Problem med Toshiba TLPL55! Trenger råd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Toshiba TLPL55! Trenger råd!

Først av alt vil jeg si det er første gang jeg poster eller besøker dette forumet så håper jeg skriver i riktig, hvis ikke får en admin sende posten til riktig sted. Jeg spør også for en venn men vi trenger hjelp!

Vi er en gjeng som samles hver fredag for litt xbox på prosjektor. Prosjektoren det er snakk om er en Toshiba TLPL55.

Det har vel egentlig gått ganke gradvis, fargene på bildet har blitt mer og mer gule. Nå er det egentlig bare gult som syntes, med visse nyanser, f eks det som skulle blitt svart gjør det mørkere og det som er hvitt gjør det lysere. Ved siden av prosjektoren står det blandt annet en forsterker, 20-30 cm ved siden og under vil jeg tippe. Den må stå slik pga den idiotiske standard AV kabelen til xboxen som ikke går an å splitte. Lyden må som kjent inn i forsterkern og bildet inn i prosjektoren.

Lampen i prosjektoren ble byttet for få uker siden også. Så spørsmålet er, hva er det som forårsaker dette?? Er det som jeg tror magnetisme fra forsterkern eller lignende? Hva skal man gjøre for å få fargene på bildet tilbake? Hørte at det kan være smart å legge aluminiumsfolie rundt ett eller annet men hva? En annen rar ting er at om man ser på skjermen gjennom kameraet på f eks en mobil så er fargene som normale! Vi trenger hjelp! PS: samme problem når man ser TV f eks. så har vel da ikke noe med signalkilden å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problem med Toshiba TLPL55! Trenger råd!

Hei og velkommen!

Det høres ut som panelene begynner å bli dårlige. På min gamle ASK C-60 ble bildet blått. Det er meget kostbart å reparere. Antagelig billigere med en ny. Har forresten garantien gått ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Skal høre om garantien har gått ut, det vet jeg ikke. Tror han fikk den til jul for 2/3 år siden. Hvor lang pleier garantien på en sånn prosjektor å være? Den blir ganske hyppig brukt, pæra er jo også skifta en gang allerede. Nå er ikke jeg den som har peiling på dette i det hele tatt, men kan det være noen innstillinger? Eller er det altså bare å sende inn til service eller kjøpe ny. Hørte noen snakka om at det er mulig å kalibrere ditt og datt. Får se neste fredag da jeg skal dit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjonsretten på slike ting er 5 år, så det er bare å levere det inn. Dette er jo tydeligvis ikke på grunn av feil bruk. Uansett så er det opp til forhandler å bevise, og det blir vanskelig om det ikke er stygge merker etter fall og slikt.

-Ko_deZ-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •