Sony HS50 vs BenQ7700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HS50 vs BenQ7700?

Hei

Hvordan er Sony HS50 versus BenQ7700? Da mener jeg bildemessig seff. Har tenkt å kjøpe pj med adeo greyline ramme lerret på 84".

Tar imot alle innspill med takk!!

Mvh

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....si det, blir vel smaken som baken 2-delt. Stemmer for 7700 :wink: pga at den ikke er LCD :wink: Men med 0 i offset er den for mange et problem. Regner med at de som har sett begge og som til en hvis grad kan uttale seg objektivt kommer med uttalelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en denon 2900. Er det verdt å kjøpe 3910 til 10k ekstra framfor 2900 til disse? Hadde vært fint med svar sier noe om hva som gir mest for pengene, da tenker jeg på dvd spiller og proj

takk!

Mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg gått for HS-50, mest fordi jeg synes LCD har flere fordeler enn det DLP har. Jeg tenker da på støy, lens-shift, fargegjengivelse, samt et bilde du han se på i timesvis uten å blir sliten i øynene.

Ville kanskje gått for en rimeligere dvd-spiller enn Denon sine. Du kan sjekke ut det nyeste nummeret av DVD&Hjemmkino. Der er det tester av flere rimeligere modeller med oppskalering av bildet samt digital bildeutgang.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring etter å ha sammenlignet de to, er at de er omtrent jevnbtrdige hva bildekvalitet angår. Dynamikken på 7700 er lit bedre, mens sortnivået på HS50 er bedre. Samtidig synes jeg kanskje fargene på HS50 er aningen bedre på HS50. (persojnlig mening) Støymessig er HS50 bedre, og den er lettere å plassere grunnet lensshift. Bakdelen er antydninger til VB (lite) og mere screendoor. 7700 har litt regnbuer, men er av de bedre på dette området.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser liten vits i å lage en ny tråd, med nok et 7700 vs xx spørsmål, så tar det her jeg...

7700 vs ae700 ... er 7700 verd de 6000,- ekstra? har en benq6100 nå, som jeg føler er klar for utbytting =)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700 vs ae700 ... er 7700 verd de 6000,- ekstra? har en benq6100 nå, som jeg føler er klar for utbytting =)
    7700 gir jo et vesentlig bedre bilde, men om det er verdt pengene må bli opp til den enkelte å vurdere. Begge har fordeler og ulemper. Har du sett på noen av de?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ak
    Samtidig synes jeg kanskje fargene på HS50 er aningen bedre på HS50
    der er jeg helt enig
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    .... mens sortnivået på HS50 er bedre.
    Ikke helt enig da måten HS50 oppnår dette på er å redusere lyset og det gjør at: sitat Hi-fil "en lommelykt/billys i mørket vil se ut som et stearinlys"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ak skrev:
    Samtidig synes jeg kanskje fargene på HS50 er aningen bedre på HS50

der er jeg helt enig
    ....enn 7700.

Ikke helt enig da måten HS50 oppnår dette på er å redusere lyset og det gjør at: sitat Hi-fil "en lommelykt/billys i mørket vil se ut som et stearinlys"
    Hva mener du? Det er vel det samme hvilken måte som brukes. Isolert sett er sortnivået bedre på HS50.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    ...Hva mener du? Det er vel det samme hvilken måte som brukes. Isolert sett er sortnivået bedre på HS50.
    Først, har ikke sett HS50 så må derfor trekke slutninger fra alle trådene som har omhandlet denne. Ved bruk av automatisk iris så senkes lysutbytte og derved økes sorntivå, men samtidig vil lyse felter i det sorte bilde også bli dempet. Derfor kommentar om at i mørke bilder blir billys o.l. seende svake ut.

Det kan virke som om flere av de som har sett og prøvd denne sitter igjen med intrykk om at reelt kontrastnivå er på 2500-3000:1 samenliknet mot DLP. Mere i tråden under.

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...c&start=30

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett min 7700 med AK's HS50 på mitt Adeo Greyvision rammelerret., og jeg er nesten enig med AK.

Fordelene med HS50 over 7700 er at den er mer plasseringsvennlig og støysvak.

Når det kommer til bilde så kunne ikke jeg levd med autoiris på HS50, men om du setter den fixed så syntes ikke jeg det var store forskjeller mellom HS50 og 7700 med HD2 filter.

7700 må ha ND2 filter etter min mening, og for meg forsvant da regnbuene helt. Jeg har prøvd en del frem og tilbake, og filter er tingen. Problemet er da at den blir for svak i et lyst rom uten at du fjerner filteret.

På HS50 har du på en måte et varialbelt filter og kan ha en setting for lyst, og en for mørkt rom. (Nok en gang, jeg kunne ikke hatt autojustering.)

Alt i alt vil jeg si at for de ekstra lappene fra 7700 til HS50 får du plassering og mindre støy. Så kommer det til om du liker LCD eller DLP. Jeg synes ikke screendor var et problem på HS50, og regnbuer er ikke et problem på 7700 med ND2 filter.

Erling

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg leser her nå, så er vel Sonyen det beste valget :?

Den får du jo grise billig av Ak nå også Labbetuss

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    ....Den får du jo grise billig av Ak nå også Labbetuss
    Okey, skjønner nå at trådstarter har sett AK sitt tilbud og beklager da at jeg ikke koblet dette før. Uansett er da Labbestuss betraktlig rikere på info og tilbudet til AK er jo ikke noe i veien med, så da så..... :wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Jeg har sett min 7700 med AK's HS50 på mitt Adeo Greyvision rammelerret., og jeg er nesten enig med AK.

Fordelene med HS50 over 7700 er at den er mer plasseringsvennlig og støysvak.

Når det kommer til bilde så kunne ikke jeg levd med autoiris på HS50, men om du setter den fixed så syntes ikke jeg det var store forskjeller mellom HS50 og 7700 med HD2 filter.

7700 må ha ND2 filter etter min mening, og for meg forsvant da regnbuene helt. Jeg har prøvd en del frem og tilbake, og filter er tingen. Problemet er da at den blir for svak i et lyst rom uten at du fjerner filteret.

På HS50 har du på en måte et varialbelt filter og kan ha en setting for lyst, og en for mørkt rom. (Nok en gang, jeg kunne ikke hatt autojustering.)

Alt i alt vil jeg si at for de ekstra lappene fra 7700 til HS50 får du plassering og mindre støy. Så kommer det til om du liker LCD eller DLP. Jeg synes ikke screendor var et problem på HS50, og regnbuer er ikke et problem på 7700 med ND2 filter.

Erling
    Synes det er litt rart at du mener at et ND2 filter på 7700 fjernet reunbue effekten helt, en redukson av lysintensiteten som reduserer hvor synlig rgb forskyvingen blir ved raske bevegelser med høy kontrast i bildet , det kan jeg være enig i , men at regnbuene skulle forsvinne helt synes jeg virker merkelig, men det er jo bra man finner løsninger som virker hvis man er plaget av disse effektene.

Når det gjelder Auto iris fungsjonen på HS50, så er nok det en løsning som jeg vil tro virker litt forskjellig fra oppsett til oppsett , person til person og er mest med på å pynte litt på kontrast tallene for projektoren.

Ser ikke bort fra at auto iris kan ha noe for seg også og jeg tror det er mye kino oppsett og person avhengig det med den possitive effekten autoirisen kan ha for oppfattet kontrast. Faktorer som strølyset og lyskontroll ellers i hjemme kino rommet , måten og hvor rakt pupillene reagerer på lysintensitets variasjonen i bildet, som avgjør det oppfattede sortnivået, og med tanke på DLP og de individuelle regnbue problematikken, er det vel ikke helt usansynlig at auto irisen virker greit for noen og ikke andre som finner den mer forstyrrende.

Jeg liker godt LCD projektorer, og Sony HS50 er for øyeblikket blandt favorittene mine hvis jeg skulle gå over til en digital projektor.

Hva slags projektor skal du bruke fremove Ak, når noen som er på utkikk og skal kjøpe projektor oppdager det gode HS50 tilbudet ditt her på AVtorget?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Her var det mange flotte svar gitt. Takk! Har desverre ikke sett bilde på dem enda. men det er i det prissjiktet jeg har tnkt meg en projektor. Jeg ville derfor bare høre hva folk hadde å si om disse pj'ene. Jeg er også usikker på om jeg skal kjøpe en ny dvd spiller (3910) eller om jeg skal beholde min denon 2900 som jeg kjøpte ifjor....... for et dilemma
    Hadde også tenkt meg et adeo greyvision 84" lerret.

Hva sier dere til kvalet om ny dvd spiller? er litt usikker på den biten...

Mvh

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vent med ny spiller og kjøp projektor og lerret i denne omgang.
    Det er mye mer bildeoppgradering for deg på de to, enn på spiller.
    Vi går jo også inn i en tid hvor vi nærmer oss HD-spillere med stormskritt i dvdformatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er det jeg også synes. da er det nesten bedre å kjøpe ny spiller når hd formatet er kommet. ellers blir det bortimot 10k ut vinduet mener da jeg. du er den første som har vært inne på min tankegang Men er ikk dere andre enig også da?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent å vent å vente.... :wink:

Skal man henge med så hjelper det ikke å vente, sier nå jeg som ikke får ut fingern og oppgraderer til 7700 ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor brenne enda 10000 for så å hive dem ut av vinduet når hd kommer . Skiftet ut min dvd spiller ifjor, synes det er trasig å bytte ut en 9mnd gamme spiller til 10000 for å bruke enda 10000kr til på enda en som jeg sikkert "må" bytte ut om et år igjen. neeeee, trokke det hehe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •