Epson EMP-TW10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom

www.fotophono.no

I dvd og hjemmekino er det en annonse derfra, og der er projektoren prissatt til 12490,- kroner.
    Finnes ikke fnugg av informasjon om den der (som jeg kunne finne i det minste). Ser ut som vi som ikke var på messen må smøre oss med tolmodighet en stund til..
    F

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    freeface - jeg ringte til fotophono og spurte om denne projektoren, og fikk da til svar at jeg måtte være snar hvis jeg skulle ha en TW10. De gikk vist som varmt hvetebrød, men de skulle få inn et nytt parti på fredag. Hjemmesiden er nok ikke helt oppdatert.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for informasjonen dvdtom!
    Blir nok ikke kjøp med det første for meg, den som venter på noe godt osv.... Høres dog unektelig fristende ut. Litt skeptisk til den lave oppløsningen som jeg etter litt om og men fant utav, 848x480? var det det? Det er jo liksom z1, ae100 standard.. Mulig man ikke trenger stort mer men jeg skulle gjerne hatt litt høyere, tenker da på bruk av pc og slikt...
    F.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sanyo plv-z1 har Oppløsning 964x544 :wink: og panasonic AE100 har 858 x 484.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Sanyo plv-z1 har Oppløsning 964x544 :wink: og panasonic AE100 har 858 x 484.
    Blæh ops: Hehe, jajamensann... Ok bommet litt, tok det på husken, skal ikke gjenta seg... Fant jo ut at dette var en grei side å finne specsa på.. Var faktisk 854x480 på tw10!
    F.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg! det er litt lav oppløsning :wink:

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er egentlig ganske ny her, bare postet et svar på bilstereo som jeg har litt mer greie på. Vært og lest litt her om prosjektorer, derfor jeg fant siden. Har vurdert en stund og bytte ut tv'en med det siden jeg har filmdilla som mange andre. :roll: Ble ikke altfor klok av å lese inne her egentlig, de fleste som har erfaring inne her bruker dyrt utstyr og er jo vant til skikkelig kvalitet. Blir som om jeg skal bedømme en Nissan Micra når jeg kjører S3 selv, finner mye å klage på. :lol:

Men var iallfall på Plaza i helga og så på litt forskjellige ting men stort sett prosjektorer. Sanyo PLV-Z2 ble litt for dyr i første omgang så sto mellom Epson og Hitachi. Ganske fornøyd med bildekvaliteten på det jeg så i helga og prismessig så er Epson litt billigere(får jo hva man betaler for da....). Så jeg bestemte meg for den og samtidig så kjøpte jeg ny dvd-spiller H/K 30 slik at jeg skulle få ganske kurant bilde. Og etter å ha justert og drevet noen timer i går så synes jeg bildet ble veldig bra.
    Prøvde en del forskjellige filmer og mer enn bra nok kvalitet i forhold til en 32" tv(Phillips, 2 år gammel ca) Bra nok til at en kamerat som var med og justerte (og som har Loewe 28") heller kjøper prosjektor enn ny Loewe 32".... (Har en del med opplevelsen å gjøre med det store bilde oxo da men)
    Fulgte med en Euroscreen(Tror jeg det het) lerret på litt under 70", prøvde det mot et "Ikea Greyline" som jeg oxo kjøpte i går. Så når jeg får penger kommer jeg til å bestille et 100" hvit lerret og takstativ.

Ble langt det her men just my 2 cents, fra en nybegynner og førstegangskjøper. :wink:
    Kan iallfall anbefale denne prosjektoren. Selv om du får jo bedre om du vil bruke mer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du om EuroScreen lerretet?
    Sammenlignet med Ikea lerretet?
    Jeg ble ikke så veldig imponert over det. Så nå kjører jeg heller rett på vegg (eggehvit maling) fordi det ikke ga så stor forskjell i kvalitet. Får litt større bilde da

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble klarere bilde på Euroscreen, så kommer til å bestille et 100" når jeg får penger til det. Ikea var greit nok til prisen, men går heller for litt mindre bilde.

En ting jeg ikke likte var at prosjektoren må stå rett på.... Skulle vært innstilingsmuligheter for å slippe det. Der er Hitachi bedre, men når jeg fikk kjøpt ny dvd-spiller til samme pris så kan jeg leve med det. Og blir bedre når jeg får takfeste.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer til å bestille et 100" når jeg får penger til det
    Blir ikke dette i største laget med tanke på oppløsningen til Epson'en ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    kommer til å bestille et 100" når jeg får penger til det
    Blir ikke dette i største laget med tanke på oppløsningen til Epson'en ?
    Nei, tror ikke det. Prøvde såvidt på Ikea gardinen og var "greit" nok bilde på det, og det var før vi begynte å justere. Bare sjekka at det funka. Så prøvde vi begge lerretene samtidig(ikea hang bak og litt lenger ned) så at bildet ble bedre med Euroscreen og justerte så dvd-spiller og prosjektor.
    Og det var litt under 70", ikke sikkert det blir så bra på 100" men kommer nok til å bli bra på noe større, får se hvor stort når jeg har prøvd.

Sitter ca 3,5 meter unna(har vel litt å si, pga størrelsen får jeg ikke sittet lenger bak) og måtte gå en del tettere for å se pixler.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok holdt meg til 70". Vet ikke om du har hatt proj. før, men man blir veldig lett imponert over størrelsen til og begynne med (størrelsen teller i hjemmekino he,he). Når man da har kommet over dette så blir man mer og mer kritisk til bildekvaliteten. Dette har ikke bare med pixler å gjøre, men hele bildet (sortnivå, farger, osv.).

Mitt råd er: Behold lerrettet såpass lenge at du blir kritisk til bildet og så vurder å bytt

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar nok alltids litt tid før jeg får råd til større, så kommer nok til å bli "vant" til det etterhvert.
    Men kommer vel til å kjøpe noe grommere etterhvert, prisene synker jo som f...

Så får se hvordan det blir med 100" om en stund, da har jeg jo alltid lerret til senere bruk, selv om jeg sikkert vil ha et som er bedre der oxo. Alt kommer ann på pengene. :cry:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •