Råd ang kjøp av prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd ang kjøp av prosjektor

Begynner å bli lei av å se film på 28" og tenkte å investere i en prosjektor, har lest opp og ned for å prøve å sette meg litt inn i dette.

Var nedom hifi klubben og så på en BENQ 5120 og MT200 men fant fort ut at de ikke var for meg, hardt angrepet av regnbuer :-( så jeg tenkte først å vente på den nye 7700 som kommer men er litt usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke den og om det er verdt investeringen.

I og med at jeg er helt ny på området lurte jeg på å bestille en billigere prosjektor til å begynne med samt et godt lerret og heller oppgradere senere hvis behovet melder seg.

Prosjektoren jeg har sett ut er en Epson Projektor EMP TW10H , er det noen som kjører denne og kan gi meg noe feedback på denne eller steder hvor jeg kan få sjekket denne. Eller kanskje andre prosjektorer i denne prisklassen.

Lerretet er GreyLine Diplomat Manuell 16:9 ; åpen for andre alternativer.

Prosjektoren vil hovedsaklig bli brukt til film og XBOX i et rom hvor jeg har god lyskontroll.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er hardt angrepet av RGB-flimmer på mt200 kan du bare glemme alt av en-chip DLP'er. Kjøp deg LCD. Sanyo Z3 eller Panasonic AE700 bør være gode kandidater. Spar du litt dypere i lommeboken kan du kjøpe en Sony HS50. Du finner masse info om alle disse her på forumet. Lykke til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm sier vel det som er å si her... Men om du ikke vil bruke mer en 7K på projektoren er Epson TW10 som du nevner bra til prisen. Var jeg deg ville jeg dog ha gått for en av de andre Gorm nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg er så veldig utsatt men kunne se regnbuer på teksten på mt200.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Råd ang kjøp av prosjektor

Sitat Opprinnelig postet av VORTEX01
    Var nedom hifi klubben og så på en BENQ 5120 og MT200 men fant fort ut at de ikke var for meg, hardt angrepet av regnbuer :-(
    Var vel dette du skrev... :wink: Dersom du ser film med underteksting på til vanlig, så er min erfaring at dette blir plagsomt i lengden. 5120 er jo en skikkelig værsting på regnbuer, mens MT200 er en god del bedre. Hvordan 7700 vil være er det jo ingen som kan si enda, da den ikke er blitt testet enda.

Så graden av "rengbue-syke" må du jo selv vurdere, men dersom du først har begynt å se dem, og irritere deg over dem, er min erfaring at slike ting bare blir mer plagsomt fremfor å "overse" dem......

Med LCD slipper du disse problemene :wink: . Eksempler å ta en kikk på: Hitachi TX100, Panasonic AE700 og Sanyo Z3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •