Panasonic AE700 og tilbehør - riktige valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AE700 og tilbehør - riktige valg?

Det ser ut som det går mot innkjøp av PJ`en i emnet etter å ha lest gjennom HS500 og AE700-trådene. Dette blir i tilfelle min første PJ, og jeg trenger følgelig noen gode råd.

Ideelt sett burde jeg ha startet tråder i litt forskjellige kategorier, men håper at det går greit at jeg poster her da alt faktisk til syvende og sist dreier seg om PJ og og bundle/tilbehør.

Jeg har sett meg ut et manuellt Greyline-lerret på 200cm som vil gi et synlig bilde på 190cm. Sitteavstand vil bli ca. 3 meter. Her lurer jeg på om størrelsen er ok i forhold til avstanden, 1.9 meter x 1.5 er jo 2.85 meter. Lurer på om dette blir ok på denne PJ`en.

Signalkilden blir PC med et R9600AIW, og tilkobling blir VGA. Lurer på en 12 meter lengde av http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=446 denne kabelen. Trenger tilbakemelding på at denne passer til PJ`en, det er han-tilkobling i begge ender. Videre om kabelen holder akseptabel kvalitet til denne bruken.

Lurer også på om det følger med noen slags kabler med PJ`en, samt hva slags strømtilkobling den har. Har bestemt meg for takmontering og skal prøve å gjøre en pen DIY-versjon av oppheng, men hva trenger jeg for å få nettspenningen fram til den?

Videre har jeg sett noen kabelgater på Claser`n, hvilke har DERE brukt til å skjule kablene deres?

Noen ord om hva som følger med i eska på AE700 og hva som er vanlig å få med når man kjøper PJ mottas også med takk.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic AE700 og tilbehør - riktige valg?

Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg har sett meg ut et manuellt Greyline-lerret på 200cm som vil gi et synlig bilde på 190cm. Sitteavstand vil bli ca. 3 meter. Her lurer jeg på om størrelsen er ok i forhold til avstanden, 1.9 meter x 1.5 er jo 2.85 meter. Lurer på om dette blir ok på denne PJ`en.

Videre har jeg sett noen kabelgater på Claser`n, hvilke har DERE brukt til å skjule kablene deres?
    Jeg har omtrent samme avstand som deg og en bredde på 189cm. Tilnærmet perfekt det.

På Biltema har de bedre og billigere utvalg i kabelgater. Der fant jeg i hvert fall alt jeg trenger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Husker du hva du fant i esken sammen med PJ`en? Virker som eventuell bundle ikke er diskutert i den offisielle tråden.

Nå vet ikke jeg om det er vanlig med bundle på PJ engang, heelt grønn. Bær over med meg....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Husker du hva du fant i esken sammen med PJ`en? Virker som eventuell bundle ikke er diskutert i den offisielle tråden.

Nå vet ikke jeg om det er vanlig med bundle på PJ engang, heelt grønn. Bær over med meg....
    Fjernkontroll, batterier til denne, manual, 2 stk strømledninger - en for Europa og en for Japan/USA. Tror ikke det var noen videokabler i den.

Forøvrig får du mye projektor for pengene. Kjøpte min for 15K og har ikke angret på det. Enda bedre pris nå!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det var med en standard videokabel (rca gule ender) med ae700 som jeg hentet i helga. Tror ikke den er mer enn et par meter lang. Har ikke sjekket siden jeg ikke skal bruke den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Jo det var med en standard videokabel (rca gule ender) med ae700 som jeg hentet i helga. Tror ikke den er mer enn et par meter lang. Har ikke sjekket siden jeg ikke skal bruke den.
    Da ble du før meg, din slaur :P grattis forresten.

Hvor lang er strømledningen som medfulgte? Kommer til å montere i tak, og det er interessant å skjule med kabelgater. Da passer det dårlig med en skjøt halvveis til veggen...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Da ble du før meg, din slaur :P grattis forresten.

Hvor lang er strømledningen som medfulgte? Kommer til å montere i tak, og det er interessant å skjule med kabelgater. Da passer det dårlig med en skjøt halvveis til veggen...
    Kanskje 2 meter. Ikke mer. Det er en mulighet for at du må skjøte den, men det finner du sikkert ut av når du har fått projektoren. Det er uansett ingen som leveres med 5 meter ledning....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic AE700 og tilbehør - riktige valg?

Signalkilden blir PC med et R9600AIW, og tilkobling blir VGA. Lurer på en 12 meter lengde av http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=446 denne kabelen. Trenger tilbakemelding på at denne passer til PJ`en, det er han-tilkobling i begge ender. Videre om kabelen holder akseptabel kvalitet til denne bruken
    I lengder opp til 15 meter vil en hvilken som helst skjermet høykvalitets VGA-kabel fungere uten å tilføye signalet støy. Kabelen du linket til vil derfor helt sikkert fungere flott (han -> han er riktig), men synes den var uforholdsmessig dyr. Du finner tilsvarende kabler til rundt 250 kr i din lokale dataforretning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ca 2,80-2,90. Målte isted. Du kommer deg ihvertfall ned fra taket.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Trenger knapt to meter til det, så jeg kommer meg vel et stykke nedover veggen også da.

Lurer på om jeg kanskje skal plassere pj`en litt sideveis for lerretet. Det vil bli en visuelt bedre plassering når det ikke er i bruk, men jeg frykter at det kan gå ut over bildekvaliteten når det må brukes keystone og lensshift.

Ok, la oss si at bildet blir 2 meter bredt. Kasteavstand er 3 meter. Vil medføre stor ulempe å plassere pj i flukt med den ene kanten av bildet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Trenger knapt to meter til det, så jeg kommer meg vel et stykke nedover veggen også da.

Lurer på om jeg kanskje skal plassere pj`en litt sideveis for lerretet. Det vil bli en visuelt bedre plassering når det ikke er i bruk, men jeg frykter at det kan gå ut over bildekvaliteten når det må brukes keystone og lensshift.

Ok, la oss si at bildet blir 2 meter bredt. Kasteavstand er 3 meter. Vil medføre stor ulempe å plassere pj i flukt med den ene kanten av bildet?
    Lensshift gir ikke dårligere billedkvalitet, men bilde blir litt deformert dersom du bruker den på max i en eller annen retning.

Ikke bruk keystone. Det er ikke noen god ide.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg at keystone ikke er gunstig. Klarer jeg meg uten å nærme meg max lensshift og uten keystone under forholdene beskrevet under forholdene i mitt forrige innlegg? Kan selvfølgelig takmontere i senter om det er nødvendig for å opprettholde god bildekvalitet.

Har ikke fått pj enda, men jeg er inne i en planleggingsfase mht. plassering og kabling. Greit å ha mest mulig klart når godsakene kommer slik at installasjon går raskest mulig, så får fruentimmeret minst mulig å klage på... :?

Ikke enkelt når man ikke har dedikert kinorom men må få ting til å passe inn i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enkelt det med å lage bra kino og ha god WAF

Har du kun projektor i stua eller har du en tv i tillegg?

Jeg sitter og vurderer en billig LCD 20-26 tommer for TV (gjerne 4/3 bilde) og en projektor til film og gode serier. Burde hatt elektrisk lerret men synes prisen er vel stiv der. Noen som har lignende oppsett? Og det må være minst mulig ledninger

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruva
    Ikke fått utstyr enda, men PJ`en skal sameksistere med en 29" CRT.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruva
    Ikke enkelt det med å lage bra kino og ha god WAF

Jeg sitter og vurderer en billig LCD 20-26 tommer for TV (gjerne 4/3 bilde) og en projektor til film og gode serier. Burde hatt elektrisk lerret men synes prisen er vel stiv der. Noen som har lignende oppsett? Og det må være minst mulig ledninger
    Hva med å kjøpe/lage en hylle til projektoren ? Det går an å ha stue og hjemmekino samtidig. Jeg er relativt fornøyd med min hjemmekino (se link nedenfor). Gaultiers hjemmekino er en av mine favoritter i WAF klassen. http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/gaultier

Det er mulig, men det koster litt planlegging og innsats.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig elegant plassering av PJ der. Utblåsing i front er en nyttig detalj! Imidlertid vil jeg få 9 meters kasteavstand og alt for lang kabling til at det er forsvarlig. Så det blir nok et takoppheng 3-3,5 meter unna lerret.

Uansett, budsjettet er ikke allverden så det er viktig å komme i gang med dette for en overkommelig sum. Dessuten har jeg en hel underetasje i huset som er utleid og akter å ta i bruk en noe av denne til et anstendig kinorom når det ikke lenger er behov for leieinntektene, så lenge man skal bruke stua til kino blir det kompromisser i en eller annen grad. Da venter jeg heller med å legge veldig mye energi og penger i dette til det kan gjøres kompromissløst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •