Film, Playstation 2 og tv...det er vel umulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Film, Playstation 2 og tv...det er vel umulig?

Hei forum.
    Jeg er på vei til å gå til anskaffelse av en projector (muligens Toshiba MT200) og DVD opptaker med tuner. Det jeg lurer på er om bildet blir dårlig ved å spille platstation 2 og se vanlig tv gjennom kabel tv?
    Jeg vil bruke projectoren primært til film (DVD)og playstation, men hadde syntes det ville vært fint å kunne sett fotball med kompiser med et bilde som du ikke blir irritert av å se på. Jeg har hørt i flere foretninger og fått litt forskjellige svar. Er det noen i forumet som kan dele sine erfaringer og gi meg noen tips?

MVH en som snart blir entusiast

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en MT200 og bruker denne minst like mye til PS2 som til filmtitting. Det som irriterer meg litt er at PS2 kjører endel underscan på bildet (det fyller ikke hele bildeflaten), slik at bildet får bittelitt dårligere oppløsning enn det kunne hatt. Sitter man litt for nærme bildet blir da pikseleringen muligens litt plagsom. Siden MT200'en i utgangspunktet har rimelig lav oppløsning er dette noe å tenke på.

Enkelte ganger (hovedsaklig i reprisene på GT4) ser det ut som linjedobleren mister grepet på hva som skjer, noe som resulterer i et hakkete bilde (både utseende- og bevegelsesmessig). Vet ikke helt hvorfor dette skjer, har aldri (heldigvis) lagt merke til dette mens jeg spiller. Noen som har noen forslag til hva som kan forårsake dette?

Jeg har til nå kun brukt den til å se TV ved å sende signalet trådløst via et billig senderoppsett fra CO, så den biten kan jeg ikke kommentere :wink: Regner med at bildet blir betydelig bedre ved bruk av en god tuner koblet med kabel til projektoren.

Til dvd-filmer fungerer projektoren ypperlig - her er ikke mangelen på høy oppløsning særlig merkbar.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører vanlig kabel-tv med standard tv-kabel inn i datan. Usikker på om det er kortet (til rundt 1000 kr) som er dårlig eller om det er oppløsningen på vanlig tv..

Uansett så er det ikke no særlig å se vanlig tv på lerret. Kornete, og mye støy i bildet generelt (som jeg fikk gjort masse med ved å gjøre noen innstillinger på kortet). Det går an å se på mtv lissom, men til film er det helt uakseptabelt. (Det kommer fra en som nøyer seg med divX-kvalitet altså).

Parabol/digitalt bilde er nok supert.

Vil uansett sørge for å få et bra tv-kort!

Edit: jeg misforsto muligens tråden litt.. det jeg skrev er ikke relatert til selve projektoren..

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv på proj

Naboen hadde også problemer med bildekvaliteten ved tv titting på sin 4805, problemet der var dekoderen, den sendte ikke ut s vidoesignal vi scart , problemet løste seg når han bytta ut s video kabelen til kompositt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tv på proj

Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Naboen hadde også problemer med bildekvaliteten ved tv titting på sin 4805, problemet der var dekoderen, den sendte ikke ut s vidoesignal vi scart , problemet løste seg når han bytta ut s video kabelen til kompositt.
    Okei, men jeg har den gjennom pc. Bildet er bra bortsett fra tv, hovedsakelig fordi oppløsningen er for dårlig (med mindre det skyldes kortet eller datan).

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Infocus 4805sp, på den har jeg DVD, Xbox og TV.
    Sender signalet fra Xbox'en inn i videoen som igjen sender signaler til PJ med S-video kabel.

Synes bildet er veldig bra når jeg en veldig sjelden gang ser TV der...
    Bildet er fra vanlig kabel-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man kjøre noe som helst slags video signal til skjerm vil jeg tungt anbefale å bruke en scart->vga kabel om PJ har VGA inngang. Dette vil gi et uhorvelig mye bedre bilde enn composite og også s-video. Så godt som alle produkter i Europa kan gi ut RGB signaler på scart. S-video brukes mest i USA, for der har de aldri blitt enige om en pinout på scart kontakten for RGB signaler.

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Film, Playstation 2 og tv...det er vel umulig?

Sitat Opprinnelig postet av cornelis
    Hei forum.
    Jeg er på vei til å gå til anskaffelse av en projector (muligens Toshiba MT200) og DVD opptaker med tuner. Det jeg lurer på er om bildet blir dårlig ved å spille platstation 2 og se vanlig tv gjennom kabel tv?
    Jeg vil bruke projectoren primært til film (DVD)og playstation, men hadde syntes det ville vært fint å kunne sett fotball med kompiser med et bilde som du ikke blir irritert av å se på. Jeg har hørt i flere foretninger og fått litt forskjellige svar. Er det noen i forumet som kan dele sine erfaringer og gi meg noen tips?

MVH en som snart blir entusiast
    Hei igjen og takk for tilbakemeldinger og råd.
    Jeg er blitt kjempe fornøyd med bilde både på DVD, TV, PS2 og PC.
    Siden lerretet er 80 tommer regnet jeg med at bildet på kabel tv ville bli litt uskarpt, men det ble bedre enn forventet. Med en monster kabel til PS2 ble bildet helt perfekt, likeså med en vga kabel fra pc direkte til projector istedet for s-video via forsterker. DVD bildet ble også perfekt, så nå er jeg vikelig fornøyd.
    Toshiba MT200 er et meget godt kjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •