Støysvak prosjektør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støysvak prosjektør

Skal kjøpe meg ny prosjektør i løpet av neste uke. Har fått demo av Optomo H30 og Infocous 4805 uten å se nevneverdig forskjell i bilde (utrent øye). Men merkbar forskjell i viftestøy gjør Infocusen uaktuell.

Men noen som kan kommentere viftestøyen på Panasonic AE700? Får ikke demokjørt denne. Fristende tilbud på Komplett gjør den til en kandidat. Andre prosjektører med lavt støynivå?

Mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PT-AE700, og kan sammenlikne den som følger...personlige meninger selvsagt
    - mindre støyfull enn Xbox
    - omtrent samme nivå som Gamecube
    - har du en datamaskin i rommet uten vannkjøling, vil trolig denne overdøve projektoren
    - ingen piping (sett bort fra de første 1-2 minuttene)
    - ingen risting/hvisking (hvis man hører hvisking, sjekk heller filteret...bommet der en gang, støvsugde filteret, problem løst)

Likevel ikke en støyfri projektor, og er glad jeg har et kapabelt anlegg til å avlede oppmerksomheten. Da snakker jeg ikke om å spille med høy lyd, men med god og levende lyd

PS: Blir det varmt i rommet, øker projektorviften betraktelig. I min mening, nok til å ødelegge filmopplevelsen fullstendig. Kjører da i "low lamp" modus.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE-700 er en av de mest støysvake prosjektorene for øyeblikket. Noen har erfart at den støyer mer/viftene justerer seg opp oftere når den er festet i taket. Men har du den på en hylla på bakveggen er det en sikker suksess. Har hatt noen demoer her hjemme etterhvert, og ingen merker PJen i det hele tatt med den løsningen jeg har (se minHjemmekino)........

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle LCD projektorene har lavt støynivå, i hvert fall i øko modus. Dette gjelder for AE700, Z3, HS-50 i hvert fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •