Benq 6100 lampespørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq 6100 lampespørsmål

Jeg har satt 2stk 120mm vifter som suger luft vekk ifra baksiden av projektoren. Når jeg først satt disse til å blåse luft ned på projektoren så slukket lyset i projektoren og lyset for "lamp" startet å blinke rødt..

Jeg var livredd siden jeg ikke har råd til en ny pæra for tiden. Det blir ikke lett å leve uten projektor når man har blitt vant til deg.

Men pæra lever i beste vellgående og kan det være mulig at alle benq PJ starter å slå seg av når tempraturen blir for høy og sier at det er pæra?

EDIT: For de som lurer på hvordan jeg har satt viftene så lastet jeg opp et bilde for 5min siden:
    http://home.no.net/svaking/Wank/hjem.../projektor.JPG

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i projektoren sitter en liten temperaturmåler, som hindrer projen i å tenne dersom det blir over en viss temp. projektoren kan reagere på same måte hvis f.eks en av viftene ikke går. men trenger du egentlig ekstra vifter? varm luft ut er jo alt ute, så den er ingen grunn til å tenke på. direkte kjøling mot projektoren kan blåse imot vifter som skal blåse ut, og jobbe mot dem. Projektoren er bygget for å fungere i et "vindfritt" rom, så hvis jeg var deg, ville jeg droppet viftene.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offtopic: Men hva skal du med projektor når du e på fisketur? (ref:bilde) :P

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Offtopic: Men hva skal du med projektor når du e på fisketur? (ref:bilde) :P
    ...etterpå kan han vise stort bilde av fisken :wink:

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del leste det først som "Elskeutstyr", og det var i grunnen litt morsomt.... :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    i projektoren sitter en liten temperaturmåler, som hindrer projen i å tenne dersom det blir over en viss temp. projektoren kan reagere på same måte hvis f.eks en av viftene ikke går. men trenger du egentlig ekstra vifter? varm luft ut er jo alt ute, så den er ingen grunn til å tenke på. direkte kjøling mot projektoren kan blåse imot vifter som skal blåse ut, og jobbe mot dem. Projektoren er bygget for å fungere i et "vindfritt" rom, så hvis jeg var deg, ville jeg droppet viftene.
    Jeg har målt tempraturen på der viftene i 6100`en sitter og tempraturen falt betydelig når jeg satt på 120mm viftene. De fjerner jo varmen (varmen stiger og viftene gjør det bare raskere).

Ja. Det står fiskeutstyr siden det er en gammel hylle som jeg har saget opp. Tror alle som har sett det bildet har kommentert det =)

Elskeutstyr.. tja ,med mindre med at man kan se erotiske filmer og bli inspirert så ser jeg ikke hvordan du har kommet fram til at det var morsomt.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Elskeutstyr.. tja ,med mindre med at man kan se erotiske filmer og bli inspirert så ser jeg ikke hvordan du har kommet fram til at det var morsomt.
    Det morsomme var ikke hverken ditt bilde eller det du hadde skrevet, men prosessen inni hodet mitt når jeg "leste" det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Det morsomme var ikke hverken ditt bilde eller det du hadde skrevet, men prosessen inni hodet mitt når jeg "leste" det.
    Aner jeg gode minner ifra en fisketur? :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold dere til teknisk diskusjon her folkens.

Takk,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •