ASK C90 fargefeil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Teddy4U sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ASK C90 fargefeil

Hei, sitter med 3 stk ASK prosjektorer som i utgangspunktet er noen gode XGA projektorer. Men de lider av fargefeil, røde prikker, Blåskjær o.l Hva kommer dette av? hva kan gjøres.?

Men den jeg bruker nå er en ASK C90 (de andre ASK A9 og A9+)på 1300 ANSI , den har et sylskarpt bilde... men til høyre har den 1 blå vannrett linje på ca 5 cm når jeg kjører 2Meter 16*9. Etterhvert som projektoren blir varm kommer det 2-3 loddrette linjer mer.. Derfor må jeg slå den av og dra kontaken helt ut og la den bli kald for å få bort de 2-3 som kommer etterhvert.. men den 1 loddrette blå stripen forblir.. hva kan jeg gjøre? filter og lampe er skiftet nettopp for 7000. Som dere vet er pærene til disse projektorene ganske dyre... og ikke søren om jeg kjøper ny enda en gang. Kom med forslag...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har 3, benytter du disse i presentasjonssammenheng? Det kan være lcd-panelene som har blitt slitt. Hvis du bruker disse til hjemmekino (og kun en av dem), så burde du egentlig ha kjøpt ny projektor istedet for å kjøpe lamper til 7k. Prisen på 'gode' hjemmekino projektorer har stupt de siste årene.

Hvis det er panelene så lønner det seg ikke å gjøre noe med det. Disse er styggdyre i følge en på forumet her.

Forøvrig kan du sjekke disse linkene og se om du kjenner deg igjen i beskrivelsen:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...sc&start=0

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...t=varighet+lcd

http://avforum.no/forum/download.php?id=822

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den loddrette blå stripen langs ytterkanten høres ut som en polarisator(bak det blå panelet) som begynner å oksidere. Er den ganske diffus i kantene? Denne kommer til å bli verre dersom du bruker projektoren i lange perioder av gangen. Er heller ikke noe å tenke på å reparere, hele optiske engine innvendig må byttes, den koster ca 21k.

De to andre loddrette stripene er feil på hovedkortet dersom de kommer brått, og er skarpe i kantene. Du kan prøve å blåse dette rent med trykkluft som en nødløsning(støv kan forårsake rare feil), men mest sannsynlig vil du ikke få dem bort.

bytte av pære vil ikke påvirke noen av de feilene du nevner. HVa slags filter er det som er byttet?

Hvis jeg var deg ville jeg solgt de tre for en billig penge, og satset på f.eks. BenQ 6200(går utfra du foretrekker XGA). Denne er DLP, og vil ikke få noen av de feil du nevner. Vær bare obs på RGB-flimmer. Du finner en tråd om det prioritert under dette forumet.

Newcomer Teddy4U sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettopp

Ja. det var det jeg fryktet.. synd å bruke penger på slikt da..
    Jeg bruke projektorene i presentasjonsammenheng på en IKT linje. Den er ikke difus i kantene. den er skarp. Når jeg går inn på meny og stiller prosisjonen på bildet får jeg denne vekk.. men er så irriterrende å gjøre dette hver gang.. Filteret som ble byttet var et luftfilter. det var stein tett. mye har tydet på projektoren har gått varm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •