Help igjen :) Davis Cinemaone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Help igjen :) Davis Cinemaone

Hei hei igjen folket

Jeg tyr nok en gang til dere, der hjalp meg så mye med svar på spørsmålene om ASK prosektoren jeg fikk meg. Så jeg prøver å tynne dere for litt info igjen

DAVIS CINEMAONE, denne prosjektoren får jeg i "erstattning" for den gamle Davis'n med utgått pære.

Men så sitter jeg å leser på nette nå, at Davis ikke lenger eksisterer?!?!

HMMMMM :shock:

Betyr det at jeg om 1 år(eller mer) vil få problemer med å skaffe pære til denne prosjektoren? Eller blir pæren produsert av andre firmaer en Davis??
    Jeg må selv betalte et mellomlegg på 3000 kr for å få denne, men det syntes jeg er helt greit.

Evt har dere andre innspill å komme med på denne prosjektoren?
    Rommet hvor den skal stå, er det 3,80meter mellom prosjektor veggen og lerett veggen, hva slags størrelse anbefaler dere og hvilken type lerett?
    Jeg kommer til å sitte helt bak til prosjektor veggen.

Mvh
    .rolf.helge.

Newcomer systek sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil aldri være et problem å få tak i lamper til denne projektoren.
    Garamtert!

Når det gjelder bildestørrelse vil jeg anbefale et lerret på bredde 213 cm. Det klarer Davisen fint og du vil få en bra kinofølelse med den avstanden du sitter på.

Når det gjelder Davis projektoren vil jeg anbefale å kjøre en PC med dvd-spiller. Da får du sylskarpe bilder - mye bedre enn bare å kjøre en s-video kabel fra dvd-spilleren. (det blir litt grøtete på denne projektoren)

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig svar :!:

Har ventet spent i noen dager nå. Var redd jeg måtte slå fra meg tanken om Davis'n fordi jeg ønsket ikke en prosjektor som kun er verdt plasten den er laget i når pæra tar kvelden.

Får meg faktisk ny laptop neste uke, med dvd...
    Takk for det tipset da vet jeg at jeg skal bruke den i stede for xboxen som dvd spiller

Må prøve å skaffe penger til lerett innen kort tid, men noen spesiell lerett dere anbefaler meg?
    Tenkte å kjøpe "løs" - "duk?" og lage ramme osv selv.. Har ikke muligheten til å feste noe i taket, så må lage rett på veggen.

Mvh
    .rolf.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Dersom du kikker etter lerret til Cinema One - ha i baktankene at et grått lerret kan suge mye av kraften ut av den da den har begrenset lysstyrke. En venn av meg lagde Goo system "lerret" og bilde så bra ut så lenge den ikke ble sammenlignet med f.eks. Cinema Ten (i hovedsak lysstyrken som er forskjellig i tillegg til oppløsning og optikk da). Da så du fort hvor mye av lyset som gikk tapt. Så det er nok ikke uten grunn at en anbefaler minimum 700 ansi for grå lerret.

Sjekk noen av diskusjonene på Avforum/Avsforum under lerret for dette temaet.

mvh
    naist

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •