Ny lampe og garanti

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny lampe og garanti

Jeg er nødt til å kjøpe meg ny pære til min PT-AE500 (som så mange andre har måttet gjøre dessverre).
    Får jeg en ny garanti på den nye pæra, tilsvarende den Panasonic har når de leverer projektoren? Dvs. 500 timer/6 mnd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså...
    Eg opplevde på min Toshiba MT40 at pæra røk etter 1400 timer.
    Jeg leverte den inn og sa at eg syns dette burde vera garanti sak fordi pæra har såvidt rundet halve levetiden.
    Etter at de hadde sett på den konstaterte dem at støvfilteret til viftene var kjukke i støv og at dette har hindret kjølinga og derfor røk pæra.
    Til gjengjeld tok eg ein spansk ein (hadde ikke boka forran meg og husket ikke helt hva det stod i den egentlig) og sa at "i boka står det ingen ting om gjevnlige ettersyn for filter e.l. og heller ingenting om hvordan dette skiftes"

På denne forklaringen fikk eg da altså flunkende ny pære gratis, på garantien.

Hurra for Hi-Fi Klubben..
    her har eg vært kunde de siste 15 årene, og kommer til å forbli det

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ny lampe og garanti

Sitat Opprinnelig postet av JIP
    Jeg er nødt til å kjøpe meg ny pære til min PT-AE500 (som så mange andre har måttet gjøre dessverre).
    Får jeg en ny garanti på den nye pæra, tilsvarende den Panasonic har når de leverer projektoren? Dvs. 500 timer/6 mnd?
    Det står kanskje forklart i kjøpsgarantien for varen eller hos forhandleren?

Jeg kjente til noen av disse kjedelige historiene om for tidlig utbrente pærer, så jeg kjøpte likegodt en 5 årsgaranti for projektoren min da jeg kjøpte den. Utover vanlig garanti dekker den kjedelige hendelser som f.eks. fall fra taket og pærer som brenner ut for tidlig. Garantien dekker derimot ikke personskader dersom du uheldigvis skulle befinne deg under projektoren når den løsner fra takfestet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken garanti var det/hvor fikk du det ?

Hva må en ut med for pære skifting på en ae-500 ? Noen store prisforskjeller, eller er det høvelig samme pris på skifting av pære ?

-apold---

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •