Sony HS50 og 720p?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HS50 og 720p?

Er det fortsatt slik at HS50 kutter i side og høyde på 720p HDMI. Ser at en del sliter med scan problemer fra PC eller HTPC på 720p. Gjelder dette også for avspilling fra DVD, og har det i såfall kommet en firmware som har fikset problemet?

Selv har jeg en Denon DVD-3910. Er det noen som kjører HS50 sammen med 3910?

Dersom HS50 fortsatt har problemer med scanning, tror jeg at jeg går for Optoma H78.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig lest gjennom HS50-trådene på forumet, og slik jeg har fått med meg er tingens tilstand som følger:

-Den første firmwaren gir perfekt pixelmapping, men kutter noen pixler rundt bildet, du vil altså få en svart ramme rundt.

-Den andre firmwaren gir like mange pixler som den første, men her er bildet blåst opp til å fylle hele lerretet. Altså dårligere bilde pga manglende pixelmapping, men du slipper rammen rundt bildet.

Correct me if I'm wrong.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner. Skjønner da at bildet blir dårligere i teorien, men er dette synlig. Kan man se at en film har dårligere bildekvalitet etter firmwareoppgradering?

Leste også et sted at overscan problematikken er kun et problem dersom man lar HS50 oppskalere bildet selv. Om man har en god dvd-spiller (som f.eks Denon-3910 eller en DVDO iScan HD+) og lar den skalere bildet, og sende dette via DVI eller HDMI til HS50, er det ingen problemer med overscan.

Har jeg skjønt dette riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les HS50 tråden. Det anbefales. Du finner alle svarene du trenger der...

Oppsummering:

Rikky har rett. I tillegg kan det nevnes at selv med perfekt pixelmapping gir andre innganger enn VGA elendig bilde på grunn av en eller annen form for bildebehandling.

JA, det er synlig, VELDIG synlig. VGA er eneste som fungerer med 720p. Bruker du derimot 1080i er HDMI og de andre inngangen utmerket, men det vil jo uansett ikke bli like klart som ved riktig oppløsning, altså 1280x720.

-Ko_deZ-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •