Ustabilt (varierende lysstyrke) på Benq 6100.. Hjelper UPS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ustabilt (varierende lysstyrke) på Benq 6100.. Hjelper UPS?

Jeg har tenkt litt på om jeg skal spandere på meg en UPS på projektoren min. Dette fordi lysstyrken varierer og bildet flimrer litt.. SLik har det vært lenge ,men jeg har klart å leve med det..

Jeg tror det er pæra som er gåen (har egentig alltid vært slik sålenge jeg kan huske)

Men en UPS burde jo øke levetiden på pæra og gi meg et bedre bilde?
    Sikringen her kan gå noen ganger pga høy belastning og jeg liker ikke at PJ bare stopper uten å ha gjørt det på den normale måten.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel hva slags UPS du velger da. Det er vel en online ups som vil gi resultatet du er ute etter, og den har ingen omkoblingstid. Offline og line-interactive enheter har noen få ms omkoblingstid, og det er vel neppe helt gunstig. Dessuten regulerer de ikke utspenningen kontinuerlig.

Men online ups koster jo flesk. Tror faktisk jeg ville latt være med ups inntil pæra er byttet. Bare dumt å bruke flere tusenlapper på ups om man ikke vet det vil hjelpe, og særlig hvis problemet kan ligge i pæra.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pæreflicker er grunn til retur ja. (før noen får panikk, flicker er vanlig første kvarter etter oppstart eller så.)

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge tenkt på å sende den inn på retur. Det er også støv i projektoren , men dette er ikke så utrolig irriterende. Har håpet på å få en 5120 igjen ,men siden de bruker forskjellig pære så tviler jeg egentlig. Desverre..

Her er bildet av støv i projektoren:
    http://home.no.net/svaking/Wank/hjem.../pjproblem.jpg

Jeg tviler ikke på at det er pæra som er gåen. Har kun lagt merke til dette i economic mode og når jeg bytter til noe annet så flimrer den ikke. Det er noe galt med denne og jeg skal sende en mail til benQ

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •