Infocus X1 - Offisiell tråd - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 454
    Newcomer .Tore. sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av prytzpc
    Er det lurt å ha på linselokket hver gang man ikke bruker x1? Når jeg slår av projektoren med fjernkontrollen burde jeg la vifta stoppe før jeg slår av projektoren på hovedbryteren\ la projektoren stå å kjøle seg litt for jeg slår den helt av. Bare lurer? ops:
    Er det flere som har det problemet at varmen stiger foran lerretet og det blir en slags wave-effekt?
    Du skal visst vente til den roer ned vifta ja. Jeg har ikke noe problem med varme foran linsa, men min henger i taket, og da kommer lufta på skrå over linsa. Siden du får problem regner jeg med at den står på beina slik at lufta stiger opp igjen rett framfor linsa. Hvis det er tilfelle så kan sikkert takmontering løse problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :wink:

Enn hva med linselokket, burde jeg sette det på. Jeg har det på når jeg ikke bruker projektoren, men jeg har problemet med x1 at når jeg setter på linselokket sklir zoomen og fokus litt ut, og jeg må stille det inn på nytt. Er det lokket så utrolig viktig, eller? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også det problemet at bilde fra DVD til x1 blir kornete, altså små prikker som blinker kontinuerlig. Meget irriterende når man ser en film i
    4:3! Det svarte overst og nederst står og skurrer. Jeg bruker en 10 m lang s-video kabel til kr. 180 kjøpt på en dataforretning. Bruker jeg den 4 m lange s-video kabelen som fulgte med x1, blir bilde helt likt. Må jeg ha en bedre kabel eller blir bilde så dårlig på x1? Beklager n00b spm. mine. ops:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :wink:

Enn hva med linselokket, burde jeg sette det på. Jeg har det på når jeg ikke bruker projektoren, men jeg har problemet med x1 at når jeg setter på linselokket sklir zoomen og fokus litt ut, og jeg må stille det inn på nytt. Er det lokket så utrolig viktig, eller? :roll:
    Linselokket mitt ligger trygt i boden sammen med orginalembalsjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også det problemet at bilde fra DVD til x1 blir kornete, altså små prikker som blinker kontinuerlig. Meget irriterende når man ser en film i
    4:3! Det svarte overst og nederst står og skurrer. Jeg bruker en 10 m lang s-video kabel til kr. 180 kjøpt på en dataforretning. Bruker jeg den 4 m lange s-video kabelen som fulgte med x1, blir bilde helt likt. Må jeg ha en bedre kabel eller blir bilde så dårlig på x1? Beklager n00b spm. mine. ops:
    I og med at du har prøvd to kabler med samme resultat, vil jeg tro problemet ligger i DVD spilleren. Har du prøvd med en annen DVD spiller? Er problemet fortsatt der da, er det sannsynlig vis projektoren som er problemet.
    Uansett synes jeg du burde koste på deg en bedre S-video kabel, når du har så langt strekk som 10 meter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Noen her som har testet eller iallefall sett både infocus X1 og 4800?
    Hvordan er disse i forhold til hverandre og denn regnbue effekten?
    De er identiske på bilde, og det er jo ikke rart siden det er samme projektor. Eneste forskjell er tilleggsutstyr og fabrikkinnstillinger.

Edit: For øvrig er ikke tilleggsutstyret verd prisforskjellen.
    oops ops: liten tabbe der, men proskjektorer er ikke min beste side...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det har blitt spurt flere ganger om man kan slå X1 helt av direkte (bl.a. av meg ), så tenkte jeg å dele litt interessant info jeg fant på en X1 FAQ. Ikke bare kan man slå den rett av, men faktisk bør man det:

"The X1 is designed so you can simply power it off without running the fans. The lamp and the parts around it have no trouble handling the heat. The lamp is actually happier cooling off slowly than quickly (as most really hot things are), and it just means that you need to wait a bit longer before you turn it on again.
    2-3 minutes is pretty much all you need to wait. The lamp needs to be cool enough to successfully re-strike. Lamp life will be slightly degraded each time it does not strike properly."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har projen hengende oppe i taket 4 m fra lerretet, og når jeg skal fokusere er det umulig å få bilde 100% skarpt. Det er alltid en anelse uklart øverst eller nederstå bilde alt etter hvor jeg fokuserer. Noen som har noen tips til forbedringer, eller blir det bare slik? Hi-Fil, hvordan fixer du det problemet? Jeg har heller ikke funnet keystone instillinger for når projen står litt til høyre eller venstre for lerretet og bilde blir litt skjevt? Men det er vel et av de få minusene med x1, det.....Noen som kan hjelpe meg? :?

Edit: Skrivefeil

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke noen problemer med og få det fokusert nok.

Keystone er under "bilde" menyen, burdte være lett og finne, det kan hende du brukte en inngang som ikke keystone fungerer i.
    Vet ikke om det er sånn

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,634
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare justere keystone i vertikal retning. Altså hvis toppen er smalere eller bredere enn bunnen.

X1 har ikke sideshot, så linsen på stå midt på lerrete med tanke på høyre og venstre side.

Hvis du ikke finner keystone i menyene så er det i alle fall knapper for justering av keystone direkte på projektoren.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har projen hengende oppe i taket 4 m fra lerretet, og når jeg skal fokusere er det umulig å få bilde 100% skarpt. Det er alltid en anelse uklart øverst eller nederstå bilde alt etter hvor jeg fokuserer.
    Henger projektoren vannrett og er linsen 100% parallelt med lerretet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du til det da? Har du ikke en sofa\stoler stående framfor, eller henger lerrete ganske høyt oppå veggen? Med min x1 kommer hode i veien der jeg sitter hvis jeg skal ha projen vannrett. Sorry litt offtopic.... :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk på at når du henger den høyt så må du henge den opp ned. enten i et takstativ eller under en hylle. en hver pj har en offset i forhold til hvor den kan plasseres i forhold til et lerret. følg utregningene så slipper du keystone og får det beste bildet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du til det da? Har du ikke en sofa\stoler stående framfor, eller henger lerrete ganske høyt oppå veggen? Med min x1 kommer hode i veien der jeg sitter hvis jeg skal ha projen vannrett. Sorry litt offtopic.... :roll:
    Skjønner ikke hvordan du får til det med mindre projen står på et bord, eller at sofaen din står på stylter. Heng projektoren opp i taket, alt annet er jo bare tull.
    Skulle jeg fått hodet i veien mens jeg satt i en stol, måtte jeg vært tre meter lang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager! ops: Takk for hjelpen! Tenkte ikke på og snu projen opp ned når den hang i taket, dumme meg! Uansett, et siste spørsmål(tviler på at det blir det siste, men uansett): Hva gjør meny-bilde-avansert og så har du den der "juster synkroniseringsterskel" du kan hake ut. Og på samme meny er det en instilling som heter "Frekvens". Hva er det og hva bør den stå på? Og på meny-instillinger-system har du noe som heter "NND". Hva er det? Er meget takknemlig for alle svar!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HER er linken til den Norske bruksanvisningen (pdf format)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Hi-Fil! 8)

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av .Tore.
    Siden det har blitt spurt flere ganger om man kan slå X1 helt av direkte (bl.a. av meg ), så tenkte jeg å dele litt interessant info jeg fant på en X1 FAQ. Ikke bare kan man slå den rett av, men faktisk bør man det:

"The X1 is designed so you can simply power it off without running the fans. The lamp and the parts around it have no trouble handling the heat. The lamp is actually happier cooling off slowly than quickly (as most really hot things are), and it just means that you need to wait a bit longer before you turn it on again.
    2-3 minutes is pretty much all you need to wait. The lamp needs to be cool enough to successfully re-strike. Lamp life will be slightly degraded each time it does not strike properly."
    Er det ingen som skal komentere dette? Dette er jo det stikk motsatte av hva alle sier og anbefaler?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera

Takk for tipset! Jeg har også funnet en kalibrerins-dvd på Amazon.com som heter "Digital Video Essentials", men den er vel kanskje overflødig hvis jeg prøver THX-kalibreringen.
    Gå for den DVE platen! Det er en skikkelig kalibreringsplate. THX verktøyet er optimalisert nettopp for den platen det ligger på. Men den er grei når en bare trenger litt start hjelp
    Har nå fått DVE platen, men jeg var så dum at jeg glemte formatet, og siden dette var fra USA fikk jeg NTSC-versjonen. Men den funker fint. Så det jeg lurer på er om bilde kalibrert etter denne DVDen ikke blir perfekt på PAL-filmer, siden det er kalibrert i NTSC-modus?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Er det ingen som skal komentere dette? Dette er jo det stikk motsatte av hva alle sier og anbefaler?
    Det står faktisk også i brukermanualen at den kan skrus av både med fjernkontrollen (soft-off med kjøling), eller direkte med strømbryteren på siden (hard-off).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •