Vertikal veggmontering av MT200 (?) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å gjøre dette med vanlig speil vil gi deg ekko i bildet. Dette på grunn av brytningsindeksen på glasset som ligger som et lag foran den reflekterende flaten, samt at noe lys reflekteres av glassoverflaten. Det gir visstnok samme problemer bare å kjøre bildet gjennom vanlig vinduer. Det var derfor jeg måtte forkaste min ide om å henge projektoren ute på min innglasserte terasse =(

-Ko_deZ-

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror bak-frem løsningen kan være like god, husk at jo nærmere bakveggen du plasserer den, jo mindre speil trenger du, og kan muligens klare deg med ett på 5x5cm. Ta et papirark, og hold det i 45 grader inntil linsen. Da vil du se absolutt minimums-størrelse på det speilet.
    Men som ko_dez sier, vær obs på brytningsindeksen i vanlige speil.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Å gjøre dette med vanlig speil vil gi deg ekko i bildet. Dette på grunn av brytningsindeksen på glasset som ligger som et lag foran den reflekterende flaten, samt at noe lys reflekteres av glassoverflaten. Det gir visstnok samme problemer bare å kjøre bildet gjennom vanlig vinduer. Det var derfor jeg måtte forkaste min ide om å henge projektoren ute på min innglasserte terasse =(

-Ko_deZ-
    Har snudd projektoren nå og hengt et speil som fulgte med dette ekstrarommet. Ser antydninger til dobbeltbilde ja, ikke kjempemye - men nok til at det blir slitsomt i lengden. Må prøve å skaffe meg en bedre løsning.

Det viktigste er at bildestørrelsesmessig funker det Vendt riktig vei kommer jeg ikke noe særlig over 140cm bildebredde, men nå var det ca. 160cm Linsa er nå ca. 22cm ut fra veggen, så effektiv kastelengde er nå rundt 60cm lengre enn den var før. Ikke mye, men akkurat det lille ekstra jeg mangla.

Oppsettet ser en smule jalla ut på bildene, men det var kun for å sjekke om projektoren klarte å kaste bildet uten å treffe seg selv.
    Bilde 1 Bilde 2

Fant et par speilmakere i Trondheim via Gulesider, får høre med dem.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldig som har mt200 nå ellers ville vel bilde truffet pj'n på returen :wink: Finnes spesial speil som takler dette problemet med dobblvisning.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Speil

Hei!
    Jeg driver i kopimaskinbransjen og i alle kopi maskiner sitter det speil i optic og i laseruniten, slike maskiner blir stadighet utrangerte og kassert, har du noen slike i nærheten burde du få tak i kvalitets speil for en slikk og ingenting.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D|sElMiNk:

http://www.fsmirrors.com/

$84 for front surface mirror i størrelse 10x12 tommer, så slipper du vertfall ekkoet. Dette er betydelig billigere enn jeg har sett de priset før. Har vært med på å montere frontforsølvet speil i bakprojeksjon der speilet kostet 10-12.000,-...

DrE

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Speil

Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Hei!
    Jeg driver i kopimaskinbransjen og i alle kopi maskiner sitter det speil i optic og i laseruniten, slike maskiner blir stadighet utrangerte og kassert, har du noen slike i nærheten burde du få tak i kvalitets speil for en slikk og ingenting.
    Ikke dumt, skulle ha visst at jeg kom til å trenge et slikt. Skrudde kopimaskiner stadig vekk på videregående Skal se om jeg klarer å få tak i noe.

DrErling : super link, jeg sendte dem en epost med en prisforespørsel på et 8x4,5" 3mm speil

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •