Infocus 4800 vs. on screen menyer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus 4800 vs. on screen menyer

Har hatt en 4800 problemfritt i snart et år nå (1800 timer ca) Så investerte jeg i en Denon 3805 som har on screen menyer som de fleste receivere har idag. Men prosjektøren viser ikke menyene! Kommer bare et blink som viser menyen i et sek ca. Bruker komponentkabler bak til prosjektoren. Har prøvd receiveren på en annen prosjektor (Toshiba mt500) og her er alt ok!! Nå må det sies at 4800 ikke har direkte komponentinngang men en tidig dataovergang. Kan det ligge noe her?
    Håper noen kan hjelpe her for funker ikke 4800 på dette så havner den på dynga... :evil: Da blir det benq så snart butikkene åpner igjen :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen

Du kobler alt innom receiveren?

Prøv annen kabling for å sjekke. Koble ut alt (videokabler) og sett kun receiveren (video) på 4800.

Ser ikke helt det store problemet, det er da bare å gjøre seg kjent med menyene uten osd. Disse bruker man da ikke såååå mye. Om du ikke leter etter en grunn for å kjøpe deg ny pj da :wink:

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4800 takler ikke interlaced signal på vga inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Enig med Soundfre@k at menyene ikke er så viktige, men det er en annen ting også som ikke funker, nemlig at det er kun komponent inn / komponent ut på receiveren som gir bilde til prosjektoren. Når jeg velger annen inngangskilde som f.eks. paraboltuner får jeg kun lyd og ikke bilde. Bildet skal da egentlig bli oppkonvertert til komponent men dette signalet takler tydeligvis ikke 4800'en. Skyldes dette også det samme som ved visning av on screen menyene Peakman?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skyldes samme grunn. Den oppskalerer til komponent, men ikke progressiv komponent. Til det trenger du en annen receiver.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har infocus 4805 og Denon 2807. Jeg får opp menyene som on screen, men jeg får det bare opp som ett svart bilde altså ikke over feks en dvd film. Har satt den gule komponent kabelen på monitor på 2807. er det riktig?

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem med min 3805 og SP4805.
    Fikk ikke kjørt osd over komponent til pj. Dette er fordi recieveren ikke oppskalerer riktig som nevnt tideligere i tråden.
    Løsningen hos meg ble å kjøre menyene i 3805 over kompositt. Hadde heldigvis Proson komponentkabel der det også var lagt med en kabel for kompositt signal.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også proson komponent kabel. Kjører fra monitor ut og inn på gul på infocus 4805. Er det en egen kompositt inngang på 4805 jeg skal bruke? Er det fortsatt riktig og bruke monitor ut på 2807?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •