BenQ PE5120 - oppløsning ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ PE5120 - oppløsning ??

hei alle!

Har nå nesten bestemt meg for hvilken PJ som blir min første. Dette først og fremst pga økonomien, og det fakta at jeg ikke er "råka" ang regnbuer. Men en ting bekymrer meg litt fortsatt. Native resolution!,. Denne er på 854x480 (16:9). Jeg har forstått det slik at det er tilstrekeklig for DVD..men hva når det gjelder tilkobling til PC ?. Jeg har tenkt og bruke min PJ til og spille endel spill, både med PS2 og fra PC, da mye MS Flight Simulator 2004. Denne støtter 16:9 uten problemer. I pcn har jeg et Nvidia GeForce 6800GT 256 mb ram, med DVI. Dette kortet støtter ekte HDTV oppløsninger og 16:9 (maks 1920 x 1024). Hvilken oppløsning kan jeg forvente meg ved bruk av Flightsim på denne PJ ???

Freddy

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Native oppløsning blir jo selvsagt aldri mer enn 854x480. Projektoren kan allikevel skalere ned signaler fra 1280*1024. Dette betyr da at du kan sette pc'n til denne oppløsningen, slik at du ikke får store firkanter på lerretet. MEN... 854*480 er litt lite, men det fungerer. Hvor stort lerret hadde du tenkt deg?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    640 x 350 to 1280 x 1024

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et hvitt lerret på 2x2 meter (med sort kant) Gain 1:1.

Driver nå og leser på denne:

http://www.projectorcentral.com/panasonic_ae700.htm

Kanskje et bedre valg for meg . Ble anbefalt denne av et par seriøse firma.. Regner med at denne klarer og kjøre et meeget bra bilde fr PC med DVI i native resolution..? any1 ?

Freddy

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et bedre valg for meg . Ble anbefalt denne av et par seriøse firma.. Regner med at denne klarer og kjøre et meeget bra bilde fr PC med DVI i native resolution..? any1 ?
    Det gjør den, men den koster da også vesentlig mere enn 5120. Når det er sagt får man utrolig mye for pengene.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til PC bruk vil jeg ikke anbefale 5120 selv om det lar seg gjøre.

Kjøp en projektor med 1280x720, som den du har linket til. Andre alternativer er Sony HS50, Sanyo Z3, BenQ 7700(sistnevnte er etter min mening det beste kjøpet av disse.)

Edit: siden du nevner at du ikke er råka for regnbuer, er BenQ 7700 nesten garantert den riktige veien å gå.(ikke mange ser regnbuer på den uansett.)det skal dog nevnes at denne har en uheldig offsett for mange. Se også de offisielle trådene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for mange nyttige svar/synspunkter!

BenQ PE7700 har jeg og sikla litt på, men prisen er en del tusener høyere enn AE700E. jeg bruke prisguiden på hardware.no:

BenQ 7700 - kr 17.988,-
    Panasonic AE700E - kr 11.622,-

Det er over 5 laken ekstra . I tilleg likte jeg lens shift opsjonen og 2x zoom på panasonicen.

Noen som har erfaringer med spill på panasonicen ?

Freddy

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også ta med BenQ PE7800...

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/57

Bruker den selv mest til dvd filmer men også en del spilling med X-box som fungerer meget godt når den er koblet opp med component..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kan jo også ta med BenQ PE7800...

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/57

Bruker den selv mest til dvd filmer men også en del spilling med X-box som fungerer meget godt når den er koblet opp med component..
    Ja, 7800 har jeg og sett på endel. Eneste ankepunktet dær er at den ikke kjører 1280 x 740, og at den kun er 800 ansilumens,, (er usikker hvor god lyskontroll jeg klarer få i min kjeller, da det er tre mindre stuevinduer dær..)

Freddy

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes 100% lystette rullegardiner vet du... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda... men og ha det for mørkt i stua når jeg skal trykke på PCn samtidig er litt uhøvelig. .

Skal prøve finne noen reviews og sammenligne. Er litt usikker ennå mtp DLP da jeg ikke vet om fruen er "råka",.. hadde jo vært kjipt om hun ser regnbuer (ved LCD vet jeg at dette ikke er noe problem.).

Rommet jeg skal montere dette i er 4 x 5 meter. Regner med en kastelengde på ca 4 meter som vil gi meg et bilde på 90" som fyller mitt Aview lerret i bredden (2 meter). Rydde i kjellern, montere dette opp sammen med mitt Logitech Z680 surround burde gi tålig bra resultat inntil lyd delen blir oppgradert

Freddy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •