Trenger hjelp!! PE7700 vs Action model one mkIII vs pris...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer web76 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp!! PE7700 vs Action model one mkIII vs pris...

Hei,
    er en newbie angående prosjektører og står nå rett over ett kjøp av prosjektør!

Er klar over at PD prosjektøren er mange hakk kvassere på kvalitet enn BenQ, men det er også forskjell på prisen!

Har ikke ett dedikert rom til hjemmekino, men en loftstue på som jeg kan strupe det meste av lys på!

Avstanden fra lerret til prosjektør blir ca 3,4 meter pga rommets størrelse... Vil jeg kunne bruke PD sin prosjektør på denne avstanden?

Dette blir mest trolig koplet opp til en HTPC via DVI, ser også endel digital parabol som også kommer til å bli brukt....
    Noe vanlig 3d/data grafikk også..

Noen anbefalinger?

Web76

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier det igjen, er strålende fornøyd med min modsel one (skal oppgraderes til sommeren). Hvis du er den typen som oppgraderer utstyret sånn en gang hvert år/hvert annet så er action ett godt valg i og med at du slipper å kjøpe ny pj når du begynner å se etter bedre bilde (oppgradering av pj på pd). But money talks, så det går vel på hva du har råd til?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du ikke har sett en pe7700 da...det har ikke jeg heller...

men har endel erfaringer med PD F1 og F3 siden jeg jobber med simulatorer (OSC)...nåværende ankerhåndterings simulator på høgskolen i ålesund.... Og de har naturligvis ett fantastisk bilde.....

Men er forskjellene veldig åpenbare?....
    Og hvordan fungerer surfing og 3d på model one?

Web76

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    BenQ 8720 ventes til sommeren høsten.
    Da snakker vi 5500:1 i kontrast, pris rundt 40k.

Ellers er AMO helt herlig, og som det kommer fram, oppgraderingsrutinene geniale.
    Eneste er at den AMO mkII jeg har sett var det en god del støy fra, lydmessig.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700 gir deg 1,9-2,5 meters bredde på bilde fra 3,4 meter mellom linse og lerret. Minste anbefalte er 3,2 meter.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar man med prisen her vil jeg si at 7700 gir mye mer for pengene. AMO er selvsagt bedre, men langt ifra 3 ganger.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...ser at man trenger større avstand på model one.... hmm... har jo en uinnredd kjellerstue da......

Kanskje en plasma i tillegg til benQ? litt av begge verdener....

Web76

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det blir vel som det meste av AV-utstyr i den øverste ende, en betaler mye for det "lille" ekstra. For en dreven bilde-entusiast, kan det være fullt ut forsvarlig å legge 50k på bordet for MKIII med noe av det ypperste av bildekvalitet dagens teknologi har å tilby, men for en som ikke har saumfart markedet for maskiner med sitt kritiske blikk, vil 7700 være en utrolig god start!

Tenk hva jeg begynte med! En Sharp LCD på 320x240 pixler, 50:1 kontrast og 20 lumen lysutbytte! Husker jeg synes den var morsom jeg i sin tid!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Tenk hva jeg begynte med! En Sharp LCD på 320x240 pixler, 50:1 kontrast og 20 lumen lysutbytte! Husker jeg synes den var morsom jeg i sin tid!
    Var vel sikkert den samme som jeg hadde i 97-98. (da var den noen år gammel, men den kostet 40-50k ny)

Jeg hadde 3 meter lerret på 3 meter avstand. Ingen som klagde på pixler eller dårlig kontrast. Brukte den mest til VHS og laserdisc.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe....ja når man ikke vet om noe som er bedre så blir man gjerne fornøyd med det man har!

Men hvor mange av dere har plasma/lcd som suplemang? jeg har bare en vanlig sony 29" til vanlige tv sendinger....

Klarer liksom ikke tanken på det lille bildet på en plasma vs prosjektør....

Web76

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstanden fra lerret til prosjektør blir ca 3,4 meter pga rommets størrelse... Vil jeg kunne bruke PD sin prosjektør på denne avstanden?
    Her finner du PDs kalkulator for å beregne avstand/bildestørrelse.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Var vel sikkert den samme som jeg hadde i 97-98. (da var den noen år gammel, men den kostet 40-50k ny)

Jeg hadde 3 meter lerret på 3 meter avstand. Ingen som klagde på pixler eller dårlig kontrast. Brukte den mest til VHS og laserdisc.
    Jeg hadde også en tilsvarende, kjøpt brukt i 1994 for 18k. 384x288 oppløsning LCD, 100:1 kontrast og 50 AL, 2.5m bredt lerret.

Brukte den til TV (analog paraboltuner) og laserdisc. Solgte den i 1997 for 8k, ikke så galt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •