Død pixel på X1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor gammel er prosjektoren? Litt surt å måtte leve med en sånn såpass langt inne i bildet...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Det er ikke Infocus' feil, det er TI. det samme gjelder for alle data/hybrid projektorer med TI-chip, uansett leverandør. TI har fullt ansvar for DLPen, og jeg skjønner godt at de ikke vil betale dette for dem. en DMD er en veldig kostbar del, og ikke bare å bytte....
    Beklager, men her er jeg ikke enig. Infocus har som produsent et ansvar for hele produktet og kan ikke skyve ansvaret over på sine underleverandører i sin argumentasjon med kunden. At TI sender ut chiper med pixelfeil er et forhold mellom Infocus og TI, og skal ikke belastes sluttbruker av produktet. Tenk om du skulle klage på lekk bensintank på din bil, og plutselig fant at du måtte forholde deg til underleverandøren av bensintanken. Uholdbart!

Det som er sikkert er at så dyre produkter som vi her snakker om gjennomgår en kvalitetstest BÅDE hos TI og hos Infocus. Når slike pixelfeil som det her er snakk om slipper gjennom kvalitetskontrollen vil jeg tro at det faktisk er med vitende og vilje. Det vil rett og slett være for dyrt å produsere med 100% feilfrihet. Dessverre.

Men det betyr IKKE at du ikke har rett til å klage. Det er en feil, og hvis du ikke var tilstrekkelig informert om at X1 som en kombinasjonsprosjektor hadde en høyere feilrate fra fabrikk enn dedikerte hjemmekino-prosjektorer fra samme produsent, vil jeg tro du har en god sak!

Newcomer NoTriX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrCrool
    Hvor gammel er prosjektoren? Litt surt å måtte leve med en sånn såpass langt inne i bildet...
    Den er helt ny.. Dette er altså en DOA sak.. Dead On Arrival

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det blir en ny feilkategori? DPOA, Dead Pixel On Arrival... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, good one, asdfteam
    Jeg vill nå uansett gjort et forsøk når det gjelder et så dyrt produkt. Hvis den kom med en død pixel var den jo ikke din da den ble "ødelagt" en gang

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nok du må akseptere denne feilpixelen, NoTriX. DLP fra TI har markedets strengeste kvalitetskrav, LCD har eksempelvis en langt større feilmarginaksept.

Når det er nevnt, er jeg heller ikke enig i at X1 er å regne som en typisk hjemmekino projektor, da InFocus nå i tillegg har en egen Screenplay serie med bestemte betingelser for hjemmekino,. Hadde du betalt litt ekstra for en Screenplay 4800, ville du fått pixel perfekt garanti (slik jeg har oppfattet garantien). Det koster altså å eliminere den siste feilprosenten, og denne kan en dermed få kjøpt som et Screenplay produkt, en helt legitim forretningsmodell, spør du meg.

Uansett er det jo fryktelig dumt for de uheldige som får defekte pixler, jeg har full forståelse for din irritasjon, og jeg ville personlig sikkert prøvd meg mot InFocus, men tror nok du dessverre kan komme til kort med mindre de velger å gjøre et unntak i ditt tilfelle. Hadde f.eks. pixelfeil på en plasmaskjerm jeg kjøpte en gang i tiden, men da hadde jeg gardert meg mot leverandøren ved å kreve en garanti fra leverandøren mot pixelfeil, og fikk dermed valget mellom å bytte til ny eller erstatning for feilen. Som forhandler tror jeg du dermed heller bør satse på en egen omleveringsavtale ved pixelfeil, men det er kanskje litt sent nå... :? Hadde du vært normal forbruker, og kjøpt over nettet, kunne du jo benyttet deg av angreretten...

Newcomer NoTriX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde det ikke stå noe i garantivilkårene til projektoren dersom det er begrensninger på garantien når det gjelder pixelfeil? Jeg finner ingenting.. Tror man at dette er noe "alle vet"?!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått et defekt produkt. Du kan jo alltids kontakte TV2 hjelper deg.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster deg bare ett par kroner å ringe og spørre forbrukerrådet uansett. De har et tlf du kan ringe for slikt, derfor de er der.

http://forbrukerportalen.no/Emner/om_forbrukerraadet

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du betalt litt ekstra for en Screenplay 4800, ville du fått pixel perfekt garanti
    Ifølge svaret fra Infocus, som Notrix postet, har du jo ikke det med sp4800 engang..

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoTriX
    Burde det ikke stå noe i garantivilkårene til projektoren dersom det er begrensninger på garantien når det gjelder pixelfeil? Jeg finner ingenting.. Tror man at dette er noe "alle vet"?!
    Som lygren sier, jeg tror nesten du må finne deg i dette.

Dette er et typisk spørsmål jeg får relativt ofte på jobben og enten så er et produkt doa eller så er det ikke det. Er det innenfor kravene er det ikke doa. Sånn er det dessverre...

Ikke for det jeg skjønner deg, jeg personlig hadde satt meg på bakbeina, men det eneste du får håpe er at enten så slokker flere pixler eller at du klarer å vinne levrandør / forhandler sin forståelse og at de gir deg ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Infocus X1 for cirka 3 mnd siden og den har også en svart død pixel omtrent midt på bildet. I tillegg har den et felt på cirka 40x40 cm helt ute på høyre side som ikke er like sort som resten av bildet. Når bakgrunnen på filmen er svart synes det veldig godt som en grå skygge, men ved lysere bakgrunn blir det borte.

Ved kjøp av X1 må du nesten regne med en del artifakter, men bilde er jo ellers veldig godt.

Jeg importerte den fra USA så jeg kan ikke regne med at garantien vil dekke dette. Jeg vet Infocus har såkalt "verdensgaranti", men PData vil neppe hjelpe til med dette.

Mvh
    Thomas

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoium,

Det fins jo Infocus i Norge, så Pdata trenger du ikke å gå gjennom.. De holder til i Fredrikstad..

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt sent ute her :roll:

Men har vi ikke slike flotte ord som angrerett her i vårt vakre land, tilogmed 30dager eller er jeg helt på vidda? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 dagers angrefrist på postordrekjøp, men kjøper du varen i butikk så har du ikke noen som helst angrerett. Hvis du da ikke har handla hos Elkjøp

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke angrefirst?? :shock: Skurrer litt for meg det der... Men etter å skummet igjennom på forbrukerpotalen virker det som du har rett. :roll: Hmmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

død pixel

Hei!

Jeg oppdaget nylig en pixel-feil på min X1, og det til min store fortvilelse. Det er imidlertid noe merkelig med denne. Man kan jo velge om man vil ha hvit, svart eller blå skjerm. Hvis jeg velger blå, da ser jeg den svarte prikken. Velger jeg derimot hvit, så er den ikke der! Da er alt som det skal. Velger jeg svart er den heller ikke der.
    Noen som har en forklaring på dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: død pixel

Sitat Opprinnelig postet av martlo
    Hei!

Jeg oppdaget nylig en pixel-feil på min X1, og det til min store fortvilelse. Det er imidlertid noe merkelig med denne. Man kan jo velge om man vil ha hvit, svart eller blå skjerm. Hvis jeg velger blå, da ser jeg den svarte prikken. Velger jeg derimot hvit, så er den ikke der! Da er alt som det skal. Velger jeg svart er den heller ikke der.
    Noen som har en forklaring på dette?
    Det høres unektelig rart ut. Det KAN være at det er en svart pixel, men at strølys fra de omliggende pixlene når du kjører hvit skjerm er så kraftig at den enslige prikken "drukner" i lys, mens det med blå skjerm blir mindre strølys og tydeligere prikk.... Men denne teorien skurrer litt, så hvis andre har noen teorier? Støvkorn på den blå delen avfargehjulet? Høres også tvilsomt ut... :?:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper den er "stuck" i midtposisjon. du vil sannsynligvis se den i 50% grått også. undersøk det. om du har PC koblet til, kan du bare åpne word, og lukke arket som ligger der, da får du grå bakgrunn.

Roffe: fargehjulet kan ha masse støv, uten at man ser det, først og fremst på grunn av at det er i så hurtig bevegelse, men også langt unna fokuspunktet. gjelder også alt annet i optikken, bortsett fra DMD'en, eller LCD-panelene på en LCD.

EDIT: ( ikke for å korrigere Roffe, mer "for the record" til tråden.)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Roffe: fargehjulet kan ha masse støv, uten at man ser det, først og fremst på grunn av at det er i så hurtig bevegelse, men også langt unna fokuspunktet. gjelder også alt annet i optikken, bortsett fra DMD'en, eller LCD-panelene på en LCD.
    Regnet i grunn med det. Derfor jeg synes det skurret.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •