Hvilken DLP til under 20K har minst regnbuer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LCD har etter min mening store problemer med å vise "rene" bilder i s/h. Jeg opplever bildet som "fagetintet". Og jeg oppfatter det som langt mer forstyrrende enn en og annen regnbue i ytterkant av øyefokus.
    For min egen del fremtrer det ikke bare i ytterkant av øyefokus, men i hele synsfeltet. Men etter litt tilvenning går det greit. Og det at LCD projektorer ikke kan vise rene bilder er jeg ikke enig i. Jeg har kun hatt LCD projektorer før 7700, og kan med hånden på hjertet si at LCD har roligere og mer behagelige bilder. Fargene er også bedre (min mening selvsagt)
    Men som du sier, la oss ikke starte em LCD vs DLP diskusjon her.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser regnbuer, og jeg valgte BenQ PE5120. Anfield er nok et ekstremt tilfelle som faktisk blir kvalm av det, men for min del er det helt til å leve med med tanke på LCD-konkurrentene iallefall i min prisklasse. Hadde ikke det beste her vært å få til en sammenligning av PE7700 og PT-AE700?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg ser regnbuer, og jeg valgte BenQ PE5120. Anfield er nok et ekstremt tilfelle som faktisk blir kvalm av det, men for min del er det helt til å leve med med tanke på LCD-konkurrentene iallefall i min prisklasse. Hadde ikke det beste her vært å få til en sammenligning av PE7700 og PT-AE700?
    Vel vel, kvalm har jeg aldri sagt at jeg blir..... Men jeg synes at regnbuer er et mye større problem enn andre svakheter at det DLP i dag er et ikke tema.

Og som Ak sier, så oppfatter jeg regnbuer i hele synsfeltet og ikke bare i "ytre fløy".....

Graden av regnbuesensitivitet er jo individuell, og noen kan klare å lære seg å tolerere regnbuer. Slik som andre kan tolerere andre svaketer som VB og SD. Hver enkelt får teste selv og finne ut hva de kan leve med og hva ikke kan leve med. Er glad at du (Pogwaq) kan leve med 5120, for nettopp den kunne kanskje gjort meg "regnbue-kvalm"......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ein Optoma H57 som er DLP. (rett under 20k)
    Kjerringa har tidligere vist seg sensitiv for regnbue effekten men H57'en har gått veldig smertefritt her.
    Støynivået på denne er også ekstremt lav.
    hvis du i tillegg har ei vifte i taket og et vindu som kan stå oppe, eller god ventilasjon i rommer så spinner denne aldri på fullt.

Når det gjelder LCD så sitte eg med ein "att folk gidde å kjøba LCD"
    eg hadde ein LCD Projektor men bilde ble, etter 2 år med aktiv bruk, veldig matt.
    etter litt spørsmål her på forumet ble eg fortalt at dette er noe som faktisk forekommer på LCD projektorer.
    søk gjerne i forumet her så finner du tråden.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man er skikkelig følsom for regnuer er det ingen 1 chip DLP som er brukendes, og da er det bare å kjøpe LCD.

Det meste innenfor hjemmekino er en serie kompromisser likevel, det gjelder ikke minst LCD / DLP, ingenting er perfekt, og vil aldri blii det heller ( heldigvis? ).

Hver og en må bare finne ut hvor smertegrensen og prioriteringen ligger og handle deretter.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så faktisk regnbuer for første gang (uten å fremprovosere det voldsomt) når jeg så sin city. Det dukket opp farger der det ikke skulle være farger,men det var ikke irriterende ,men jeg la absolutt merke til det.. Handlingen på den filmen var såpass god at jeg snart glemte regnbuene

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H57 er absolutt av de bedre når det gjelder regnbuer, og kan tolereres av de fleste.

(OT. Hva LCD projektorer og matt bilde angår, er det blandet drops. En projektor i et godt ventilert rom vil ha flott bilde etter 2 år ved normal bruk)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at dette med en degradering av bildekvalitet over tid på LCD er et problem som hører fortiden til.

Dagens hjemmekino projectorer i Øko modus, har jo ett helt annet arbeidsmilø enn data projectorene har.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har en kamerat som skal skaffe seg projektor til høsten. Han er følsom for regnbuer, og lurer på hva han skal skaffe. Hvilke DLP-projektorer til under 20k er det som gir minst regnbuer?
    Lurer på, har kompisen din fattet et valg enda, Roffe??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Takk for tips Kozesmurf !

Sitat Opprinnelig postet av Kozesmurf
    Eg har ein Optoma H57 som er DLP. (rett under 20k)
    Kjerringa har tidligere vist seg sensitiv for regnbue effekten men H57'en har gått veldig smertefritt her.
    Støynivået på denne er også ekstremt lav.
    hvis du i tillegg har ei vifte i taket og et vindu som kan stå oppe, eller god ventilasjon i rommer så spinner denne aldri på fullt.

Når det gjelder LCD så sitte eg med ein "att folk gidde å kjøba LCD"
    eg hadde ein LCD Projektor men bilde ble, etter 2 år med aktiv bruk, veldig matt.
    etter litt spørsmål her på forumet ble eg fortalt at dette er noe som faktisk forekommer på LCD projektorer.
    søk gjerne i forumet her så finner du tråden.

Fikk vita fra Hifi klubben i Drammen at den er i demorommet deres. Den kaster også ganske lavt som standard, noe som passer glimrende for meg som skal henge den i taket og liker at bidet kommer lavt på duken )

Bønna

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Lurer på, har kompisen din fattet et valg enda, Roffe??
    Nei, han skal vurdere kandidatene først, og er vel usikker på om han går for DLP eller LCD, siden han er følsom for regnbuer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har prøvekjørt Optoma H57

Hifi-klubben Drammen har den i god-rommet sitt. Må si jeg ble imponert ! Kozesmurf tipset om denne, og det han sier om regnbuer stemmer. Jeg er som min gode venn Roffe forteller dere touchy for å si det mildt, og på denne var det langt mellom dem. Kikket på en 5120 tror jeg det var, og det var rett og slett grusomt.
    H57 ligger høyt på ønskelista, også på grunn av kastevinkelen som muliggjør lavt bilde på duken når jeg henger den på rundt 2m høyde. Vet dere om andre som gir såpass bratt kastevinkel ? Har stort rom og vil gjerne ha den i taket, samtidig som jeg liker lavt bilde.

Ser at H57 har litt lavere oppløsning enn feks 7700, men selv med det store bildet under demoen synes jeg den virket meget bra.
    Godt å vite at jeg ikke er dømt til LCD som jeg ser mange her har kritiske anmerkninger til hva gjelder kontrast og lysstyrke.

Takk for tips alle mann, og takk til trådstarteren Roffe !

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trøste deg med at siden du bare ser regnbuer en gang i blandt på de beste projectorene vil de mest sannsynlig forsvinne helt etter en stund.

De forsvant for meg og mange andre etter en stund, kanskje hjernen blir tregere etter hvert:wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •