regnbuer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: regnbuer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

regnbuer

Jeg har nå kjøpt meg min første projektor noensinne. Tidligere ble jeg advart av en kamerat mot å kjøpe DLP på grunn av regnbue-effekten. I tillegg snakket jeg med en annen som også var svært opptatt av dette. Jeg leste i dette forumet og hørte masse snakk om disse regnbuene.
    Så plutselig fikk jeg et godt tilbud om å kjøpe en splitter ny NEC HT 410
    til en god pris. Jeg klarte ikke å la være å slå til.
    Dum som jeg var leste jeg i forumet igjen og fikk repetert leksa om regnbuer, og fikk tilslutt en forklaring på hva effekten var og hvordan man skulle fremprovosere den.
    Første uka med projektoren var jeg veldig på vakt , og hva skjedde. Jeg så regnbuer overalt. Jeg hadde lest om hodepine fremkalt av regnbuer, og selvfølgelig fikk jeg det også . Men så..... bestemte jeg meg for at jeg skulle glemme dette og heller se på film. Det er jo tross alt det maskinen er til for.
    Nå etter en måned er jeg komplett kurert. Regnbuer plager meg ikke det minste lenger.Jeg ser dem en gang i blant.. men det gjør meg ingenting

Hilsen "kurert"

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hyggelig Jeg tror nok allikevel at de som er verst rammet ikke kan kurere seg på denne måten, men det virker tydeligvis for noen allikevel

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man fremprovoserer regnbuer så ser alle disse. Jeg har aldri sett regnbuer ved vanlig filmtitting. Den eneste gangen jeg har sett regnbuer var på plaza når PD representanten (på AMO) dro muspekeren lynraskt frem og tilbake over skjermen.

Mvh

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: regnbuer

Sitat Opprinnelig postet av magkin
    Jeg har nå kjøpt meg min første projektor noensinne. Tidligere ble jeg advart av en kamerat mot å kjøpe DLP på grunn av regnbue-effekten. I tillegg snakket jeg med en annen som også var svært opptatt av dette. Jeg leste i dette forumet og hørte masse snakk om disse regnbuene.
    Så plutselig fikk jeg et godt tilbud om å kjøpe en splitter ny NEC HT 410
    til en god pris. Jeg klarte ikke å la være å slå til.
    Dum som jeg var leste jeg i forumet igjen og fikk repetert leksa om regnbuer, og fikk tilslutt en forklaring på hva effekten var og hvordan man skulle fremprovosere den.
    Første uka med projektoren var jeg veldig på vakt , og hva skjedde. Jeg så regnbuer overalt. Jeg hadde lest om hodepine fremkalt av regnbuer, og selvfølgelig fikk jeg det også . Men så..... bestemte jeg meg for at jeg skulle glemme dette og heller se på film. Det er jo tross alt det maskinen er til for.
    Nå etter en måned er jeg komplett kurert. Regnbuer plager meg ikke det minste lenger.Jeg ser dem en gang i blant.. men det gjør meg ingenting

Hilsen "kurert"
    Hehe, minner meg veldig om min egen erfaring med forumet her inne når det gjaldt vertical banding.

Jeg hadde ikke sett VB på min projektor og fortalte det, men det var selvsagt bare tull for min proj hadde VB - ferdig med det.

Fikk beskjed om å se nøye i de lyse delene av filmen etter vertikale striper. Etter 10-20 filmer hadde jeg sett noe - men var ikke helt sikker på om det var VB eller ikke.

Hele greia ødela jo mye av filmopplevelsen for meg. Etter en stund sluttet jeg å se etter feil og i stedet konsentrere meg om selve filmen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •