Epson EMP-TW10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EMP-TW10

Hoi, jeg har snart tenkt å gå til anskaffelse av en prosjektor for rundt 15000kr. Da står Infocus X1/Toshiba MT-100 høyt på listen. Men ser i en anonse i det nyeste "Lyd og bilde" at Epson kommer med EMP-TW 10 til 12500 (1000ansi, 16:9, 700:1, true component video), på papiret høres dette ut som en meget god prosjektor. Noen her som har hørt noe om den ellers? finner INGEN ting om den på nettet.

Lerretbiten er flyttet til korrekt forum HER

Panasonic AE300 er også intressang.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en side med komplett informasjon om TW10. Jeg er ny i dette, men suns det ser imponerende ut(prisen tatt i betrakning)

http://www.epson.co.uk/product/imagi...tw10/index.htm

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg å være uenig med dere..) Syns ikke dette er imponerende spec. Nye LCD projektorer fra Sanyo, Sony, Panasonic etc har vesentlig høyere kontrast, (1100 ++) som resulterer i mer smell i bildet og mest sannsynlig bedre sort nivå. Disse vil nok koste litt mer, men ikke mye over 15k.

Jeg ville ventet litt og sett..

Mvh

AK

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett Z2 og syntes ikke den hadde så mye smell i bildet.

Disse nye LCD-ene er optimalisert for å kunne gi høy kontrast på målinger som gjøres mellom helt på og helt av. Det Sanyo og Panasonic gjør for å opnå så høye tall er å justere lysnivået, men dette kan ikke gjøres raskt nok til å endres fra bilde til bilde.

Det som er av interesse er kontrasten mellom mørkt og lyst på ett og samme bilde, men dette vil ikke industrien bruke da de får mye lavere tall og kundene løper blindt etter høye tall.

Et annet tall som det nå jukses mye med er støy. Når et merke oppgir at deres prosjektor kun avgir 27dB i lyssvakt modus snur folk ryggen til konkurrenten som oppgir 34 dB i normalt modus selv om det er akkurat samme prosjektor.

Folk må slutte å stole blindt på tallene og stole på egne øyne og ører.

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at tall ikke sier hele sannheten.. Og det skal også sies at Epson er ganske konservative på det feltet, og det er ikke sikkert TW 10'en er så langt fra Z2 i "målt" kontrastnivå.

Men jeg hadde ventet til alle de nye budsjett projektorene er kommet ut, for så å bestemme meg... my 5c

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK: Hvilke produsenter er rundt hjørnet med nye budsjett-projektorer, og ca. når kan man forvente disse på (det norske) markedet. Vurderer innkjøp over nyttår. Tenkte meg en pris rundt 12-13000 kr.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terik,

Det spørs hvor mye som kommer til ca 12000,- Men for noen lapper til får man nok bla. Sony HS3, Sanyo Plv-Z2, Panasonic AE500 (evt 400)..

Har du "kun" 12k å bruke til projektor, er det ikke sikkert det er så dumt å kjøpe TW10, evt. Infocus X1.

Det er utrolig vanskelig å vite når man bør kjøpe... Jeg hadde ventet.

Mvh

Ak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg hadde samme runde for en tid tilbake om valg av porj. Brukte ca 1 uke på å orientere meg om hva jeg skulle velge. Kunnskap om tema ca 0 ved start. Forumet her er sådan et veldig godt utgangspunkt for råd. Sjekket rundt og endte opp med å bestille en X1 fra USA. Denne kom meg på ca 10.000,-. Tror neppe man får bedre bilde til denne prisen ei heller opptil 15 000. Denne kan man leve lenge med. Jeg bruker min til film, pc, ps2 og internett. Den er, som de fleste andre projer, ikke brilliant til alt men meget godt til mye. Å se film med denne gir etter min mening en helt topp opplevelse. Det vil alltid komme nye ting og skal man vente blir det med ventingen mens de som handler får mange gode filmkvelder.

PS! Når det gjelder hvor bra bilde KAN bli så er kabler og andre eksterne komponenter viktig. Jeg kjører alt gjennom min PC og det funker supert.

Lykke til!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen bilder av TW10.

Listeprisen i Japan tilsvarer forøvrig 10.600,-

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den har remote kontrollen plassert i "baken", tyder vel egentlig at den også er laget med tanke på presentasjoner.. Altså ikke en rendyrket HT maskin.... Ikke bra..??

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbud på HIFI messa

Var på Plaza igår, så et bra tilbud hos en av utstillerne.
    Denne prosjektoren og et 1,5 meter bredt lerret til 11.500,-
    Usikker på hvilket lerret det var, men de sa at det var et lerret til 1500 i veil utsalgspris.

De hadde også demo av denne prosjektoren. Må si at jeg ble imponert. Bra kontrast, selv om de bare oppgir 700:1. Fikk også testet hvordan bildet ble i rom med litt lys i. Da kunne en skifte modus, slik at den gav mer lys.

Litt kort levetid på pæra. 3000 timer i energi modus. 2000 timer ved full pinne...

Kunne vært morro og sette denne og Panasonc 300 side ved side.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også på Plaza i dag, synes epson var bra for 11500 inkl lerett (NB! Messe pris hos Rolf's) Jeg tror du kan få mye for penga her, den sto også veldig nærme lerettet god vidvinkel.

Kommer til å kjøpe meg en prosjektor etter jul, vansklig valg mye bra som kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også sett TW-10'en på Plaza i helgen, og må si meg meget imponert over det bildet man får til den prisen. Bildet var stort og skarpt på kort avstand, fargerikt, uten synlig screendoor og hadde god kontrast i mørke scener. Faktisk syns jeg kontrasten virket bedre selv med litt bakgrunnsbelysning i rommet enn på min AE300 i et fullstendig mørkt rom! Siden jeg tydeligvis er veldig sensitiv for regnbuer (det fant jeg ut på Plaza) er det ingen tvil om at jeg hadde valgt denne projektoren fremfor en X1 hvis jeg ikke kunne gått høyere i prisnivå. Faktisk foretrakk jeg fargene, skarpheten og kontrasten på TW-10'en fremfor de andre "rimelige" projektorene som ble demonstrert, inkludert en Screenplay sak til 40k. Det eneste jeg hadde å utsette på TW-10'en var at bildet virket litt støyete (urolige pixler) i forhold til min AE300, men det er mulig det var kildematerialet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson TW-10

Må si meg enig med kimsnarf! Jeg var også på Plaza og ble også veldig positivt overrasket over TW-10. De hadde stilt opp TW-10 og TW-200 ved siden av hverandre og jeg ble ganske imponert over TW-10. Særlig med tanke på at TW-200 koster over dobbelt så mye som TW-10 og at den ble kjørt via komponentinngangen. TW-10 ble kjørt via S-video-inngangen så det var egentlig litt urettferdig da......

Tror TW-10 trygt kan anbefales til førstegangskjøpere!

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som var på Plaza og så på TW-10 mot TW-200, så hadde TW-200 en feil som gjorde bildet og kontrastene dårlig. Personlig synes jeg det er idiotisk å ta med en projektor med en så stor kvalitets feil som dette. Han som var på staden så TW-200 var mye klarer en TW-10, men da hvorfor ikke ta med en feilfri en :shock:

Jeg må også si meg enig med kimsnarf og Steikita at jeg ble imponert.

Hilsen Petter

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble da TW-200 vist på et mye større bilde da :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker interessant for en som planlegger innkjøp av sin første projektor om ikke så lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig :P
    Måtte bare slå til på tilbudet.
    Er veldig fornøyd med bildet den gir. Akkurat nå projiserer jeg kun på veggen. Det medfølgende lerretet ble desverre litt lite. Er spent på hvor mye bedre det blir med et Greyline lerret.

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terik
    Dette virker interessant for en som planlegger innkjøp av sin første projektor om ikke så lenge. Har lett litt på nettet, men ikke funnet TW10 i noen av nettbutikkene. Noen som vet hvor man får kjøpt denne?
    Nå er jo ikke dette "produkt og prisjakt" da men :roll: Komplett hadde/har i hvert fall forgjengeren ts10, det er vel rimelig å anta at de også tar inne denne etter hvert som den kommer i salg...
    F.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terik
    Dette virker interessant for en som planlegger innkjøp av sin første projektor om ikke så lenge. Har lett litt på nettet, men ikke funnet TW10 i noen av nettbutikkene. Noen som vet hvor man får kjøpt denne?
    www.fotophono.no

I dvd og hjemmekino er det en annonse derfra, og der er projektoren prissatt til 12490,- kroner.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •