Panasonic PT-AE300 Mot Sanyo PLV-Z1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PT-AE300 Mot Sanyo PLV-Z1

Noen som har noen meninger om hvordan PLV-Z1 stiller seg i forhold til AE300?
    Noen som har sett begge, eventuellt mot hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å lede folk bort fra dette fine norske forumet, men søker du litt på avsforum.com så finner du nok en del sammenlikninger. Sjekk da på "digital projectors under $5000" gruppen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ikke sett noen av dem, men utfra hva jeg har lest, ville jeg helt sikkert valgt AE300....

Du kan forresten lese en test av Z1 http://w1.871.telia.com/~u87121010/t...nyo_PLV_Z1.htm

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Sjekk ut denne nettsida: www.projectorcentral.com
    Der har de testet Sanyo PLV-Z1 og mange fler.

mvh Ole André Karlsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AE300 (importert fra Japan) og er i store trekk fornøyd. Støynivået er meget lavt og en god del lavere enn AE100. (Z1 har jeg ikke sett). Fargene er også bra og smoothscreen-teknologien fungerer etter hensikten. Faktisk virker det så godt at noen har klagd på at bildet ikke blir skikkelig skarpt. Det kan sikkert stemme, men plager ikke meg. Sammenlignet med AE100 gjør ekstra oppløsning og smoothscreen-teknologien at bildet blir en god del mer detaljert og "renere". Jeg mener også at fargegjengivelsen er noe bedre enn med AE100. Mangel på skikkelig sort er det største aberet med AE300 sammenlignet med dyrere prosjektorer. Hvis jeg skulle kjøpt prosjektor i dag hadde jeg nok vurdert X1. Høres veldig bra ut, særlig kontrastnivået.

Mitt eksemplar har litt fargestikk som gjør at jeg ikke er mer enn 96% fornøyd. Helt nede til venstre av skjermen (2-4 cm. høyde) er det litte grann grønnlig og i et mindre område nede til høyre av skjermen er det
    antydning av blått. Fargeforsjellene er så små at det går an å leve med det. De er normalt ikke synlige på selve filmen. Det koster tross alt en del å få en ny fra Japan. Jeg har nå et urgammelt lerret som gir et litt "skittent" bilde så jeg tror problemet blir mindre når jeg får nytt lerret om noen par dager. Jeg skal også prøve med et Hoya-filter for å bedre sortnivået. Jeg vil gjerne høre fra andre AE300-eiere om de har antydning til fargestikk.

Tilføyet:
    Jeg hadde faktisk i eie en AE100 fra Komplett i noen dager før jeg returnerte den pga. større fargeforskjeller på bildet. Enten er fargestikk et generelt problem med billige LCD-prosjektorer (jeg har liten erfaring for å uttale meg), det er et "Panasonic-problem" eller jeg har vært noe uheldig.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilføyet:
    Jeg hadde faktisk i eie en AE100 fra Komplett i noen dager før jeg returnerte den pga. større fargeforskjeller på bildet. Enten er fargestikk et generelt problem med billige LCD-prosjektorer (jeg har liten erfaring for å uttale meg), det er et "Panasonic-problem" eller jeg har vært noe uheldig.
    Tror nok det gjelder de fleste LCD projektorer, men man kan selvsagt være heldig å få en uten fargefeil... Panasonic bruker mye Epson LCD panel tror jeg, så dette vil da også gjelde dem...!

Mvh

AK

Lignende tråder

1. lerret til sanyo plv z1
    By torde in forum Lerret
    Svar: 2
    Siste melding: 10-30-2006, 15:12
  2. VB...Panasonic vs sanyo
    By etheis in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 08-04-2005, 10:25
  3. Sanyo PLV-Z3 vs Panasonic PT-AE700