Hjelp meg! Jeg sliter med å se på film! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjerm

Hei.
    Jeg kjører 190x106 på ca 4-5 meters hold.
    Dette er vel ikke for stort?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er ikke kjempe stort det, jeg har litt større på litt kortere avstand...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 250cm brett lerret på ca 3-3,5m sitteavstand.

Funker helt topp.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    ASk4me2: Jeg vet ingenting om strabisme, men normal nærsynthet eller langsynthet, eller skjeve hornhinner kan forårsake det som beskrives.
    Det nevnes at det føles som bildet er ufokusert der andre ser det som 100% fokus. Det kan ikke korrigeres med å velge en screendoor-projektor. Man fokuserer ikke lettere hvis projektoren har screendoor. Synet er utgangspunktet, og man kan ikke se skarpere enn hva synet klarer uansett.
    Det er helt klart at man ikke vil kunne se et skarpere bilde , enn det som synet totalt klarer, men synet trenger å få informasjon fra det bilde man ser om hvilken avstand det skal fokusere på, og det var her jeg mener at litt LCD screendoor effekt kan hjelpe i possitiv retning ved zoom å panorerings sener, hvor nesten så mye som 30% av bildeflaten (på enkelte LCD projektorer ) ikke forandrer seg og står i ro på lerretet i form av et mer eller mindre synlig og skarpt rutemønster som øyet kan "justere" fokusen til.

Sitat Opprinnelig postet av Burre
    (det blir i praksis som å bruke en CIne9 med mål å få sylskarpt bilde fra divx )

Det kan sikkert sies mye om Cine9 og skarphet på Divx materiale, men det jeg mener om det er vel at det ikke kan sees på som annet enn en kobinasjon av "å skyte spurv med kanon", eller "å kaste perler for svin". Anser det som missbruk av dyrebar projektor og rør tid og "skamfering" av det opprinnelige kildemateriale i alle fall. :wink:

X1 og regnbueeffekt er et annet tema, der enkelte som er mer regnbue følsomme nok kan få større fokuserings problemer enn andre, og når Bernhard nevner at han er følsom for enkelte skjermfrekvenser på andre skjerm teknologier , så tror jeg det er mye av problemstillingen med ubehag og vondt i hodet, ikke kommer direkte av synet eller skjermstørrelsen men uheldige bildeoppdaterings frekvenser noe man nok ikke børr presse seg for hardt med i lange perioder av gangen.
    Enkelte dataspill har for eksempel advarsel med faren for at enkelte kan få epileptiske anfall når de spiller spillet. Man får nok ikke epiletiske anfall hvis man ikke allerede har epilepsi, men det kan jo føretil at oppdager at man har det, og at det kan utløses av blinkende lys, ved enkelte frekvenser.

Har selv spillt dataspill på vanlig 19" CRTmonitor hvor jeg merker at jeg får vondt i hodet og blir litt kvalm, rett og slett av frekvensen bildet i spillet blir oppdatert med, Har heldivis ikke epilepsi, så jeg kan ikke utale meg om hvordan et epileptisk anfall føles, men de spillene det gjelder blir så ubehagelige å spille, at det bare ikke lar seg gjøre.

Har lest om enkelte DLP regnbue slitere her i forumet, som etter en noen ukers pause fra DLP projektoren sin, må trene seg opp igjen til å ikke føle ubehag når de ser film. (de skulle nesten få kjøpt CRT eller LCD projektor på blå resept) :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •