Ny projektor, under 20k. PT-AE700, PE7800 eller PE7700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor, under 20k. PT-AE700, PE7800 eller PE7700?

Driver å bestemmer meg for projektor i disse dager... Skal brukes til film og spilling (pc, samt MULIGENS ps2) i et helt mørkt rom på 4x6 m. Har ikke annen erfaring med projektor (i hjemmekinosammenheng) enn PE7800 på greyline lerret, som jeg synes er meget bra. Har litt begreset budsjett, men hvis PE7700 er så mye bedre enn de andre at den er verdt prisforskjellen blir det nok den... Leste omtale av Panasonic PT-AE700 i DVD&HK for "en stund" siden, og ut fra det som står der er jeg meget interessert også i den...
    Med tanke på at utviklingen innen projektorer går enormt raskt for tiden, er det muligens dumt å kjøpe noe som er veldig dyrt og sannsynligvis gammelt om 3 måneder (tenker spesielt på PE7700)...?

Er det andre projektorer jeg også burde ta med i vurderingen?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så velger jeg nå å kjøpe en PTA-E700. Planlegger å ha den ca 6 mnd. Forventer å kunne selge den for 6-7k etter den perioden og da kanskje kjøpe noe som ligger rundt 18-20k som idag koster 30+.

Alternativet er å kjøpe en Optoma H78 til 37k å risikere at den faller 10k -15k i løpet av samme perioden.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700 er bedre, men til prisen blir det en vurdering. Har selv ae700 og er kjempefornøyd. Så på en 7800 før jeg skulle kjøpe. Den gav et litt bedre bilde, men mangler plasseringsvennligheten og har bittelitt regnbueeffekt.

NB på 7800 ble det brukt en bedre bildekilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg gjør som deg jeg... Eneste er at jeg blir student enten til høsten, eller neste høst igjen... :wink: Blir vel til at jeg har den i 3 år eller noe da...

(Hmmm, snart ferdig med det ENE friåret jeg skulle ta... :roll: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •