikke klarte å konsentrere meg om å stille inn proj'en skikkelig. Ut i fra det jeg kunne se så var det likevel små marginer på fabrikkinnstillingene så den står fremdeles innstilt på disse. Etter mitt "regnbuesjokk" var det klart for den første hele filmen. Ødela nesten filmen for jeg så bare etter regnbuer, men jeg så ingen ting i løpet av hele filmen så jeg håper at dette ikke blir noe problem :?

Ellers så syns jeg at den virker bra. Jeg har jo lite sammenligningsgrunnlag så jeg prøver bare å ta en litt kort beskrivelse av hvordan jeg oppfatter den. Jeg synes at fargene er veldig bra. Klare og sterke uten at de blir for kraftige. Hudtoner virker også realistiske. Sortnivået er en del bedre en min gamle proj, men det er likevel et stykke opp til kullsort. Har sett en del utvalgte klipp på actionfilmer og her ser jeg tydelig forskjell på godt og vondt. Det er en del mer dybde i bildet enn jeg er vant til. Ting i bakgrunnen kommer tydeligere frem. Det betyr også at jeg lettere ser at filmtriksene er juks (he,he visste det ikke fra før), så noen scener ble mye mer kunstige enn de var før. Viftestøyen kunne vært lavere men det er veldig lite du hører til den i praksis.

Alt i alt så er jeg foreløbig fornøyd. Det er jo ikke så veldig mye jeg har fått sett enda, men satser på at det blir en del i løpet av helgen. Vurdere også mindre lerret. Jeg sitter ca. 3,3 m fra lerrettet som er 2,04 m bredt. Merker det bedre på denne proj'en at bildet er litt stort i forhold til avstanden. Dette kan kanskje være pga. økt detalj- og kontrastnivå, ikke vet jeg. Jeg prøvde uansett å zoome ned bildet til ca. 1,8-1,9 m bredde og dette føltest mer naturlig. Så vi får se om det blir nytt lerrett etter hvert. Det er i alle fall ikke noe problem å få brukt opp lønna

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kremprojector!

Jeg ser også regnbuer på THX Optimizer og ingen andre steder, spesielt på de 2 siste hvor man sjekker formatet.

Det må være noe spesielt med akkurat disse bildene.

Har forresten HT1000 og DVD 25.
    Kjører 576P fra DVD spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en etterhvert gammel Micromega Minimum som jeg kjører via s-video så jeg må ha en ny etterhvert. I det forrige innlegget mitt glemte jeg å si noe om videoprosessoren. Denne er en god del bedre enn i Sony'en. Dette ser jeg spesielt godt på fotballkamper. Spillerene ble veldig hakkete tidligere. Det ble liksom liggende en slags skygge eller kant rundt dem og kikket man litt nøye på gressmatten, ble liksom alt det grønne veldig udefinerbart når kameraet var i bevegelse. Dette er noe helt annet med Infocus'en. Bildet har selvsagt sin naturlige begrensning fra parabol, men det er likevel ganske stor forskjell på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut her om dagen at man ikke kan tilkoble en DVI-kabel direkte i SP 7200. Infocus sin kontakt heter M1 og man må følgelig ha en M1-DVI overgang. Har ikke DVI muligheter enda, men fant ut at jeg like godt kunne bestille denne for å være føre var. Den koster ca. 800 kr. og er på 2 m. Det er litt irriterende at slikt ikke følger med på kjøpet :? . Tenkte jeg skulle nevne dette da jeg regner med at det gjelder for 5700 også

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man få kabelen i en lengre utgave slik at man slipper hele DVI kabelen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presentasjonsdata hadde bare den på 2 m . Men uansett så er det like greitt å kjøpe kabelen seperat ellers så måtte man ha solgt kabelen med proj'en hvis man skiftet merke

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •