LCD vs DLP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45

Tråd: LCD vs DLP

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD vs DLP

Har hørt at dlp prosjektorer gir finere bilde enn lcd. Er dette fakta? Jeg er følsom for regnbueeffekt, men vil et raskere fargehjul på en dlp prosjektor fikse dette for meg? Til nå har jeg benq 7800, panasonic pt ae700 eller toshiba mt200 i tankene.. Hva er anbefalt?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke dlp projektorer har du sett da? jeg kunne ikke hatt 4800 pga regnbuer men 4805 går helt fint!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Har sett på 2 stk LG (husker ikke navn) og benq 5120..da disse blir temmelig u-aktuelle...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så regnbuer på mt200 men ikke på 7800. Havnet på panasonic da 7800 ble litt for dyr. Samt at panasonicen er mye mer plasseringsvennlig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge teknologier har styrker og svakheter. Hvor store disse er i begge retninger er rimelig personavhengig. Les litt i denne tråden (samt en god del andre) da dette temaet er mye diskutert her på forumet:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3969

Selv er jeg veldig sensitiv for regnbuene fra DLP-prosjektorer, valgte derfor AE700 da denne har lite av screendoor-problemene som LCD-prosjektorene har vært plaget med.....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700 bør være et mye bedre kjøp en den tilårskommende og dritstygge 7800.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skulle bare mangle at 7700 må være penere, den må jo henge midt i glaninga med den offset'n :lol:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skulle bare mangle at 7700 må være penere, den må jo henge midt i glaninga med den offset'n :lol:
    :lol: :lol:

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etheis Skrevet: 21/04/2005, 18:24 Tittel: LCD vs DLP

--------------------------------------------------------------------------------

Har hørt at dlp prosjektorer gir finere bilde enn lcd. Er dette fakta? Jeg er følsom for regnbueeffekt, men vil et raskere fargehjul på en dlp prosjektor fikse dette for meg? Til nå har jeg benq 7800, panasonic pt ae700 eller toshiba mt200 i tankene.. Hva er anbefalt?
    Du må ikke finne på å kjøpe LCD, de er "bare dritt" i forhild til DLP. Alt er mye bedre, den eneste bakdelen er "regnbuefølsomheten" Selv er jeg ikke plaget, ei heller noen av de mange som jeg har hatt på besøk. Jeg tror nok at en del av dette er innbilt. Panasonic AE700, kan best beskrives, som å se på film med en sånn tynn plastfilm foran.

Jeg vil tillate meg til å nevne en uttalelse som den "store høvdingen" Hi-Fil hadde i en annen tråd. Han sa noe sånt som at: "Hvis du vil fylle halve lerretet ditt med tomrom, så kjøper du LCD".

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke finne på å kjøpe LCD, de er "bare dritt" i forhild til DLP. Alt er mye bedre, den eneste bakdelen er "regnbuefølsomheten" Selv er jeg ikke plaget, ei heller noen av de mange som jeg har hatt på besøk. Jeg tror nok at en del av dette er innbilt. Panasonic AE700, kan best beskrives, som å se på film med en sånn tynn plastfilm foran.
    Kan du begrunne dette litt bedre? Hvor mange DLP'er og LCD'er har du egentlig sett? Og for å si det sånn, det du skriver er bare tull.

Alt er mye bedre
    Bare tull. LCD projektorene har vanligvis mindre støy, endel har lensshift, de er billigere, bedre oppløsning pr. krone, og etter min mening bedre farger.

Panasonic AE700, kan best beskrives, som å se på film med en sånn tynn plastfilm foran.
    For å være litt sarkastisk.. Når du så den, hadde dere tatt av linselokket?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Formel 1

Jeg ser du slettet din egen post, men jeg kan svare allikevel jeg..

Jeg har etterhvert sett MANGE LCD og DLP projektorer, og mener jeg vet hva jeg prater om. Og jeg har også lest et lass med tester, men kan ikke konkludere med samme som deg. Hvilke tester er det som sier LCD er ubrukelig? Og kan du svare på hvor mange forskjellige projektorer du har sett? Stemmer det du leser i tester alltid med det du selv erfarer?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1

Jeg vil tillate meg til å nevne en uttalelse som den "store høvdingen" Hi-Fil hadde i en annen tråd. Han sa noe sånt som at: "Hvis du vil fylle halve lerretet ditt med tomrom, så kjøper du LCD".
    Hehe, har har vi en som tydeligvis ikke vet hva han snakker om. Dette er som AK sier bare tull. Hvilke LCD og DLP-projektorer har du egentlig sett? Om du da virkelig har sett noen av de IRL..

Eller er det kanskje tester av LCD-projektorer for 3 år siden du har lest? Da kan jeg skjønne at du mener at LCD ikke er noe å satse på. Men i 2005 tar du nok helt feil. Dra heller ut å prøv selv før du uttaler deg, så slipper du å latterliggjøre deg selv slik som du gjør her nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He litt høy temp her

menesker er forskjelige, det som ser bra ut i mine øyne trenger ikke se bra ut i andres øyne, men er enig med de andre her, usaklig kritikk av LCD er vell ikke noe som dette forumet bør være bekjent av

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en dlp fanboy kanskje? som kommer med påstander før man har tenkt seg helt om 8) for å spore tilbake på diskusjonen så tror jeg at du blir fornøyd med 7700

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trur jeg og, nu koster benq 7700 en del mere

Hadde infocus 4800 tidligere har byttet til benq 7700. ble meget fornøyd
    Hvis du har mulighet til og stikke innom div. butikker feks hi fi klubben eller hi fi centerkjeden så er det mulig du kan se en del av disse du nevner demonstrert

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske mange dlp fantaster her på forumet som har måttet forandre sine synspunkter på dlp vs lcd.

Den ene Guru'n etter den andre her inne har jo måttet krype til korset inrømme at lcd også kan levere et bra bilde.

Et stort problem er at visse dlp-fanboys her inne har påvirket folk til å gjøre dårlige kjøp.

Kjenner selv folk som har skaffet seg X1/4805 foran AE500/AE700 etter lesing her inne.

La meg si det slik, de har byttet ut disse støyende eye-strain boksene for lenge siden.

En litt mer nyansert fremstilling av egenskapene en projektor har etterlyste jeg for 1 til 2 år siden og gjør det vel for så vidt enda.

Spesiellt ille blir det når personer som fungerer som moderatorer her inne tar helt av og fortvilet forsvarer produkter på grunn av at produktet henger i taket hjemme.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet nu ikke helt. Projektormoderatoren er jo forumets største LCD fantast :-) Så jeg tror nok alle parter blir hørt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal inrømme at det har blitt bedre.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen jeg har snakket/vist kino for har nevnt noe om plager med rgb flimmer. Når det gjelder støy så er jeg veldig enig i at dlp henger etter, men de kommer seg hvis man velger noe annet en 4805. Jeg har selv vært kritisk til dette, og Peakman er vel den som har slaktet 4805 mest pga støy. Når alt kommer til alt så må man inngå kompromier spesiellt i den rimeligste klassen. Ikke alle forunt å ha en cine9 i taket. Da må man individuellt vurdere hva som passer enselv best. Men vi har da også reddet mange fra å kjøpe katta i sekken (presentasjonsmodeller etc).

Mvh

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet nu ikke helt. Projektormoderatoren er jo forumets største LCD fantast Så jeg tror nok alle parter blir hørt.
    Han kjenner vi ikke... (Han trengs forøvrig som motvekt til de fæle dlp folkene )

Spesiellt ille blir det når personer som fungerer som moderatorer her inne tar helt av og fortvilet forsvarer produkter på grunn av at produktet henger i taket hjemme.
    Jeg er ikke sikker på hvem den er rettet mot, men jeg føler vel egentlig at de moderatorene her er rimelig åpne for alle teknologiene.

Ellers er jo det overordnede målet til AVforum å kunne hjelpe personer som skal ha nytt utstyr, og som trenger hjelp til å finne riktig produkt.
    Dette føler jeg fungerer rimelig bra

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •