hvem pj er best i denne klassen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvem pj er best i denne klassen?

Hvem projekor er best av disse: Panasonic PT-AE700, Benq pe 7800, Infocu screenplay 4805?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic gir mest for pengene, men det betyr ikke at den er best.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes ingen fasitsvar. Kommer helt ann på bruken.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet skal formuleres med spørreordet "hvilken" og ikke "hvem".
    Hvem brukes som regel om personer.

"Hvilken pj er best i denne klassen?"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det med saken å gjøre. Har trådstarter bedt om gramatikktimer? Skjønner du ikke spørsmålet? "Vi" har vel blitt enige om at det er lov å gjøre slike feil, så lenge man forstår spørsmålet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra AKTO, det er ikke alle som er like flinke til og skrive, Men til poenget. H-30a burde vel og vere med? dette er vel en smak sak. Vanskli og si hvem som er best.4805 "bråker" vell lit mye.. ER du ikke plaget av regnbuer ville ikke jeg kjøpt en lcd pj ville gått for dlp.
    V Hilsen
    Aslak

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være lov å korrigere så opplagte feil som det Tor henviser til. Hvordan skal vedkommende lære rettskriving, om ingen påpeker feil? Jeg setter i hvert fall pris på å bli korrigert, for da slipper jeg å gjøre samme feil gang på gang.

Til saken: Har du ikke glemt BenQ PE7700 her cinema_mort. Den koster marginalt mer, men gruser de andre bildemessig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er tull å sette fokus på slike "småfeil" som dette. Det er greit å bli korrigert, men det kan være noen som faktisk lider av en meget utbredt "sykdom"; dysleksi. Da er det ikke så veldig gøy å bli korigert for språket sitt når det faktisk har null og nix med emnet å gjøre. Mannen lurer på hvilken pj han skal ha, og er sikkert ikke ute etter å få komentarer på språket sitt. Dette er en lite graverende feil, og bør kunne slippe gjennom sensuren til de aller fleste. Fortell heller trådstarter hva han bør vurdere å kjøpe, så kan han ta standpunkt til om han vil forbedre språket sitt selv.

Edit; jeg tror at slik fokus på rettskriving kan skremme folk vekk fra forumet, eller gjøre det vanskligere å poste.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar på spørsmålet: PTA-E700 gir nok mest valuta for pengene og er mest plasseringvennlig.

Om rettskrivning. Dette er ikke noe småfeil i mine øyne. Småfeil er feilskriving av ord eller f.eks og/å feil.

Når man skriver hvem isteden for hvilken så snakker vi om direkte språkfeil og ikke skrivefeil. Det er vel diskutert tidligere på forumet at det skyldes at noen dialekter er helt på jordet og det brukes i muntlig tale. Uansett en graverende feil.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at en så graverende språklig feil i en overskrift bør kunne kommenteres. Utrolig at denne feilbruken av "hvem" er så omfattende.
    Dette har vel ikke noe som helst med dysleksi å gjøre.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullstendig enig i at grammatiske feil kan påpekes, men ikke i det kjedsommeligste. Selv setter jeg pris på å bli korrigert - slikt lærer jeg av. På den annen side jobber jeg jo med journalistikk, og derfor mer opptatt av slike småfeil. "Ord delinger" er jeg møkka lei, men dette er dessverre et fenomen som er kommet for å bli. Microsoft har sikkert mye av skylda. De pukker på et ord som er korrekt, men anbefaler deg samtidig en tirade med andre alternativer som du garantert aldri tidligere har hørt om.

Og/å, de/dem etc. er for enkelte (eller mange) vanskelig å umiddelbart få tak på. Derfor er det viktig å kjenne til regler for slike valg.

Hvem/hvilke er vel mer graverende enn de nevnte, men det får så være... :wink:

Skriv hva dere vil, men husk at det er på sin plass å minne om at god skrivekultur øker tilfredsheten av det som blir lest her inne. Enkelte utøver en form for MSN-/e-post-syndrom når det gjelder å kludre ned noe i all hast. Sjekk derfor det dere legger ut før dere publiserer det.

Så er dét sagt!
    (PS: Jeg er ingen moderator...hehe...)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakars, mannen er jo fra Sotra! Vis hensyn da han tydeligvis har pæiling på grammatikk å ikke noe av de derre prosjektorene så må han jo ha noe og skrive om.
    Eller va!

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan vi forvente at ungdommen lære å skrive riktig når journalister ikke klarer det. Dette er sikkert stoff for en egen tråd men jeg irriterer meg over bruk av "avkrefte" istedenfor det korrekte dementere eller avvise/benekte. Hverken skrives konsekvent uten h "verken" (ja det er muligens valgfritt, (hjelp) Når journalister tar i bruk et feil ord eller en gramatisk feil følger andre etter som tankeløse sauer. Et annet eksempel, i skiskyting har man tydeligvis egne regler for gramatikk. Der benyttes ikke bestemt form for ordet "standplass" Det heter faktisk standplassen i bestemt form. Osv osv

Jeg har selv dyseliksi og har slitt for å lære meg å skrive riktig ( og jeg kan det fremdeles ikke) men er enig i at man skal ikke akseptere slurv.

så til temaet i tråden. Var å så på BenQ PE7800 her om dagen og ble veldig imponert. Den kjører skjorta av min 3-4 år gamle Sony som jeg ga over kr 40.000,- for og støyen var nesten ikke hørbar. Hvis 7700 er enda bedre og har samme pris så er det ihvertfall et godt kjøp

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slutt på språkdiskusjoner her. :!: Tilbake til topic.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som det kommer fram her, Panasonic AE700 gir mest bilde for pengene og er meget plasseringsvennlig.
    BenQ PE7700 har det klart beste bildet, er heller vanskelig å plassere, men det er 50 % prisforskjell mellom disse to.
    Jeg vil ikke anbefale å kjøpe hverken BenQ 7800 eller Infocus 4805 da de ikke er HD-oppløste.

Vennligst gå til neste svar med mindre du har særlig interesse av språkdebatten som blomstret opp her.
    ----------------------------------------------------------------------
    Så til noe totalt off topic som jeg bare må svare på.
    Jeg har peiling BÅDE på prosjektører OG grammatikk.
    I begynnelsen av topic bidrog jeg kun med litt språkrettledning.
    Kan ikke se at wizkid har bidratt HVERKEN med grammatikk ELLER noe matnyttig om prosjektørene.
    Som det kom fram off topic her, så er det en forskjell mellom natig korrektur, og enkel språkrettledning som er direkte feil å bruke i tekstsammenheng.

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Stakars, mannen er jo fra Sotra! Vis hensyn da han tydeligvis har pæiling på grammatikk å ikke noe av de derre prosjektorene så må han jo ha noe og skrive om.
    Eller va!
    Jeg har peiling på både projektorer og grammatikk.
    Ditt innlegg rettet blir:
    Stakkars, mannen er jo fra Sotra! Vis hensyn da han tideligvis har peiling på grammatikk og ikke noe av de der prosjektørene, så noe må han jo ha noe å skrive om.
    Eller hva? (Husk spørsmålstegn og ikke utropstegn ved en spørrende setning).
    Jeg synes rett og slett setningene var preget av noe tung oppbygging. Særlig siste delen kan ha godt av omskriving og noen ord bør bytte plass. :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer konsekvent til å slette alle svar som kommer fra og med nå som omhandler gramatikken i denne tråden.

Vennligst respekter dette.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Sony HS-50. Den er vel regnet som best for folk med "regnbuesyn". Vet den har "villedende" pris på nesten 30 høvdinger. Det koster den ikke i dag. Mulig den er over ditt budsjett, men minner deg om den likevel.

Kjære Tor.
    Dette var dårlig gjort av meg. Det var ikke meningen å holde deg våken pga. min dårlige spøk. Håper du kan se bak alle mine vanskelige ord i mitt siste innlegg, men husk, humor er også en fin ting.
    Du rettet til "tydelig", til "tidelig". Hmm, man lærer så lenge man lever. :shock:

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar, ble ikke veldig klok men finner nok på en løsning, ny pj blir det uansett..

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også 668 som kilde og en 7800 som gir meg fine bilder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •