Projector til rundt 15 lapper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projector til rundt 15 lapper?

Skal bytte ut min gamle optoma h30. skal ha en til rundt 15 lapper.har hørt om sanyo z3-panasonic ae700 og optoma h30a.kan noen hjelpe? sitter på ca 5m avstand og har et lerret på 120" widescreen. skal brukes kun til dvd og playstation og ikke pc :lol:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma H30A (H31) må ha en avstand på mellom 4.38m og 5.32m med 120" lerret.
    Sanyo Z3 må ha en avstand på mellom 3.68m og 4.6m med 120" lerret.
    Pana ae700 er den med størst muligheter på selve monteringen og kan stå fra 3.7m til 7.4m fra lerretet.

Altså, alle projektorene lar deg montere 5m unna og fyller samtidig et 120" lerret, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Hvilken projektor som er best må noen andre svare på, men siden oppløsningen på H30A er lavere så må du også sitte et stykke lengre ifra lerretet (spesielt på et 120") for å unngå å se pixler. Du kan nærme deg ganske mye mere på z3 og ae700.

H30A (som H30) har ganske stor offset kan man lese. Altså, hvis du takmonterer den så må den ganske lavt for ikke å skyte over lerretet. Den digitale lens-shiften er ikke noe særlig slik at det beste for bildekvaliteten er å plassere den uten digital lens shift.

Projectorcentral anbefaler vertfall AE700 forran både Z3 og H30A.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba MT200 eller kanskje Benq PE7800

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chaffter
    Toshiba MT200 eller kanskje Benq PE7800
    Hva med å begrunne litt nøyere, chaffter?? :? Du slenger ut veldig mye påstander og anbefalinger her på forumet, og det kan vel være en ide å forklare hvorfor du anbefaler akkurat disse produktene..... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok, Benq har et kjempe bar sort nivå og kjempe bilde, men den er ganske stor og kan støye litt.

Toshiba MT200 har et fantastisk bilde til den prisen, og støyer nesten ikke, Men kan vise litt mere regnbue farger og har ikke fult så bra sort nivå

Var det bedre? :lol:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kontrast

Kontrasten er jo opplyst til 3000:1 på optoma som jo er veldig høyt og er ikke det viktigere enn oppløsning når man kun skal se på dvd som kun har 700 et eller annet i oppløsning eller er jeg helt på jordet her. trodde oppløsning var viktigere til feks pc bruk. og er det noen forskjell på den oppgitte kontrasten på dlp vs lcd :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Her er noen av de projektorene som er aktuelle for deg:

Infocus 4805: (DLP)
    Denne vil jeg bare anbefale hvis du har en meget dårlig dvd spiller som ikke kan gi prog ut eller gir dårlig prog ut. Ps2 vil også kunne tjene på linjedobleren til denne maskinen. Men støy og utsende trekker voldsomt ned. Oppløsning 480P, 4x

mt200: (DLP)
    Lite støy, bra bildet, høy kontrast (litt bedre enn 4805) og reltiv fin å se på.
    En god del svakere linjedobler enn 4805. Oppløsning 480P, 4x

H30a: (DLP)
    Denne har jeg ikke sett selv, men den blir beskrevet som;
    God kontrast (litt bedre enn mt200), fine farger og Ok linjedobler.
    Oppløsning 480P, 4x

Benq7800: (DLP)
    Bedre oppløsning enn de billigste DLP'ene og bra kontrast, men jeg synes at mt200 og h30a har litt bedre. Støyer og en del, dog ikke like mye som 4805. Stor og klumpete med liten til ingen WAF (Har du dedikert kinorom er dette ikke noe aber).
    Oppløsning 576P, 5x

Jeg foretrekker dlp foran lcd, men mange er uenige i dette. Sjekk ut selv! Har du regnbue syke blir valget enkelt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del så ser ikke jeg regnbuer på Benq 7800 og jeg er generelt plaget med det! :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: kontrast

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Kontrasten er jo opplyst til 3000:1 på optoma som jo er veldig høyt og er ikke det viktigere enn oppløsning når man kun skal se på dvd som kun har 700 et eller annet i oppløsning eller er jeg helt på jordet her. trodde oppløsning var viktigere til feks pc bruk. og er det noen forskjell på den oppgitte kontrasten på dlp vs lcd :?
    Personlig så mener jeg at 576 linjer er minimum her i Europa siden det er oppløsningen til PAL DVD plater.

At oppløsningen på de aller fleste rimelige projectorer er 480 som sammenfaller med NTSC DVD er jo på grunn av størrelsen på markedet.

Nå slutter dessverre TI å produsere 576 brikker, og jeg regner med at det blir mulig å kjøpe svært rimelige 576 projectorer en stund nå.

Når det gjelder LCD så er 720 minimum, mener jeg, på grunn av screendoor. Her er det jo mye å velge mellom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •