Valget av riktig projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valget av riktig projektor?

Heisann, nå er det like før alt lyd messig er på plass i kinoen. Nå er det bare å velge riktig projektor. Det står mellom Infocus 4805 og BenQ PE7800, eller andre bra projektorer i denne prisklassen 8) jeg vil ikke over 13000,- Lerret er også viktig, hvis noen kan anbefale noe som er ca. 200-235cm breit 16:9 format. Kinorommet er 4 meter langt og 4 meter breit altså 16kvm.
    Takk til dere som hjelper meg

Mvh
    De La Patos

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sp4805, men har egentlig ikke noe erfaring med noen andre projektorer. Det som irriterer meg med denne er støyen og den lange kastelengden. Det er positivt hvis rommet er stort, da du kan ha projektoren bak i rommet, men hvis rommet er lite så får du ikke så stort bilde. ca 3m gir ca 160cm bredt bilde.

En fordel er at bildet blir projeksert under sentrum av linsen når den henger i taket. Det får bildet lenger ned på veggen.

Vet ikke så mye om den andre projektoren du spør om, men har en følelse av at den er mer interessant. Skulle jeg kjøpt nå, så ville jeg satset på Benq PE7700..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons Benq PE7700 er nok litt over mitt budsjett.Trenger trossalt ramme lerret og bra bilde fra ca. 4 meters hold. Hvis dette ikke er mulig med projektorer i min prisklasse må jeg vurdere å kjøpe noe dyrere :?

Mvh
    De La Patos

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med toshiba mt200? den får du kjøpt på hi-fi klubben. :wink:

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av De La Patos
    Takker for respons Benq PE7700 er nok litt over mitt budsjett.Trenger trossalt ramme lerret og bra bilde fra ca. 4 meters hold. Hvis dette ikke er mulig med projektorer i min prisklasse må jeg vurdere å kjøpe noe dyrere :?

Mvh
    De La Patos
    Bildekvaliteten er kjempebra uansett. Er veldig fornøyd med bildet på sp4805 ihvertfall. Tror du kan få ca 200cm bredt lerret, men ikke stort mye større på 4 meters avstand.

http://www.projectorcentral.com/info...nplay_4805.htm

Hva med å lage lerret selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har vært inne på tanken, men er ikke så veldig flink til sånt. Legger heller et par tusen i et ferdig ramme lerret.

Fikk en demo av 4805 på hifi center kjeden og ble meget imponert. Absolutt en projektor som dekker mine behov i klarhet i bilde, la ikke merke til noe støy under demoen. Bryr meg egentlig ikke så mye om støy fra projektoren. Anlegget mitt skal klare å overdøve den relativt lett, men skulle lyden bli irriterende bygger jeg en slags støydempet kasse til projektoren.

Hvis noen kan anbefale meg en god projektor til under 13000,- og evt et sted jeg kan få demo av projektoren så setter jeg pris på det

Mvh
    De La Patos

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du, det er ikke vanskelig å lage lerret.

Sp4805 er vel nedi 9000 nå? Den er jo super bortsett fra støyen. Men hvis du ikke bryr deg om støy, så er det sikkert heller ikke noe problem. Nå må det nevnes at jeg er litt utsatt fordi projektoren henger en meter over hodet på meg (på skrå) og støyen blir nok forsterket fordi det er skråtak. Men sammenlignet med andre, så bråker den fortsatt litt for mye etter min sak.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis noen kan anbefale meg en god projektor til under 13000,- og evt et sted jeg kan få demo av projektoren så setter jeg pris på det

Mvh
    De La Patos
    Er det nødt til å være en DLP projektor? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta en titt på Panasonics PT-AE700, som nå er nede på 11-tallet prismessig.

Dersom det er DLP du skal ha, vil jeg nok ha sett nærmere på Toshiba MT-200, tror den er et bedre kjøp enn 4805 (dersom du takler offsetten dens da :wink: ).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det behøver overhode ikke å være DLP projektor. Bare jeg får et meget bra bilde, så betyr ikke de andre små tingene noe. Vet dere om hifi klubben har mulighet til å gi meg demo av Toshiba MT-200?

Mvh
    De La Patos

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler 7800 (ikke overaskende) og kan stille med demo hvis du er i nærheten av Hønefoss.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7800 er jo en bedre pj enn 4805 og mt200. Denne har høyere oppløsning. Jeg hadde helt klart gått for den hvis du skal ha pj til maks 13k. Ae 700 er et annet alternativ, med de fordeler og ulemper denne modellen har.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Anbefaler 7800 (ikke overaskende) og kan stille med demo hvis du er i nærheten av Hønefoss.
    Det er jo supert, men jeg holder til i skien :? Takker for tilbudet
    Har øye for 7800, så nettopp på bildene av din hjemmekino bidda og bildet med vertical limit så jo utmerket ut

Mvh
    De La Patos

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Valget av riktig projektor?

Heisann, nå er det like før alt lyd messig er på plass i kinoen. Nå er det bare å velge riktig projektor. Det står mellom Infocus 4805 og BenQ PE7800, eller andre bra projektorer i denne prisklassen 8) jeg vil ikke over 13000,- Lerret er også viktig, hvis noen kan anbefale noe som er ca. 200-235cm breit 16:9 format. Kinorommet er 4 meter langt og 4 meter breit altså 16kvm.
    Takk til dere som hjelper meg

Mvh
    De La Patos
    De selger Hitachi PJTX100 til 10500.- på avshop.no nå. Dette er en meget bra pris! Fordeler med denne er billig pære(2000.-) Lensshift, HD ready, Iris, bra kontrast og farger. Ulemper: Ved stort bilde kommer svakheten godt frem. De er VB og SDE. Men hvis du velger et 106" vil det ikke bli noe problem.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen bilr Hitachi PJTX100 opp mot BenQ PE7800? Jeg må inrømme jeg heller mot BenQ, syns de har meget gode projektorer. Noe som også er viktig er Lerrettet, er det noen anbefaliger der? Ser avshop har endel forskjellige. Må ha et lerret mellom 200-230cm helst ramme eller motorisert, men det bringer meg inn på noe annet. Blir de motoriserte lerretta bølgete på noen måte?

Mvh
    De La Patos

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen bilr Hitachi PJTX100 opp mot BenQ PE7800? Jeg må inrømme jeg heller mot BenQ, syns de har meget gode projektorer. Noe som også er viktig er Lerrettet, er det noen anbefaliger der? Ser avshop har endel forskjellige. Må ha et lerret mellom 200-230cm helst ramme eller motorisert, men det bringer meg inn på noe annet. Blir de motoriserte lerretta bølgete på noen måte?

Mvh
    De La Patos
    BenQ PE7800 er ikke "HD ready" for det første..... det finnes nå mye spennende materiale i 720p (tv serier, XBOX spill o.l) ....og den har plast linse.... Dessuten er den 1500.- dyrere som du kan bruke i et lerret. Legg til et pæreskift så har du brått dette med i prisen:

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=181

Har selv 265 cm utgaven av dette og det er svært lite bølger å se. Ikke merkbart før man ser på det i dagslys skrått på....

Noen "her inne" mener denne PJ'en gjør seg på grått lerret.....

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....hvis TX100 er så mye bedre enn 7800 så burde jo den solgt masse da og i forhold til 7800 :wink:

Kjøp helt klart rammelerret hvis du har mulighet, med nedtrekkslerret vil du oppleve bølger etterhvert, hvis du da ikke velger tab-tension.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vedr. lerret så har jeg nå testet 4 forskjellige lerret og det er bare helt utrolig hvor mye det har å si for bildekvaliteten.

Det jeg landet på var et Adeo elektrisk med fjernkontroll. Det er grått og jeg har testet både hvite og grå og det er ingen tvil sett med mine øyne, grått er best. Var skeptisk til hvordan fargene ville bli men de er strålende fine. Muligens bidrar det relativt høye gainet til det ( gain på 1) Super enkel installsjon er et annet pluss.

Når det gjelder bølger i lerretet så vil nok et manuelt få det lettere enn et elektrisk i og med at et manuelt blir trukket ned på midten. Har du i tillegg plass og økonomi til et tab-tension blir det jo enda bedre. Rammelerret er jo optimalt hvis du har mulighet til å bruke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hmm....hvis TX100 er så mye bedre enn 7800 så burde jo den solgt masse da og i forhold til 7800 :wink:
    Absolutt! :wink: Nå er det jo kun i det siste at den har blitt så billig da..... Jeg har egentlig lurt på hvorfor AVshop har tatt den inn. Hi-fil har jo satt en stopper for at den ikke har noen fremtid her..... så jeg har kommet frem til:

De (avshop) fikk de så billig at de "bare måtte ha de".... men salget har vel kanskje ikke gått som varmt hvetebrød og nå selger de den ut med tap....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg veldig nylig fått demo av Infocus Sp4805 (andre gang) så badboys 2 på den, (240cm lerret) jeg må inrømme at jeg ble meget imponert. Bildre var helt utrolig, kun 9000,- for Sp4805. Det eneste som var/er dumt med den er at den støyer endel som Morten M sier. Dette er ikke en detalj jeg gidder å henge meg opp i, med det bilde og "bånngass" på anlegge glemmer man nok fort å irritere seg over "støyen". Så det blir Infocus på meg nå veldig snart, hvis ikke noen her har sterke meninger om bedre projektor i samma prisklasse?

Mvh
    De La Patos

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det bli for ille, så får du lage deg en hushbox.... mange som har gjort det "her"....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •