Infocus X1 - Offisiell tråd - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 454
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har et lite problem når jeg skal koble PS2 til projektoren. Bilde blir da ikke midt på lerretet når jeg bruker overscan og når jeg ikke bruker overscan blir bilde midt på lerretet men ikke helt ut i kantene. Noen som har de samme problemet eller vet hvordan man kan løse det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

trodde ikke comp\vga plugg kom med x1 men bare med 4800?

hvis de skal jeg ha den en plass her.

pr i dag kjører jeg vga fra pc en kabel til ca 400 kr som funker bra.

kan jeg bruke denne da fra dvd også, hvis jeg bruker en slik comp\vga bit fra dvd spiller og kjører med vga resten?

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg har et problem? Startet projektoren uten at det ble noe bilde, bare svart. Så inn i linsa, og så bare et hvitt lys. Slo av projektoren, ventet et par minutter for så å slå på igjen, og først da kom bildet frem på lerretet. Bør jeg bli veldig bekymret nå, eller?? Noen som har opplevd det samme? Har bare hatt den i 3 mnd, og den har gått kanppe 200 timer.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så inn i linsa
    baaaaaaaad idea...
    man vet aldri når pæra plutselig tenner...

ellers høres det ut som bare en liten "bug". hvis det ikke gjentar seg oftere, er det ikkeno å bry seg om. gjør det det, kan det være feil med pære eller lampe-power, og da må den inn på service.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde ikke bare "blank" funsjonen inne med sort skjerm fra sist gang du brukte den da.
    Sort blank gir intet bildet, men man kan se antydninger til lys i linsen.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Du hadde ikke bare "blank" funsjonen inne med sort skjerm fra sist gang du brukte den da.
    Sort blank gir intet bildet, men man kan se antydninger til lys i linsen.
    Kan vel ikke ha hatt det, da alt fungerte som normalt andre gang jeg slo på projektoren.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra hva jeg har hørt er det ikke alltid at en pære tenner når man starter projektoren. Hva det skyldes, er imidlertid usagt.

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Hei!

Jeg har et lite problem når jeg skal koble PS2 til projektoren. Bilde blir da ikke midt på lerretet når jeg bruker overscan og når jeg ikke bruker overscan blir bilde midt på lerretet men ikke helt ut i kantene. Noen som har de samme problemet eller vet hvordan man kan løse det?
    Det er sånn på mitt oppsett også. Vet ikke hvorfor. Gjør egentlig ingenting syns jeg.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom 26 sider med teknisk diskusjon om X1 nå ( :shock: )
    Men har ikke helt funnet svar på det jeg lurer på...
    Skal bruke en Pioneer Dv-688 som har progressiv scan pal og ntsc.
    Har funnet ut at hvis jeg vil kjøre component må jeg bruke en component til vga (som jeg enten kan lage selv (sikkert :wink: ), eller kjøpe en supra kable som har dette. (er det en lang kabel som går fra component og rett til vga, eller der det en overgang som må settes på enden av componentkabelen og inn på pj?)
    MEN, jeg vil jo også kjøre progressiv pal, og syns huske noe om VESA (?) som må til for at dette skal funk..
    Har jeg rett, og isåfall: hvem hva hvor?!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus selv betegner overgangen fra komponent til VGA som "Component to VESA adapter". Med ande ord bare forskjell i ord.

Bruker du en komponent til VGA kabel har kabelen ingen begrensing når det gjelder progressive PAL eller progressive NTSC.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Infocus selv betegner overgangen fra komponent til VGA som "Component to VESA adapter". Med ande ord bare forskjell i ord.

Bruker du en komponent til VGA kabel har kabelen ingen begrensing når det gjelder progressive PAL eller progressive NTSC.
    Okei
    Tusen takk, bare jeg som misforstod :wink:
    Men det er jo bare positivt for meg

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Finnes det en kabel fra scart til s-video med 6 pin?
    Nå bruker jeg s-video (4 pin) utgangen på dvd spilleren min til s-video inngangen på X1. Men jeg har oxo scart bak på DVD'en. Og den er vel bedre en s-video? Er det mulighet til at jeg kan bruke scarten på DVD spilleren min til et eller anna på projektoren? Har desverre ikkje komponent......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Først til Carpo: Jeg er novise men tillater meg likevel å forsøke å gi det et råd. Skjekk med Eltek på www.dynabel.no. Send eventuelt en e-post å spør. Kan du lodde selv, bør du hvertfall kunne lage deg en. Eltek sender deg koblingsskjema. Du kan eventuelt kjøpe en overgang fra scart til svideo. Pass bare på å få en for fult ut-signal.

Så: Jeg spurte tidligere under dette temaet om hjelp til å få tv-signal med farger. Har og vært innom flere forretninger. Overraskende mange svar, og mange feil svar, samt svar som ikke ble fulgt opp med begrunnelser, eller redegjørelser som fortalte hvilke forutsetninger som valg av utganger, kabler osv som var nødvendig. Konklusjonen ble etterhvert, og i tråd med flertallets råd, å gå for en ny videospiller med s-vhs og svideo-utgang. Heldigvis har jeg ikke rukket å kjøpe det.

Utgangspunktet mitt er en eldgamel tv uten utganger, samt en arvet vhs fra før krigen med kun scartutgang. Denne ga meg kun sort/hvitt via en overgangsplugg til s-videokabel og rca, som ble koblet til s-vidoeinngangen på X1 og til stereoen. Jeg benyttet en 6 pin s-video ferdigkabel fra Biltema.

Kjøpt kabel var for kort. Sendte e-post til Eltek og ba dem anbefale meg kabel. Endte opp med Supra AV-2 kabel og Supra SVHS-7 plugger (4pins). Loddet og koste meg på fredag.

I går kveld koblet jeg denne kabelen via overgangspluggen på den gamle videomaskinen og til X1. Tenkte at film i sort/hvitt i storformat er bedre en film i farger på miniformat, dvs 20". Mot all informasjon og alle råd, skjedde det som "alle" har sagt ikke er mulig: FARGER!!!

Spørsmålene blir da: Er dette et under? Er dette en videomaskin, som antatt er 15 -20 år gammel, egentlig en maskin langt forut for sin tid? Er bildesignaler så komplisert at man ikke kan forvente at "bransjen" vet hvilke løsninger som fungerer? Eller er kunskapen generelt på lavmål, og kundenes forventninger til kunskap hos ekspeditører så lav, at ikke svar eller feil svar er sedvane?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmm. Fint om dere prøver å "geleide" denne tråden tilbake mot tema igjen... 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware versjon 4.3 er publisert av Infocus.

FIX: Sync threshold is not always correct for 720P and 1080i. Sync Threshold Adjust menu control will now adjust sync level for HDTV modes.
    Last ned firmware fra: http://www.infocus.no/service/x1/x1-...mp;soft=system

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får et veldig mørkt bilde med xboxen min, er det noen som har noen instillinger jeg kan prøve ut?
    Går det ann å gjøre direkte på xboxen også?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg skulle ønske å koble til en Xbox og en PS2 med Komponent (progresiv scan), samt en HTPC med VGA (progresiv scan), samt en tuner med svhs på samme tid, hvordan bør man gjøre dette med minst mulig kabler samt er det overhodet mulig, og uten å bruke tusenvis på kabler og spesialbokser.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke mulig.
    Prioriter film, og bruk VGA fra PC til projektor. Koble spillmaskinene med s-video via receiver. Receiveren vil da fungere som switch-box.
    Bruker du GODE s-video kabler blir bildet bra nok for spill. Faroudja DCDi chipen sørger jo for at bildet blir progresivt likevel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DagM
    Jeg får et veldig mørkt bilde med xboxen min, er det noen som har noen instillinger jeg kan prøve ut?
    Går det ann å gjøre direkte på xboxen også?
    Jeg også må gå på med ekstra brightness når jeg spiller konsoll.
    Øk brightness og kjør på litt mer i fargene for å få bedre smell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komponent - VGA kabel -> Infocus X1

Jeg har laget en komponent - VGA kabel av cat5 som jeg lærte her på forumet. Har nå forsøkt å koble den fra en JVC DVD spiller til computer in inngangen på Infocus X1. Jeg får ikke noe bilde ?? Har sjekket kabelen nøye, har laget VGA-VGA kabel som fungerer flott på samme måte så jeg tror jeg har fått denne kabelen bra også. Har satt DVD spilleren til å sende signal gjennom komponent utgangen, men ikke noe bilde vises på X1. Jeg loddet skjermlederen i cat5 kabelen inntil jord på en av RCA pluggene, kan ikke se at dette skulle være noe problem etter det jeg har lest andre steder på forumet. Noen forslag til hva jeg skal gjøre for å få bildet til å vises ???

Har akkurat kjøpt X1 så det fulgte ikke med noe slags adaptere heller.

Håper noen har forslag slik at jeg kan teste mer ikveld...

-Hans Kristian [/b]

Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •