Farge Striper (ASK C100)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farge Striper (ASK C100)

Hei!

Jeg kjøpte meg en brukt prosjektor (ask c100) men har merkelige fargestriper på kanten av bildet på venstre side og en blå gjnnomsiktig stripe på høyre side.

Noen som vet hva dette skylles? tenkte det kunne være støv så bare blåste litt med kompressor, men hjalp ikke. Om dette er støv, hvor skal jeg blåse?

Stripene på venstre side vises kun på spesielle farger, feks på svart eller rødt bakgrunn ser man ikke stripene.
    Stripene er HELT rette i kantene.

Legger ved bilder av stripene på venstre side.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem med ASK C95

Jeg opplever det samme problemet, men i tilegg ser det ut som bildet repeterer seg selv litt, akkurat der stripene er. Stripene følger kilden.

Har ingen anelse om hva dette kan være, annet enn fryktelig irriterende.

Håper derfor noen der ute kan komme med et konstruktivt svar.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilen skyldes feil på flexkontakt eller hovedkort. Dessverre lite å gjøre med til en menneskelig pris. Det beste rådet jeg kan gi, er å begynne å snuse etter ny projektor, f.eks. BenQ7700 eller lignende.

den blå stripen på høyre side tipper jeg er falming i panelet.(dersom den ikke er rett i kantene.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem med ASK C95

Tusen takk for info. Johnny

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til pdata.no og dem sa at reperasjonen dekkes av fabrikk, og at det gikk utenom garantien.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til pdata.no og dem sa at reperasjonen dekkes av fabrikk, og at det gikk utenom garantien.
    Det var da flott ! Ikke vanlig at feil som dette dekkes, ihvertfall ikke når du har kjøpt den brukt. (Pluss i margen til Pdata og Infocus)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg prøvde med Ceilling eller Rear da ble bildet helt klart

Jeg har også kjøpt en C100 brukt, ble glad i den med en gang ser ut som det er kvalitet ja.
    Men jeg også fikk samme problemet som overstående dobbel bilde med rødfarge.

Jeg prøvde med Ceilling eller Rear da ble bildet helt klart. dette varer i ca 1 time, så begynner det å flimre grønne striper tet i tet over hele bildet.
    Vist jeg setter den over til standard modus (med de dobble røde bildene) før jeg setter den over til Ceilling eller Rear igjen eller slår den av og på blir det helt klart igjen 1times tid før stripene begynner igjen.

Har vert på Ask sine sider for å laste ned flash, fikk det ikke til pga at de ikke kjente igjen serienummeret.
    Har tatt bilde av ”serienummeret” og mailet det til infocus support norge.

Ser overstående mener at det er en optisk feil og det blir for dyrt å fikse, men kan det vere det når bildet blir helt klart på Ceilling eller Rear?

Legger ved 2 bilder de er ikke klare men det er Fotografens feil ;o)

Ser Burre har god peiling på C100 kan du svare? eller er du opptatt med OL forberedelser?

På forhånd takk!
    Pellefant

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Optisk feil er det ikke, feilen ligger i flexkontaktene som går ut fra LCD-modulen, eller i selve kontaktene til disse på hovedkortet.
    Ev. kan det være feil i softwaren, men det er sjeldnere.

Du kan prøve følgende:
    Om du åpner topplokket(vær obs på sammenstillings-skruene som går gjennom projektoren fra bunnen) vil du se de tre flexkontaktene jeg snakker om. om du løsner disse pent, og sjekker at de sitter ordentlig, kan det være nok. Må advare om at disse låsene kan være veldig lette å knekke.

rens samtidig for støv, spesielt på kontaktene som ligger over der strømforsyningen sitter. (over høyre høyttalergitter)

dersom ikke det fungerer, kan det hende du må få den flashet, eller hovedkortet må byttes.
    Selv ville jeg satset på å bruke den i takmodus, hvis den fungerer fint der..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ser om denne tråden kanskje kan startes opp igjen :P Har en ask c-100 selv og har de samme problemene som nevnt ovenfor, ser nøyaktig likt ut som på det nederste bildet. Har åpnet projectoren og det er som Burre sier flexkontakten til den røde lcden som ikke sitter skikkelig, mulig den blir bøyd av festet. Når jeg har projectoren på og fikler med flatkabelen løs så får jeg et helt perfekt bilde, men med en gang jeg skal feste den så blir det ødelagt. Har prøvd å bøye på den med lite hell. Lurer på om det er noen som vet om en kan "skrelle" av isoleringen på disse flatkablene slik at jeg kan feste den på et annet punkt?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først: forsiktig med flexlåsen! uten riktig verktøy kan disse være uhyre lette å knekke, og da er det gjort.

gjør først en støvrenblåsing, det kan være nok. hjelper ikke det, få tak i slik rensevæske man bruker til lodding, og gni litt på kontaktflatene.
    hjelper ikke DET, prøv å få festet flexen ikke helt "i bånn", det kan også fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett i det, de virker ganske så skjøre de flexilåsene, heller laber kvalitet spør du meg... By the way tusen takk for tipset, skal stikke en tur innom Chlas Ohlsson i morgen (i dag:P ) og se om de ikke har CO2 eller noe slikt komprimert luft på boks, og skaffe meg noe loddevæske, og kanskje en dæsj isopropanol hvis ikke det funker.

Har virkelig lyst til å bare rive av toppen av flexkontakten og finne en måte å få kontakt med en annen form for press, faren er da at dette mest sannsynlig blir med teip, noe som ikke er spesielt bra :P

Virker i grunnen som om disse låsene er dårlig konstruert, har på følelsen at når jeg klemmer den fast så vipper den kabelen av pinnene, men jeg får bare prøve meg litt frem, river den ikke av før alt annet er prøvd. Skal holde det litt oppdatert her på siden. Takk for hjelpen uansett Burre. Hvordan var forresten historien med proximaen din? Klarte du å fikse det?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vær obs på at den komprimertboksen ofte drypper fra åpningen m den ikke holdes rett.
    Flexkontaktene er faktisk veldig gode, de krever bare et spesialverktøy(som man ikke får tak i) -De er jo ikke lagd for at kunden skal fikle med dem..

Jøss, du husker jeg hadde Proxima ja? vært gjest her for lenge du?
    Jo den byttet jeg engine på, og solgte til fordel for BenQ 8700.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aja, det ver det, nå er Asken offisielt lagt på hylla(bak meg:P) Klarte ikke å få den til å fungere skikkelig. Leste litt rundt og det virker som om folk har forskjellige oppfatninger av hva dette problemet er, kom over noen som sa at den rett og slett ikke tålte å være tilkoblet strømnettet 24 timer i døgnet ++ masse andre årsaker. Men men, får se om noen på finn vil ha pæren som bare er kjørt en 50 timer.
    Uansett så var det ikke bortkastet, ble totalt bitt av bassillen, og nå er jeg den stolte eier av en panasonic ptax 100. Wohooo!!! Klarte ikke å leve med 32 tommer lenger etter å ha fått en liten smak på stort bilde :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •