INFOCUS SCREENPLAY 4805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

INFOCUS SCREENPLAY 4805

Noen som har noen formeninger om denne prosjektoren? Tenkte litt på kjøpe den i og med at det er tilbud på hifi center i disse dager..takker for alle svar.. :wink:

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel finne noen svar på det du lurer på i den 28 sider lange tråden her..

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8070

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra bilde, men bråker en del, og litt lang kastelende (mindre bilde hvis avstanden til lerretet er kort).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re:

jeg har et rom som er ca 4.5 m langt. Men tenker på å montere pj i nabo-rom(for å fjerne støy), og får ca 4.6 - 4.7 meter mellom lerret-vegg og pj. Hvor langt bilde får jeg ca ved denne avstanden med infocus 4805?

ps: Borrer hull i veggen, tilpassa linsen. Slik at på kinorom vil kun et lite hull oppe på bakvegg være synlig. dette bør vel gå bra?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: re:

Sitat Opprinnelig postet av etheis
    jeg har et rom som er ca 4.5 m langt. Men tenker på å montere pj i nabo-rom(for å fjerne støy), og får ca 4.6 - 4.7 meter mellom lerret-vegg og pj. Hvor langt bilde får jeg ca ved denne avstanden med infocus 4805?

ps: Borrer hull i veggen, tilpassa linsen. Slik at på kinorom vil kun et lite hull oppe på bakvegg være synlig. dette bør vel gå bra?
    bilde blir ca 2m-2,1-2,2. og husk å lage et firkantet hull i veggen. har gjort nøyaktig det samme og synes dette fungerer utmerket.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 - 2,2 meter stemmer ikke helt. Ved 4,65 meters avstand får du et bilde mellom 2,18 og 2,63 cm i bredde, avhengig av zoom-innstillingen.

Husk å ta med i beregningen at bildet vil komme forholdsvis langt ned på veggen med den bildestørrelsen. Avstanden fra høyden linsa er montert i og toppen av bildet er 27,3% av bildehøyden.

Med et bilde på 218 cm i bredde og takhøyde på 240, forutsatt at linsa befinner seg 20 cm under taket, vil underkanten av bildet havne ca. 63 cm over gulvet.

Jeg har også en 4805, men er ikke plaget nevneverdig av støyen. Men så bor jeg midt i byen og er generelt vant til endel støy. Det er to ting som irriterer meg med denne projektoren. Den ene er at den til tider har veldig mye dithering (maurtueeffekt) i mørke scener. Den andre og aller verste tingen er at den må slås av med bryteren på selve projektoren for at den ikke skal konstant stå og samle støv (vifta går i standby) og for å unngå at den slår seg på av seg selv hvis strømmen går og kommer tilbake igjen.

Selv om de kjører tilbud på denne til 9000 kr, tipper jeg du kan gjøre vel så gode kjøp i dagens marked ved å gå opp noen tusenlapper. Det er tross alt en projektor som har vært på makedet en god stund det er snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re:

Takker for det siste innlegget. Var veldig lærerikt, har også hatt panasonic ae700 i tankene. Er den verdt noen tusenlapper ekstra?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du primært bruke projektoren til?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok det sammen med mt200 og H30A :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prosjektor

Prosjektoren skal først og fremst brukes til film..Kanskje litt xbox og tv titting innimellom

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tild det bruket vil 4805 fungere helt topp. Det er imidlertid et par andre du også bør kikke på. H30A, MT200 etc. Går du op ca 4k får du AE700, som har vesentlig høyere oppløsning. Les litt i diverse tråder her på forumet, så får du en bedre oversikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pj

Etter studering på de forskjellige prosjektorene står jeg igjen med Toshiba MT200 og Panasonic AE700. MT er DLP og AE er LCD. Noen som vet om MT'en har regnbueeffekt som noe stort problem? H30A blir ikke så intresang i og med at den ikke kan vise bilder i 16:9 format (?)

Oppløsningen på filmer er ikke så veldig stor, dermed trenger jeg vel ikke en pj med så alt for stor oppløsning?? i det tilfelle er vel MT200 best for meg? men så var det dette med regnbueffekten som påvirker meg endel.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H30A er en 16:9 projektor og vil følgelig være meget kapabel til å vise 16:9 materiale.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •