Infocus X1 - Offisiell tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 23 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 454
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 - Offisiell tråd

Bruk denne tråden for å diskutere Infokus X1..

AK

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at alle som har spørsmål om infocus x1 skal skrive her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på tide at infocus x1 får sin egen tråd da det er blitt skrevet mye om den overalt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første spørsmål

Jeg så et innlegg på www.hifisentralen.no om en kar som spurte om følgende spørsmål:

"Hvordan får du X1 til å fungere i film modus ? Er det en innstilling for dette i menyen ?"

Dette skulle jeg gjerne hatt svar på selv - noen som vet. Jeg finner ingenting i menyen som tilsier noen sparemodus e.l., men kanskje jeg ikke har sett gått nok etter.

Mvh
    Thomas
    [/b]

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Første spørsmål

Sitat Opprinnelig postet av Hoium
    Jeg så et innlegg på www.hifisentralen.no om en kar som spurte om følgende spørsmål:

"Hvordan får du X1 til å fungere i film modus ? Er det en innstilling for dette i menyen ?"
    Meny -> Bilde -> Forhåndsinnstillinger -> Film
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mye snakk om forskjellene på X1 og SP4800. En av de skulle være at SP4800 har bedre ferdiginnstillinger for filmvisning når det gjelder gamma, brightness o.l., men at dette kan justeres selv og lagres på X1. Dette er ikke det samme som film innstillingen som nettopp ble nevnt, er det det (Meny -> Bilde -> Forhåndsinnstillinger -> Film)?

Er det noen som har et "oppsett" (verdier for de forskjellige justeringene) som er like de som finnes på SP4800, eller noen egne oppsett som er spesielt bra for filmer eller evt. spesielle filmsjangrer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrCrool
    Det har vært mye snakk om forskjellene på X1 og SP4800. En av de skulle være at SP4800 har bedre ferdiginnstillinger for filmvisning når det gjelder gamma, brightness o.l., men at dette kan justeres selv og lagres på X1. Dette er ikke det samme som film innstillingen som nettopp ble nevnt, er det det (Meny -> Bilde -> Forhåndsinnstillinger -> Film)?

Er det noen som har et "oppsett" (verdier for de forskjellige justeringene) som er like de som finnes på SP4800, eller noen egne oppsett som er spesielt bra for filmer eller evt. spesielle filmsjangrer?
    Det er vel ikke verre en å laste ned firmwaren til 4800 og innstallere denne på X1?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det er såpass enkelt ja
    Det klusser vel ikke til noe om man gjør det? Noen som har prøvd?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dere vil vite om infocus x1 finner dere på denne linken http://members.shaw.ca/technut/x1faq/#6.3.1.1

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Alt dere vil vite om infocus x1 finner dere på denne linken http://members.shaw.ca/technut/x1faq/#6.3.1.1
    Gratulerer med guru status Rusty.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe takk. garatulerer til deg også HI-FIL

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dere, + lygren, er to første medlemmer av '1000+ posts club' , som mange forumer har... :lol:

bare 1000 innlegg til da, så blir dere "alltvitende"
    :lol:
    vil også være med... :cry:

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har spurt om dette et par ganger men aldri fått svar :x . Jeg gir meg ikke og prøver igjen i denne tråden. Hi-Fil jeg vet at du kan svare på dette spørsmålet...(hint, hint)...

Saken er at bildet fra dvd-spilleren min er mye mørkere enn bildet fra datamaskinen, kabel-tv'en og datamaskinen. Om jeg ser en dvd-film må jeg ha mørklegging på linje med mørkleggingen under WWII. Om en av de andre kildene blir brukt kan jeg derimot ha det ganske opplyst i rommet. Mener å forstå at x1 skal kunne brukes med et par lys på i rommet og det funker jo som sagt på de andre kildene.

Er det slik hos andre x1 eiere? Hvis ikke hva kan da være problemet? Jeg kjører alle kildene mine gjennom AVERtv tuner boxen.

Kan det rett og slett være dvdspilleren min som gir et "mørkt" bilde? Det er en Pioneer DV515. Ganske gammel sak. Eller er det dvd'ene som har et mye "mørkere" bilde? Har nemlig ikke dvd-spiller på dataen slik at den muligheten har jeg ikke fått testet, men divx filmene er ikke mørke på noen måte.

Nå holder jeg på å vurdere innkjøp i form av htpc og/eller ny dvdspiller, så da får jeg jo undersøkt dette. Men skulle gjerne hatt litt mer info før jeg begynner å bruke penger.

Hi-Fil - du har jo både htpc og bra dvd spiller. Har du likt bilde fra disse to kildene? Hvor mye lys kan du ha på i rommet før du begynner å få tap i bildet?

På forhånd takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er en grønnskolling på projefronten som vil bruke mitt første innlegg til å spørre litt om X1,så vet dere hvor dere har meg.
    Drømmen om en projektor har jeg hatt i flere år,men det er først nå jeg synes kvaliteten har kommet til en pris som jeg kan forsvare.
    X1 er en 4:3 sak,hvordan blir det da på dvd?Ser dere i 4:3 el widescreen med fete folk,biler osv. el.?
    Så det var en som hadde pioneer 656-a som med 16:9 på dvd og 4:3 på projektor fikk normalt bilde på lerretet i 16:9.Stemmer dette,Burre?
    Har 656-a selv,så ved kjøp av X1 så kan jeg allikevel få 16:9 på lerretet med ting i normal størrelse eller er jeg helt på jordet nå?

Veldig takknemmelig for svar,lysten på projektor begynner å bli påtrengende.
    Må nevne hva jeg skal bruke den til.Har funnet ut det blir ca 50/50 på tv/spill/vhs og dvd film og musikk.

En kompis av meg som har panasonic ptae100 sa at det er kun dvd som blir bra,tv og vhs blir ikke bra nok til at det er verdt å se på ptae100.
    Hva er riktig ved denne påstanden?

På forhånd takk for svar.

Mvh

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var en som hadde pioneer 656-a som med 16:9 på dvd og 4:3 på projektor fikk normalt bilde på lerretet i 16:9.Stemmer dette,Burre?
    ja. du vil få riktig format, uansett hvilket format dvd-platen er i, ved å bytte om i menyen på spilleren.(PS: ca 98% sikker på det..)

En kompis av meg som har panasonic ptae100 sa at det er kun dvd som blir bra,tv og vhs blir ikke bra nok til at det er verdt å se på ptae100.
    Hva er riktig ved denne påstanden?
    vel, alt blir jo "mindre oppløst" når det "dras" til 90", DVD blir jo også mindre pent enn TV, men det kommer helt an på projektoren, og kvalitet/oppløsning på den. Stor skjerm er jo å foretrekke for de fleste, og X1 vil gi bra bilde selv om det er stort.
    Når det kommer til TV-signal blir det også det samme. kompromiss mellom stort og oppløst. men det er lett å velge synes jeg..
    X1 oppfatter desuten et TV-signal som et video-signal, og det gjør at f.eks. rødfargen forsterkes av mange satelit mottakere o.l., siden det gir bedre video-opptak(når du sender signalet til en video-proj, "tror" mange sater at du tar opp...)men det problemet løses ved å justere fargene slik du selv synes det ser bra ut.
    VHS er VHS....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for raskt svar,X1 er nå en enda mer aktuell kandidat.
    Forstår jeg deg riktig da så er det ikke noe problem å se dvd i 16:9 på X1 selv om det ikke er en 16:9 projektor?
    Det er da spilleren som muliggjør dette på X1,ettersom mange mener 16:9 projektor er et must til dvd.

Mvh

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan også velge 16:9 i projen. eneste ulempen er da at du vil få brukt færre piksler til bildet. det går også an å se etter en "vertical squeeze" linse på www.prismasonic.com
    da blir det ekte 16:9.
    får høre hva rusty sier om sin først, han har akurat mottatt sin.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindherman
    Saken er at bildet fra dvd-spilleren min er mye mørkere enn bildet fra datamaskinen, kabel-tv'en og datamaskinen. Om jeg ser en dvd-film må jeg ha mørklegging på linje med mørkleggingen under WWII. Om en av de andre kildene blir brukt kan jeg derimot ha det ganske opplyst i rommet. Mener å forstå at x1 skal kunne brukes med et par lys på i rommet og det funker jo som sagt på de andre kildene.

Er det slik hos andre x1 eiere? Hvis ikke hva kan da være problemet? Jeg kjører alle kildene mine gjennom AVERtv tuner boxen.

Kan det rett og slett være dvdspilleren min som gir et "mørkt" bilde? Det er en Pioneer DV515. Ganske gammel sak. Eller er det dvd'ene som har et mye "mørkere" bilde? Har nemlig ikke dvd-spiller på dataen slik at den muligheten har jeg ikke fått testet, men divx filmene er ikke mørke på noen måte.

Hi-Fil - du har jo både htpc og bra dvd spiller. Har du likt bilde fra disse to kildene? Hvor mye lys kan du ha på i rommet før du begynner å få tap i bildet?
    Har du prøvd å koble DVD spilleren direkte, vi bruker en AVERtv box til infokanalen i antennelaget vårt og den gjør ikke akkurat underverker med bildet. Dersom problemet vedvarer ved direkte kobling av DVD spiller til X1 er problemet løst, da er det jo DVD spilleren som er synderen.
    Beklager at det tar lang tid før jeg svarer, har sinnsykt mye å gjøre om dagen og har derfor ikke annledning til å titte innom forumet hver dag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp koblet opp min nyinnkjøpte X1, og i kveld koblet jeg opp VHS spilleren for å se Jack Bauer på storskjerm. Jeg kjøpte tidligere i kveld en scart til s-video på Clas Olhson og koblet denne til videospilleren og hvor s-video inngangen på X1 benyttes. Det jeg får fram er et svart-hvit bilde. Bilde er forsåvidt klart og kontrastrikt, men det ble noe nedtur uten farger. Noen med erfaring hvorfor dette skjer? Jeg har endret på videoformatet i menyen, men dette hjalp ikke.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pølseboden
    Har nettopp koblet opp min nyinnkjøpte X1, og i kveld koblet jeg opp VHS spilleren for å se Jack Bauer på storskjerm. Jeg kjøpte tidligere i kveld en scart til s-video på Clas Olhson og koblet denne til videospilleren og hvor s-video inngangen på X1 benyttes. Det jeg får fram er et svart-hvit bilde. Bilde er forsåvidt klart og kontrastrikt, men det ble noe nedtur uten farger. Noen med erfaring hvorfor dette skjer? Jeg har endret på videoformatet i menyen, men dette hjalp ikke.
    Dette har vært diskutert tidligere og problemet ligger i videospilleren din. Du må antagelig som meg kjøpe en S-VHS spiller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 1 av 23 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •