Må bytte ut LG prosjektoren min!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må bytte ut LG prosjektoren min!

Kjøpte ein LG RD-JT91 i januar, og no er det andre gang den er på reperasjon. Dei har konkludert med at den ikkje går an å ordnes, og eg har fått tilbud om å heve kjøpet.

Dermed er eg ute etter ny prosjektor, og skal styre godt unna LG denne gang. Ser etter ein rundt 10 000. Desse er dei foreløpige alternativene:

-Benq PE5120
    -Toshiba TDP-MT200
    -InFocus ScreenPlay 4805
    -Panasonic PT AE700E

Dere vil sikkert anbefale AE700E, men den blir litt i dyreste laget. Er den verdt 2-3000 ekstra i forhold til 4805/MT200 da eg ikkje er særlig plaga av regnbue-effekten? Er 5120 eit godt kjøp, eller er den utdatert no?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde også vurdere Optoma H30A, denne fåes vel til under 12k nå. Hvis regnbuer ikke er et problem, og projektor utelukkende brukes til film/konsoll er denne et like bra valg som AE700.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fare for å bli skjelt ut nå sier jeg:
    Infocus 4805 SP...
    Jeg har denne å er MEGET fornøyd.
    Folk klager over viftestøy osv osv osv....
    Kan ikke si jeg legger merke til viften i det hele tatt, legger bare merke til den når det er stille i rommet.

Men har også sett AE700E, og bildet var bra der og, men jeg (og det er min mening) synes nesten 4805 var bedre. Men AE700 vinner nok på animasjons filmer.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE700E har gode justeringsmuligheter for bildet hva plassering angår, da du kan justere linsen godt både vertikalt og horisontalt.

MT200 har et ganske kraftig offsett mener jeg å huske, vet ikke om dette gjelder 5120 i like stor grad. 5120 har lavest hastighet på fargehjulet, og dertil størst mulighet for regnbuer, men er du ikke særlig plaget av det, burde jo denne kunne fungere.

Noe litt kjedelig med mt200 er vel at man ikke kan skru den helt av med fjernkontrollen, men må enten skru den av på projectoren hver gang, eller ha egen kurs og stikkontakt, og kutte strømmen slik. Ellers står lyset på, og viften går (tror jeg)

Står mye kjekt om disse i e siste utgavne av lyd og bilde og dvd og hjemmekino, hvis du har tilgang til de, i tillegg til mange tråder her på forumet.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe bedre sortnivå på dlp enn lcd projectorer i dette prisleiet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva vil offsett seie? Optoma H30A er vel ein 4:3 prosjektor (?), og det er vel litt utdatert for bruk til dvd-film og konsollspeling. MT200 har fått mykje skryt her på forumet, og eg vurderte den i januar, men den var da litt for dyr for meg.

Viss eg sett ein makspris på 11000, er da Mt200 det beste du får til den prisen til dags dato? (også med hensyn til lyspæra si levetid og pris)

(Avstand til prosjektor til lerret er ca 3,5m, sitteavstand til lerret er ca 2,5-3m)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du burde gi et klikk for dine erfaringer her.. og ta en titt på andres erfaring med andre projektorer:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=20458

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...7/cat/8/page/1

H30A/H31 er en 16:9-projektor, lik eller bedre enn MT200 på alle områder.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil mente at H30A hadde overlegent bedre sortnivå enn MT200, mens i nyeste Lyd & Bilde mente de at MT200 hadde overtaket på sortnivå (har ikke lest testen selv, men fikk den referert av en kompis). Snodig.

Vifta går på veldig lav hastighet selv i standby på MT200. Jeg vil tro at de-interlaceren i H30A er vesentlig bedre enn den som sitter i MT200. MT200 er ihvertfall ikke spesielt god på ikke-progressive kilder.

Offset på MT200 er ikke noe problem synes jeg. Hvis man skal ha så store bilder at de havner på gulvet er det på tide å kjøpe en annen projektor med høyere oppløsning Offset er forøvrig hvor mye projektoren sender bildet opp eller ned i forhold til egen posisjon. AE700 har i utgangspunktet null offset og må derfor stå midt på lerretet horisontalt og vertikalt, hvis man ikke bruker lens-shift funksjonen.

Spitfire : Bra du ikke plages av viftestøyen Jeg testet SP4805 på HFC i Trondheim før jeg bestemte meg og jeg var ikke i tvil, den bråkte for mye for meg. Hadde den ikke bråka så mye hadde jeg nok kjøpt den. MT200 er musestille i forhold

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    h30a og mt200 er nok de beste 854x480 proj, 4805 er litt dårligere og 5120 litt dårligere igjen...

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha tatt en kikk på Optoma sin modell, da denne skal ha bedre sortnivå enn min MT200. Selv om sortnovået på MT200 går for å være bra, så er det dette som irriterer meg mest med min pj. Offseten på MT200 kan også være noe som diskvalifiserer den for noen. Ellers så er jeg veldig fornøyd med min. Merker ingenting til hverken rutenett eller regnbuer på mitt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået på 2000:1 på mt200 skal vel vere upåklagelig.. Optomaen (H30a) ligg tross alt eit par lapper høgare i pris, så eg forstår det slik at mt200 er den du får mest for pengane viss ein får den til rundt 10500.. Kor stor avstand du (Haugesund) har frå lerret og mt200? Kor stort bilde får du da?

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå meg. Jeg synes MT200 er knall til prisen. Jeg prøvde bare å sette fingeren på de få ankepuntene som finnes. Mangel på sortnivå er jo noe alle digitale projektorer sliter med. Så skal være en fordel å ha grått lerret. Og så er det ett must med helt mørkelagt rom.

Denne http://www.toshiba-doc.com/downloads/VLS.exe regner ut distanse til lerretet for deg.

Kontrasten på MT200 er 2500.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivstei
    Optomaen (H30a) ligg tross alt eit par lapper høgare i pris
    Reell prisforskjell er på 800 kroner, selv om den var på 2-3000 da Optomaen ble lansert. Ville nok valgt den om ikke offset eller design på MT200 er avgjørende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for hjelpa folkens. Går sikkert for ein mt200 viss dette LG-prosjektet går i orden og eg endelig får heva kjøpet..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •