HP VP6120 - DLP Prosjektor - Newbie - Spørsmål til oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HP VP6120 - DLP Prosjektor - Newbie - Spørsmål til oppsett

Hei igjen,

Takker på nytt for alle svar, har dukket opp mer jeg lurer på :

1. Er det noe sted i Oslo regionen man kan kjøpe måltilpassede RGB, VGA & annet av kabler ?

2. Utifra svarene i tidligere tråd så lønner det seg da å koble til en PC med TV kort & surround lyd med innebygget DVD slik at man kan kjøre på 60Hz istedetfor 50 Hz ???? (PC`n transformerer vel TV signalet til å passe VGA`s 60 Hz ?) ???? og SKIPPE hele DVD spilleren & hjemmkinoanlegget ????

3. Har også problemer med at enkelte TV kanaler (når jeg bruker RGB og Videoen som TUNER) blir uklare - TV3 er f.eks. veldig dårlig - TV Norge, SVT 1, AB TV ++ er veeeldig bra - hva kan dette komme av ??? (Kan det evt. hjelpe med en antenneforsterker ??? (har kabel fra UPC...)

4. Finnes det noe god "oppskrift" på hvordan man Kalibrerer en Prosjektor med riktig Kontrast, Saturation, frekvens ++++ ????

5. Jeg har tenkt å bygge en BAREBONE PC som kan stå pent og rolig på sin egen lille hylle midt i mellom mors blomster & dekorasjoner... - er det noen som har en anbefaling på hva denne bør inneholde (Er her spesiellt på jakt etter anbefaling på komponenter for LYD (Surround) - Bilde (Skjermkort med TV tuner) samt egnet Kabinett..... ??????

6. I og med at jeg bare har 1 RGB inngang på prosjektoren - finnes det en "Splitter" som jeg kan koble til flere RGB kilder fra og deretter "Velge" med en knapp eller bryter hvilken kilde jeg vil sende til Prosjektoren ?????

Har også tenkt å koble hele PC stasen trådløst til MASTER PC`n på kontoret slik at jeg også kan ha INTERNETT ++ tilgjengelig i stua... :-)

Dette ble mye... - vi NEWBIER er nerd og trenger assistanse - hold ut med oss slik at VI kan føre Prosjektor generationen videre i fremtiden :-)

MVH

Trenurg :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    heisann, kan hvertfall svare på noe da.

Kabler er det ikke noe problem å finne tak i, send en mail til Tom på Interconnect, så forteller han deg hvem som er nærmeste forhandler. Interconnect lager den Monster kabelen du vil ha.

Har kjempesansen for MSI MEGA, http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...3&GrpID=1&s=pl

Denne trur jeg er perfekt til hjemmekinoformål.

Når det gjelder skjermkort, så er ATI Radeon 9xxx et godt valg, og da i en all in wonderutgave, der man får tvtuner,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •