Prosjektor til bildefremvisning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor til bildefremvisning

Min far har etterhvert konvertert til digitale foto etter årevis med montering av dias i rammer og fremvisning på lerret.
    Tenkte jeg skulle slå på stortromma til bursdagen og gi ham en grei prosjektor så han kan se de digitale bildene.

Da er spørsmålet;
    Hvilke krav bør jeg stille til prosjektoren ? Kan jeg velge en typisk presentasjonsprosjektor med 800x600 og høy lysstyrke, eller gjelder de samme kriteriene som for filmfremvisning ?
    Legger til at stua ikke har 100% lyskontroll.

Prosjektoren må gjerne være så billig som overgode mulig.

Forslag til spesifikt kjøp mottas også med takk

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett tips er å ikke kjøpe en med høyere enn 1500AL fordi de er elendige på å gjenngi hudfarger har jeg funnet ut. Eks BenQ PE6210 som har 2000AL gir ikke farger som samsvarer med virkeligheten før du setter den i eco-modus da bedres de. Kanskje en 6110 holder til ditt formål, billig, kort kastelengde, støysvak og bra lystyrke for lysere rom, samt lav ved video-modus for film.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For visning av digitale bilder er vel oppløsning en rimelig viktig parameter. Tror ikke jeg ville gått for noe mindre enn XGA (1024x768) der nei, ideelt sett SXGA+ men det blir jo dessverre svinedyrt.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke Benq 6100 gjøre en god nok jobb i eco modus.. Hvit virker utbrent så det er tydelig at det er i Presentation eller economic mode de har fått 2000:1 ifra. Med video eller vidid mode tror jeg den ligger vesentlig lavere.

Jeg ser ALLTID på bilder med CRT skjermen min. Tar selv endel bilder med manuelle innstillinger og da er CRT skjermen det eneste som duger her i huset.

Kanskje litt kjedelig å få en brukt skjerm i gave ,men jeg ville blitt veldig glad for en Eizo F931 i gave.. www.jmdata.as selger billige brukte skjermer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •