Respons på min hjemmekino-pakke?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg prøvde en DivX film på projektoren...Det ble jo bare en stor grøt...

2 meter bredt bilde i den kvaliteten....det funka svært dårlig..
    Isåfall lag så lite bilde du kan..

Men sol Lygren sa..det er jo "gratis" og lett tilgjengelig...så til nød ser jeg det på pc skjermen....det er faktisk bedre.

men projektoren er bra, men jeg hadde heller gått for Sanyo z3..Men det er bare min personlige mening etter å ha sett de mot hverandre.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ha en DVDspiller med mulighet for Mpeg4(Divx osv). Jeg ser engang i blandt DivX på projektoren hvis jeg har liggende en film som jeg har lyst å se. (jeg kjøper selvfølgelig filmen etterpå :P )

Men så har jeg omtrent bare 1.4gb versjoner og da blir det faktsk en akseptabel bitrate og god kvalitet. Men det er viktig med 2pass enoding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Jeg har vurdert begge de to veldig sterkt, skulle egentlig kjøpe Cambridge'n, men Samsung HD945 er den eneste spilleren med HDMI utgang, i tillegg til DVI. Den spiller også filmer i DivX, noe som jeg først ikke trodde den kunne. Det at DVD-spilleren kan spille filmer i DivX format har veldig mye å si for meg, som kommer til å se mange filmer fra pc'en. Da kan jeg brenne 4-5 filmer på en dvd-plate.
    Denon 1910 har verken HDMI utgang, eller DivX, det gjør den litt uinteressant for meg. Cambridge 79 har heller ingen HDMI utgang, men et + er at den spiller filmer i DivX.

Etterhvert vil mange DVD-spillere benytte seg av HDMI framfor DVI. Du får HDMI på noen DVD-spillere nå, men det er som regel på de litt dyrere spillerne.

Uansett, det var om jeg kunne la være å bruke takfeste eller om jeg måtte ha det, jeg lurte på nå.. Nå gjør jo dere meg usikker igjen.. Hehe..

Saamsung HD945 har ikke HDMI utgang, bare dvi. Det er HD965 som har HDMI.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lark: det er feil, 945 har HDM, 745 har DVI.

Jeg har samme kombo som du vurderer nesJe, bortsett fra lerretet. AE700, HD945, adeo 109" og 4m supra HDMI -> HDMI

Har ingen problemer med signalet til projektor, men strekket er bare 4m. Bildet oppskaleres til 720p og jeg synes dette blir bedre enn om ae700 tar seg av jobben. Om jeg skal sette fingeren på noe når det gjelder HD945 så er det 4 ting:

#Altfor simple menyer/valgmuligheter
    #Powerknapp må teipes og display må skrus av (lyser sinnsykt)
    #Det kan hakke bittelitt på panoreringer i en viss hastighet
    #"HDMI audio not suported" kommer opp i DVD menyene og når filmen starter, samt ved layerchange, burde kunne skrus av i meny

Med en gang jeg fikk HD945 var jeg ikke fornøyd med sortnivået, men etter teip og display ble mørkt ble det mye bedre. (Spilleren står på bakveggen og den lyser opp lerretet)

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    lark: det er feil, 945 har HDM, 745 har DVI.

Om jeg skal sette fingeren på noe når det gjelder HD945 så er det 4 ting:

#Altfor simple menyer/valgmuligheter
    #Powerknapp må teipes og display må skrus av (lyser sinnsykt)
    #Det kan hakke bittelitt på panoreringer i en viss hastighet
    #"HDMI audio not suported" kommer opp i DVD menyene og når filmen starter, samt ved layerchange, burde kunne skrus av i meny

Med en gang jeg fikk HD945 var jeg ikke fornøyd med sortnivået, men etter teip og display ble mørkt ble det mye bedre. (Spilleren står på bakveggen og den lyser opp lerretet)
    Vil du heller anbefale meg å kjøpe en annen DVD-spiller, i såfall hvilken? Noen du har sett eller prøvd som virka bedre?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •