Død pixel på X1 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for raske svar.

Gjorde som du sa Burre, og testet med grå bakgrunn. Ser prikken da ja. Sinnsykt irriterende dette, men jeg antar at det ikke er så mye å gjøre med det. Er det ikke fire "døde pixler" som må til for at det skal gå på garantien?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte i litt feil ende her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5002&highlight=

Uansett har jeg to sorte pixler på min Sp4800. Og skulle tro at begge er innenfor 70% område som det snakkes om her. Ifølge hificeteret i stavanger måtte det være fire sorte eller en hvit for at de skulle fikse det. (dette var litt etter en mnd etter at jeg kjøpte den, ca 5 dager eller noe slikt, helvetes militærtjeneste).
    Så nå er jeg litt forvirret! :? Har jeg rett på å få dette fikset eller ikke?

*edit

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Begynte i litt feil ende her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5002&highlight=

Uansett har jeg to sorte pixler på min Sp4800. Og skulle tro at begge er innenfor 70% område som det snakkes om her. Ifølge hificeteret i stavanger måtte det være fire sorte eller en hvit for at de skulle fikse det. (dette var etter at en måned var godt, altså 5 dager eller noe slikt, helvetes militærtjeneste).
    Så nå er jeg litt forvirret! :? Har jeg rett på å få dette fikset eller ikke?
    trur du sliter med det, særlig hvis ikke hifi centret vil være snille.

btw, hva har det med saken at det var gått 1mnd?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uklar der ja, sorry. Var inne på Hificenteret litt over en mnd etter at jeg kjøpte pj'en. Derfor hadde jeg ikke angrefrist lenger, altså bare bytte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hifi centret 30 dagers returett da? kan ikke finne noe på websidene demmes om det?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det fyren jeg snakket med sa. Om dette gjelder generelt eller for pjen vet jeg ikke. Uansett var jeg for sent ute tydeligvis. Men dette er uinteressant nå, det jeg lurte på av var pixelgarantien

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De tar vel ikke tilbake projektorer som er testet/brukt, vil jo være helt umulig å selge en projektor med brukstid på pæren... Poenget er jo at en ikke da kan "bevise" at projektoren har blitt riktig slått av etc., og dermed fått redusert levetid på pæren, som jo koster 4-5000 kroner! Jeg ville iallfall aldri akseptert å fått levert en brukt projektor! Dermed kan ikke projektoren defineres som "ny", og heller ikke tas i retur. Eventuelt må de ta den inn som en demoenhet, men da kan de nesten ikke betale ut full pris uten å tape en hel masse!

En risikerer rett og slett en og annen defekt pixel ved kjøp av projektor... :?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke aktuelt å levere inn projektoren, og det har det heller aldri vært! Saken var den at de sa at det måtte være fire sorte pixler eller en hvit for at de skulle gjøre noe med den. Så leste jeg litt i denne tråden og begynte å lure om de ville reparere den dersom det var to sorte pixler innenfor 70% arealet som nevnes (eller hva nå 70%skulle stå for).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Anbefaler deg å sende en mail til InFocus kundeservice, så oppgir de garantert betingelsene for bytte av panel!

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 pæra får du for $299 på ganske mange webshopper nå, noe som vel tilsier en 2700-2800NKr levert på døra. Godt stykke unna det den går for
    i Norge.

FAQen sier forøvrig følgende om død pixel(speil) policy'en for X1:

"We do not have a dead pixel policy or a zero dead pixel policy for the X1 projector. If the customer wants to resolve the issue, it will have to come
    in for evaluation and we will determine if it meets Infocus' specifications. If it does not, we will repair it under warranty."

Så dersom feilen man har er skjemmende så kan man sikkert grine seg til en reparasjon. :-) Jeg hadde en sort pixel i min første X1, og fikk en
    splitter ny sendt på døra. Men det var ganske tidlig i løypa og Infocus hadde vel ikke bestemt seg for hva de skulle gjøre i slike tilfelle ennå.
    Ifølge ryktene har Texas Instruments (de som lager DLP chippen) en zero defect policy, men det hjelper jo lite når prosjektorfirmaene nekter og
    skylder på de lave marginene de har på low end produktene som X1.

Infocus har visstnok zero defects policy på de dyrere prosjektorene. TANSTAAFL.

For referanser til antall døde pixler, prosentvis areal o.l. så refererer man typisk til ISO-standarden 13406-2. Det er forsøk på standardisering av
    monitor-kvalitet, og den sier også noe om hvor mange døde/gale pixler/sub-pixler et display kan ha innenfor en klassifisering. Class I er 0
    sub-pixel faults (en sub-pixel er en av de tre fargene som utgjør den pixelen). Class II, som de fleste monitorfabrikanter sier produktene sine
    følger, kan ha 1-5 sub-pixel feil. Men det er også spesielle regler for hvor tett inntil hverandre slike feil kan forekomme osv. Faktisk er standarden
    så komplisert skrevet at man sjelden finner to fabrikanter som tolker den likt. :-) NEC forklarer det ganske bra:

http://www.nec-mitsubishi.com/specia..._englisch/iso/

OK

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Får ta å sende de en mail. Og håpe at jeg får et skikkelig svar på dette.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    Infocus har visstnok zero defects policy på de dyrere prosjektorene.
    Det er kun en urban legende.

På SP110/SP5700/SP7200/SP7205 godtar de:
    -ingen lyse døde pixler.
    -ingen mørke døde pixler i en sone som går 70% ut fra senter.
    -opp til 2 mørke døde pixler utenfor sonen som går 70% ut fra senter.

På X1/X2/SP4800/SP4805 godtar de:
    -ingen lyse døde pixler.
    -opp til 3 mørke døde pixler hvorsomhelst i bildet.

Robert-

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FTR, INGEN har zero defects policy....
    99% sikker på det..

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På AVSforum så er det flere forhandlere som har sagt at de har zero defects policy (Visual Apex, Projectus), men den går typisk ut på at de sjekker
    prosjektoren før de shipper den ut. Pixler som dør etter at du har mottatt maskinen er noe annet, det går på hva nå produsenten har som policy. På
    den andre siden så har man rimelig gode rettigheter som kjøper i Norge, så man kan jo benytte seg av returretten dersom man har en død pixel.
    Rimelig sikker på at butikken heller vil selge deg en som virker enn å se salget gå til en konkurrent.

OK

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99% sikker på det..
    Iflg. Anders L så har alle Action eiere i Norge det... 8)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kunde service det 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    99% sikker på det..
    Iflg. Anders L så har alle Action eiere i Norge det... 8)
    ikke per i dag..

Sitat Opprinnelig postet av AndersL
    Hei,

jeg har som vanlig vært borte i en periode, og ser at det har vært en del kommentarer rundt diverse issues her i det siste. La meg forsøke å rette opp noen misforståelser og komme med noen kommentarer..:

projectiondesign as forholder seg 100% til, og retter seg etter kjøpsloven og forbrukerrettigheter. Ved å selge til forbruker er det det eneste alternativet. Vi har selvsagt ikke noen andre hensikter enn å gjøre akkurat det.

Med tanke på spesifikasjon for døde pixler, forholder vi oss til den spesifikasjonen som er avtalt med Texas Instruments. Den sier følgende; bildet deles i to soner. Sone A og sone B. Sone A er 25% av arealet, plassert i senter. Altså for HD2+ et område som dekker 640 x 360 pixels i senter av bildet (jeg har laget et bilde som viser dette. For å si det på en annen måte blir dette også 50% av avstanden fra senter). I disse sonene gjelder;
    - ingen døde hvite pixler
    - ingen sorte døde pixler i sone A (altså senter 25% av arealet)
    - opptil 2 døde sorte pixler i sone B
    - ingen døde pixler ved siden av hverandre.

Jeg spekulerer ikke i hva andre spesifiserer eller avtaler med TI. Men det ville overraske meg noe om de spesifikasjone er svært anderledes enn de vi jobber med. Nok om det.

Som alle her vet er vi svært oppsatte på å drive forretning der kundeservice og kunnskap står i sentrum, og er basis for det vi gjør. Som et resultat av dette vil jeg at det ikke skal være noen tvil: Alle som har fått levert produkt med døde pixler i Norge har fått henvendelse og tilbud om å bytte DMD slik at det ikke lenger er et tema. Dette gjelder pr idag tre enheter/personer.

Håper dette retter opp en del misforståelser.

mvh,
    AndersL

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt OT dette som vi ev. kan fortsette på under Action tråden, men der "skrytte" han av at alle Action eiere i Norge med defekte pixler hadde fått tilbud om nytt panel. Da har de altså sluttet med dette

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som har fått levert produkt med døde pixler i Norge har fått henvendelse og tilbud om å bytte DMD slik at det ikke lenger er et tema
    lesebriller burre? 8)
    tror det var denne setningen det ble referert til av dolbytor.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg