Heimekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Heimekino

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Heimekino

må sei at eg e heilt grønn på akkurat d her, har berre konsentrert meg om stereo lyd, og ska no tråkke inn på di skumle slette til heimekinoen, og der e d noken småting eg lure på. har tenkt og kjøpe mg prosjektor, og lurte på ka som e forsjellen på SVGA, og XGA. på komlingmulighetes OSV, tenkte og kjøpe BenQ PE5120. e d et godt kjøp?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVGA=800*600
    XGA=1024*768
    Det er somregel flere muligheter når man skal kople til en projektor. Fra PC bruker man enten DVI eller VGA, fra dvd spiller, Komponent, DVI/HDMI, RGB eller S-Video. Du kan lese mer om dette på forumet om du tar et søk
    Ellers er 5120 en fin projektor til en rimelig penge. Eneste man bør være obs på er regnbue/RGB flimmer. (Dette kan du også lese mye om på forumet)

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okai, takker. kjeme nok t og satse på SVGA då, sia alt eg har(bortsett frå gode gamle jubeleumsvideo av postman pat, og noke tiny toons) e på data. e berre pengane som mangla då!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Benq PE5120 og i økonomiklassen kan jeg anbefale denne til å se film fra pc (DVI mulighet, jeg bruker s-video). Bildet blir ikke så stygt og uklart som når du f. eks surfer på windows skrivebordet. Eneste med tanke på film er om du er "råka" av regnbueeffekten...som er ganske tydelig for mange på denne

(se hjemmekinoguiden: http://hjemmekino.no/guide/projektorguide.asp)

Problemene med WSVGA i forhold til PC skjer først for meg når jeg skal gjøre andre ting som internettsurfing og pc-spilling, da blir gjerne skrift og bilde uklart og oppløsningen for dårlig, (bør da ha xga og lyssterk prosjektor som f. eks Benq PB6210 (som er 2000 kr dyrere ca 10,000kr), men obs denne er 4:3 native ikke 16:9).

http://www.projectorcentral.com/BenQ-PB6210.htm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •