Prosjektor til Film, TV og Playstation

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor til Film, TV og Playstation

Hei!

Jeg trenger tips om prosjektor jeg skal kjøpe meg som er til både TV, FILM, og Ps2.

Den skal koste fra 7-13000 ca
    Har sett litt på Benq PE5120, men jeg vet ikke hva som lønner seg da man skal ha bruke den til mer enn film.
    Feks. kan lyset stå på i rommet da man bruker PE5120 ?

Takker for alle anbefalninger

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha god kvalitet når du ser film anbefaler jeg deg i det minste å ha lyset av. Sortnivået blir ellers meget dårlig. Hvis du ikke er følsom for regnbuer er vel den pj du nevner et meget godt kjøp til prisen . Går du opp til Toshiba mt200 får du enda bedre kvalitet og du holder deg innenfor budsjettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Har ikke Ansi Lumens noe særlig å si?
    Siden jeg ser at den toshiba har 700 Ansi lumens og den billigre benq har 1100 ?

Jeg har en ASK c100 som er gir feil bilde på. den er veldig lyssterk selvom det er lys i rommet. det er 1400 ansi lumens. Men jeg aner ikke om prosjektorens fortid så jeg tør ikke levere den på service.

Ser at den toshiba koster drøye 10000 kr på en nettbutikk, men kan jeg få enda bedre kvalitet innen 13000 nok ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibaen har bedre bildekvalitet, men vil nok gi et dårligere bilde hvis du skal ha den i et lyst rom. ANSI lumen er lys styrke ja. Panasonic AE-700 er vel hakket bedre enn mt200 og koster vel 13000 på nettet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen projektor gir bra bilde med lyset på. Husk at projektoren i bunn og grunn er en lampe, og det svarte i bildet blir da ikke svartere enn lerret er; det finnes ikke svart lys.

Lysstyrke er ikke noen udelt positiv egenskap. I et opplyst rom, til for eksempel presentasjonsbruk der man ikke trenger noe nevneverdig sortnivå (bilder med mye hvitt, lite mørke farger) kan høy lysstyrke være nødvendig for et skarp bilde, men i et mørkt rom, egnet for film/spill bør man holde seg under 1000 ANSI med mindre du har voldsomt lang kasteavstand eller et kjempelerret.

Edit: Anbefalinger...hvis budsjettet bare omfatter projektor og ikke lerret/kabler ville jeg gått for Panasonic AE700 eller Optoma H30A/H31. Ellers står det vel mellom nevnte Toshiba og BenQ, til nød Epson TW10H.

Edit#2: Bør kanskje nevne at jeg aldri har sett Pansonicen eller Epsonen, så bør kanskje være forsiktig med å anbefale for mye. Holder likevel en knapp på Optoma til tretten gærninger.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke pj til alle disse tingene bør du ha en pj med god bildeprosessor. har selv kun erfaring med Infocus 4805 i budsjettklassen. Bildeprossesoren i denne er imidlertid god. Minus ved denne pj er forholdsvis høyt støynivå, samt litt lav oppløsning kanskje.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •