Billigste prosjektor som funker greitt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billigste prosjektor som funker greitt?

Hei

Etter en lang stund borte fra forumet, er jeg tilbake med det samme spørsmålet som sist... HVA SKAL JEG HA :roll:

Er fortsatt fattig student, bare enda fattigere... Er så borti hampen irritert på desse Lisensinnkreverene at jeg vil kvitte meg med TV'et jeg ikke bruker allikevel..

Bruk på dagtid: Lite å ingenting...
    Bruk på kveldstid: Har en XBOX men blir liksom så daft å spille på en lusen 28", så den samler mest støv.. TV-programmene er SÅ dårlige for tiden at det ser jeg så og si SJELDEN på..

Det jeg ender opp med da er: En leiefilm i UKA, og en del timer X-BOX om jeg har tid..

Bildet kommer ikke til å bli stort, pga avstand fra prosjektor til lerret blir ca 3 m.. Og dersom kvaliteten blir SVÆRT forringet med større bilde en 6-70 tommer, så lar jeg det være med det..

Er ute etter en BILLIG prosjektor.. Faktisk så billig så det går an uten at det går ut over muligheten til å vise bildet i overnevnte bruksområder.

Regner med å måtte bruke MINST 5000,- , så jeg setter mitt budsjett på:

6000,- til 8000,- (som beng 5120 koster idag..)

Siden det blir i stua, så er støynivået en viktig faktor...

Takk

las^se

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. forstår at dette er ikke det morsomste spørsmålet å svare på for en entusiast :lol:

Har ikke testet benq'en til 8000,- men tar utgangspunkt i at jeg "tåler" denne.

DVD-spilleren min har kun scart-kontakt... hva kabel kan jeg bruke for best bilde da?

X-box har forskjellige kabler dem selger.. jeg har kun den originale kompositt.. hva trenger jeg?

PC-en har kun VGA-utgang, så da regner jeg med å kjøpe et kort med enten to stk DVI-utganger, eller et med en VGA og en DVI... Kan det gå en DVI-kabel direkte fra pc'en til prosjektoren? Hvor lang avstand kan jeg ha da? (vil ikke bruke flesk å kjøttdeig på disse kablene, så kom med fornuftige forslag 8) ) Jeg kommmer til å ha "HIFI-racken" stående rett under prosjektoren, så kabelstrekket blir vel ca 2-2,5 m tenker jeg.

ER topic'en kjekkere å svare på nå?

las^se

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Benq PE5120 og er veldig fornøyd både med film, film fra pc og playstation. Bruker 3 meter kastelengde, da får du diagonal på ca 180cm som du kan øke til ca 215-220cm hvis du bruker zoomen. Sitteavstand er jo da smak og behag, sitter selv 2-3,5m unna uten problemer.

Eneste negative er regnbueeffekten men den er personavhengig og litt psykologisk...vil du se den så ser du den....jeg kan se den klart, men så lenge jeg konsentrerer meg om handlingen i filmen eller spillene så er det ikke noe problem.

Se egen innleggspost om benq5120 i dette forumet for mer info eller se:
    http://www.projectorcentral.com/benq_pe5120.htm

Det er en kabel guide et sted i forumet her hvis jeg ikke husker feil, samt prosjektor og kabel guide på http://hjemmekino.no

Bruker komponent fra DVD med progressivt signal, S-video fra pc, komponent fra playstation 2 og dvi fra min bærbare pc. I PS2 er grafikken så dårlig i utgangspunktet at jeg ikke ser noe vits i å spandere noe bedre kabel.

Det følger med en "vanlig pc-skjerm uttak til dvi innput"-kabel på prosjektoren så du slipper kjøpe nytt grafikk-kort hvis du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svr. Spesielt ang. det med pc'en.

Hva skal jeg bruke til DVD-spilleren og x-box'en?

finnes det scart ---> s-video?
    xbox --> komponent?

har lyst å ha alle koblet til uten å måtte skifte...

takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok en titt bak dvd-spilleren idag.. Der ser jeg jammen meg et par koblinger som ikke har de vanlige rød og kvit og gul fargene.. Istedet er det blant annet grønn Betyr dette at jeg har komponent utgang/inngang...

Hva er best å bruke med xbox? Hva er lurest å bruke med DVD?

Har en Panasonic DVD S-35.. Ikke den som ligger i databasen til Hjemmekino.no...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av las^se
    Hva er best å bruke med xbox? Hva er lurest å bruke med DVD?
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=19347

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •